OFFICIEEL: Anderlecht neemt definitief afscheid van Dendoncker

OFFICIEEL: Anderlecht neemt definitief afscheid van Dendoncker

Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 15:30do 09-08-2018 om 15:30

Leander Dendoncker is geen speler van Anderlecht meer. De Engelse promovendus Wolverhampton heeft officieel meegedeeld dat hij daar gaat spelen.

De transfer was eigenlijk al duidelijk toen Dendoncker een uurtje voor de aankondiging al poseerde met het shirt van Wolves. Hij is door zijn medische testen geraakt en maakt zo zijn Premier League-droom waar.

Een transfersom is niet meegedeeld, maar die zou rond de vijftien miljoen euro moeten liggen. Opmerkelijk: Anderlecht laat weten dat het gaat om een huur met verplichte aankoopoptie. Anderlecht moet dus nog een tijdje wachten op het geld.

Plaats een reactie

Rsca-fan99 +1480
donderdag 9 augustus 2018 om 15:39
Succes daar. Hopelijk wordt de 15miljoen slim besteed. Nog een verdediger en nog een spits als Teo weggeraakt?
Vind ik leuk
Mckenzie +4690
donderdag 9 augustus 2018 om 15:40
Het ga je goed, Leander, klassebak.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17694
donderdag 9 augustus 2018 om 15:41
Hopelijk voor hem is dit een goede sportieve stap (qua speeltijd). Toch wat sceptisch of dit een goede zet is voor hem.
Vind ik leuk
camargue +6010
donderdag 9 augustus 2018 om 16:04
Ben ik 100% met u eens, want hij had zelf toch altijd nog een trapje hoger gemikt denk ik. Maar gezien zijn laatste half jaar mocht hij dat zeker al vergeten.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17694
donderdag 9 augustus 2018 om 16:40
Bij de Wolves zal het al moeilijk worden met Nuno als coach. Aangezien ze Moutinho hebben aangekocht en Neves vorig jaar een belangrijke schakel was binnen hun middenveld (3-4-3 systeem).

Maar hopelijk voor hem en voor de nationale ploeg kan hij zich daardoor knokken en zich verder ontwikkelen. Hij is misschien niet het grootste Belgische talent, maar hij heeft wel een uniek profiel (onder de Belgen) voor zijn leeftijd.
Vind ik leuk
Mckenzie +4690
donderdag 9 augustus 2018 om 18:53
Ik beschouw mezelf vooral een liefhebber, eerder dan een kenner. Dendoncker speelde een aantal seizoenen op rij, niet in het minst in topwedstrijden, en in 't bijzonder zijn voorlaatste seizoen, zeer sterk. Hij is nauwelijks gekwetst. Loopt kilometers als hij op 't middenveld staat. Zijn laatste seizoen was zeker minder. Als hij bij de Wolves nog wat beter leert verdedigen, zal dat daar vrijwel zeker meer moeten doen dan in Anderlecht, dan zie ik hem snel hogerop te gaan. Ik vind hem wél een groot talent.
Vind ik leuk
Zetterberg +12735
donderdag 9 augustus 2018 om 15:47
Denk wel dat het een goede stap is, ik begrijp enkel die constructies niet. Waarom zo een verplichte aankoopoptie...hebben die ploegen geen geld? Kunnen ze hem dan betalen als blijkt dat de Wolves degraderen?
Vind ik leuk
Kettos +2293
donderdag 9 augustus 2018 om 15:57
Zal wel met die fifa fair play regels te maken hebben. Betalen zullen ze wel, ook als ze degraderen, ze zullen dan gewoon weer een hoop van hun aankopen moeten verkopen.
Vind ik leuk
Riddlin +2600
donderdag 9 augustus 2018 om 16:09
In Engeland krijgen de ploegen die degraderen nog 1 jaar de tv gelden van de premier league
Vind ik leuk
Fckoller +73
donderdag 9 augustus 2018 om 16:42
Juist gepromoveerd en misschien terug degraderen wie weet.Onzekerheid troef.
Vind ik leuk
Dan4red +1155
donderdag 9 augustus 2018 om 16:15
In het Nieuwsblad staat dat hij verhuurd wordt aan de Wolves voor één jaar plus een verplichte aankoop van 13 miljoen...dat wil zeggen dat ze dit jaar er geen geld voor vangen...
Vind ik leuk
Stef Maes +42
donderdag 9 augustus 2018 om 16:29
Succes met het eruitspelen van de Portugese tandem Moutinho-Neves...
Vind ik leuk
DeSelle +115
donderdag 9 augustus 2018 om 16:34
Nu nog de obligate communicatie waarbij hij Anderlecht bedankt voor de kansen, de keuze voor een jongensdroom nl. de Premier League en het feit dat Wolves de enige club was met een concreet bod, euh ik bedoel dat ze hem konden overtuigen met hun project en dat dit de juiste stap is in zijn carrière.
Vind ik leuk
Goaltje +1156
donderdag 9 augustus 2018 om 16:41
Applaus, maar geen staande ovatie.
Vind ik leuk
krulle74 +165
donderdag 9 augustus 2018 om 16:56
Ze kregen hem aan de straatstenen niet kwijt hun vedette die ging verkocht worden voor 38 miljoen en nu gaan prutsen tegen de degradatie
Vind ik leuk
Geertvdd +4000
donderdag 9 augustus 2018 om 17:00
Een huur met verplichte aankoopoptie, is dat het nieuwste gedrocht dat een paar boekhouders hebben uitgevonden om financiële fairplay aan hun laars te lappen?
Vind ik leuk
Lodecol13 +3542
donderdag 9 augustus 2018 om 17:15
Hier ook het zelfde liedje werken de clubs tegenwoordig met openbare boekhouding de inkt van hun handtekening is nog niet droog of alles is hier al gekend ?? Raar Oja was nog iets vergeten weten jullie al hoeveel hij daar gaat verdienen dat is nog ni vermeld fout van de verslaggever van dienst zeker
[Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 17:30]
Vind ik leuk
donderdag 9 augustus 2018 om 18:36
Eindelijk is die soap achter de rug!
Succes Leander 👊
Vind ik leuk
Fcb for ever +4274
donderdag 9 augustus 2018 om 21:19
Leander een wereldspeler
Naar een topploeg
Hier wordt op termijn iedereen beter van
Vind ik leuk
Hhti +1645
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:11
We zullen het nooit weten, maar denk dat hier een Bigliaatje werd gedaan!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws