OFFICIEEL: Anderlecht neemt definitief afscheid van Dendoncker

    OFFICIEEL: Anderlecht neemt definitief afscheid van Dendoncker

    donderdag 9 augustus 2018 om 15:30

    Leander Dendoncker is geen speler van Anderlecht meer. De Engelse promovendus Wolverhampton heeft officieel meegedeeld dat hij daar gaat spelen.

    De transfer was eigenlijk al duidelijk toen Dendoncker een uurtje voor de aankondiging al poseerde met het shirt van Wolves. Hij is door zijn medische testen geraakt en maakt zo zijn Premier League-droom waar.

    Een transfersom is niet meegedeeld, maar die zou rond de vijftien miljoen euro moeten liggen. Opmerkelijk: Anderlecht laat weten dat het gaat om een huur met verplichte aankoopoptie. Anderlecht moet dus nog een tijdje wachten op het geld.

    Plaats een reactie

    Rsca-fan99 +796
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:39
    Succes daar. Hopelijk wordt de 15miljoen slim besteed. Nog een verdediger en nog een spits als Teo weggeraakt?
    Vind ik leuk
    Roach +1318
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
    Blijkbaar verhuurd met verplichte aankoopoptie, dus die miljoenen gaan ze volgend jaar pas kunnen uitgeven, vrees ik... :-(
    Vind ik leuk
    Xytox +919
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    Denk dat ze vooral blij zijn dat ze van één van de twee zwaarste contracten af zijn. En die 15 miljoen ligt contractueel vast, dus die kan je wel mee opnemen in de begroting.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +796
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:20
    Ja vlak na het plaatsen van mijn reactie las ik het van de verhuur met verplichte aankoopoptie. De miljoenen komen wel binnen maar kunnen in feite niet besteed worden. Ik vraag me af als er dan budget vrijgemaakt zal worden voor de transfers die nog nodig zijn of als Heintje het met deze kern moet gaan doen.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3518
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
    Het ga je goed, Leander, klassebak.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13456
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
    Hopelijk voor hem is dit een goede sportieve stap (qua speeltijd). Toch wat sceptisch of dit een goede zet is voor hem.
    Vind ik leuk
    camargue +1412
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:04
    Ben ik 100% met u eens, want hij had zelf toch altijd nog een trapje hoger gemikt denk ik. Maar gezien zijn laatste half jaar mocht hij dat zeker al vergeten.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13456
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:40
    Bij de Wolves zal het al moeilijk worden met Nuno als coach. Aangezien ze Moutinho hebben aangekocht en Neves vorig jaar een belangrijke schakel was binnen hun middenveld (3-4-3 systeem).

    Maar hopelijk voor hem en voor de nationale ploeg kan hij zich daardoor knokken en zich verder ontwikkelen. Hij is misschien niet het grootste Belgische talent, maar hij heeft wel een uniek profiel (onder de Belgen) voor zijn leeftijd.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3518
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:53
    Ik beschouw mezelf vooral een liefhebber, eerder dan een kenner. Dendoncker speelde een aantal seizoenen op rij, niet in het minst in topwedstrijden, en in 't bijzonder zijn voorlaatste seizoen, zeer sterk. Hij is nauwelijks gekwetst. Loopt kilometers als hij op 't middenveld staat. Zijn laatste seizoen was zeker minder. Als hij bij de Wolves nog wat beter leert verdedigen, zal dat daar vrijwel zeker meer moeten doen dan in Anderlecht, dan zie ik hem snel hogerop te gaan. Ik vind hem wél een groot talent.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8836
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:47
    Denk wel dat het een goede stap is, ik begrijp enkel die constructies niet. Waarom zo een verplichte aankoopoptie...hebben die ploegen geen geld? Kunnen ze hem dan betalen als blijkt dat de Wolves degraderen?
    Vind ik leuk
    Kettos +1935
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:57
    Zal wel met die fifa fair play regels te maken hebben. Betalen zullen ze wel, ook als ze degraderen, ze zullen dan gewoon weer een hoop van hun aankopen moeten verkopen.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2176
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:09
    In Engeland krijgen de ploegen die degraderen nog 1 jaar de tv gelden van de premier league
    Vind ik leuk
    Fckoller +51
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:42
    Juist gepromoveerd en misschien terug degraderen wie weet.Onzekerheid troef.
    Vind ik leuk
    Dan4red +383
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:15
    In het Nieuwsblad staat dat hij verhuurd wordt aan de Wolves voor één jaar plus een verplichte aankoop van 13 miljoen...dat wil zeggen dat ze dit jaar er geen geld voor vangen...
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1401
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:24
    Salut, veel succes en hopelijk kan je vriendin er beter aarden dan die van Jelle 🙃
    Vind ik leuk
    Stef Maes +42
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:29
    Succes met het eruitspelen van de Portugese tandem Moutinho-Neves...
    Vind ik leuk
    DeSelle +95
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:34
    Nu nog de obligate communicatie waarbij hij Anderlecht bedankt voor de kansen, de keuze voor een jongensdroom nl. de Premier League en het feit dat Wolves de enige club was met een concreet bod, euh ik bedoel dat ze hem konden overtuigen met hun project en dat dit de juiste stap is in zijn carrière.
    Vind ik leuk
    Goaltje +937
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:41
    Applaus, maar geen staande ovatie.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:50
    thx leander....
    grote mijnheer wat ze ook zeggen!!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 16:51]
    Vind ik leuk
    krulle74 +43
    donderdag 9 augustus 2018 om 16:56
    Ze kregen hem aan de straatstenen niet kwijt hun vedette die ging verkocht worden voor 38 miljoen en nu gaan prutsen tegen de degradatie
    Vind ik leuk
    Geertvdd +1895
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:00
    Een huur met verplichte aankoopoptie, is dat het nieuwste gedrocht dat een paar boekhouders hebben uitgevonden om financiële fairplay aan hun laars te lappen?
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1310
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:15
    Hier ook het zelfde liedje werken de clubs tegenwoordig met openbare boekhouding de inkt van hun handtekening is nog niet droog of alles is hier al gekend ?? Raar Oja was nog iets vergeten weten jullie al hoeveel hij daar gaat verdienen dat is nog ni vermeld fout van de verslaggever van dienst zeker
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:36
    Eindelijk is die soap achter de rug!
    Succes Leander 👊
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2251
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:19
    Leander een wereldspeler
    Naar een topploeg
    Hier wordt op termijn iedereen beter van
    Vind ik leuk
    Hhti +1407
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:11
    We zullen het nooit weten, maar denk dat hier een Bigliaatje werd gedaan!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: Anderlecht neemt definitief afscheid van Dendoncker