Dejaegere wil zijn kind niet bij Club of Gent zien: 'Ik zou de boot afhouden'

    Dejaegere wil zijn kind niet bij Club of Gent zien: 'Ik zou de boot afhouden'

    Gepubliceerd: zondag 12 augustus 2018 om 13:11zo 12-08-2018 om 13:11

    Brecht Dejaegere heeft geen al te beste jeugdopleiding achter de rug. De middenvelder van KAA Gent werd bij Club Brugge opgeleid als doelman, maar kreeg te horen dat hij te klein was.

    Naast het feit dat ze hem bij Club hebben weggestuurd, was er ook heel wat druk op de schouders van Dejaegere. "Ik speelde al op mijn zesde voor Club. Dat was te vroeg: te veel druk, en te weinig tijd om kind te zijn. Mocht ik een kind hebben, en Club of Gent klopt op de deur, dan zou ik de boot afhouden", vertelt hij in De Zondag.

    Hij vindt dan ook dat het huidige systeem herbekeken moet worden. "Kinderen van acht krijgen al contracten voorgeschoteld. Ouders worden de kop zot gemaakt. Dat zou verboden moeten worden. Ook mijn vader zette, wellicht onbewust, druk op mij."

    "Dat is het enige dat ik niet zou overnemen van hem. Een kind moet kind kunnen zijn. Ik zou de duiveltjes trouwens op het midden van het terrein laten spelen, en niet aan de zijlijn, zodat de ouders verder staan. En wie negatieve dingen roept, vliegt eruit", aldus Dejaegere.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +12372
    zondag 12 augustus 2018 om 13:30
    En gelijk heeft hij...
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 13:38
    Groot gelijk!! Een kind moet je spelplezier geven en aanleren.. Niet de geldbeslommeringen of druk, door een verloren droom van ouders die zelf geen carrière konden maken in de voetballerij. Laat ze nog even kind zijn, vrij en onbezorgd... Ouders, geef het goede voorbeeld!! Verandering begint bij jezelf..
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 09:38
    Is overal hetzelfde , club, Gent, Anderlecht enz....
    En na twee jaar joren veel van die kinderen dan dat ze niet goed genoeg zijn. En de ouders maar bluffen dat hun kleine bij Fcb RSCA of den antwerp speelt
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 09:42]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 09:42
    Is overal hetzelfde , club, Gent, Anderlecht enz....
    En na twee jaar joren veel van die kinderen dan dat ze niet goed genoeg zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 19:41
    Al is het 2e provinciale, het kind moet altijd voorop staan! En het spelplezier moet primeren. Daar begint alles mee, want iets tegen je zin doen of onder druk, werkt meestal contraproductief.
    Vind ik leuk
    freeman +11952
    zondag 12 augustus 2018 om 17:17
    Was hij dan destijds toch groot genoeg als keeper ???
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 18:00
    Dat wordt ook in provinciale reeksen gezegd tegen een jongen die tekort komt van gestalte dat hij niet in aanmerking komt onder de lat, niet alleen bij Brugge.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws