Club Brugge heeft zijn eerste prijs van het seizoen al te pakken

    Club Brugge heeft zijn eerste prijs van het seizoen al te pakken

    Club Brugge heeft voor de vijftiende keer de Supercup gewonnen. Tegen bekerwinnaar Standard werd het na een degelijke partij 2-1.

    Beide ploegen zaten in de eerste helft duidelijk nog in hun zomerslaap. Het tempo was onbestaande en open doelkansen waren er in de beginfase al helemaal niet. Na een halfuur kon Decarli plots vrij koppen, maar Gillet kon makkelijk redden. 

    Vlak voor de rust gebeurde het dan toch. Nieuwkomer Groeneveld kon zijn flank afgaan en Vossen stapte slim over zijn voorzet. Vanaken werkte af. Even later was het zowaar 2-0. Wesley Moraes, tot dan onzichtbaar, kon een mooie dieptepass van Vanaken afwerken.

    Tegengoal is niet genoeg
    De tweede helft bracht meteen een goal voor Standard. Na een schot van Cop kon Edmilson de rebound niet meer missen. 2-1, misschien wel zijn laatste goal voor Standard.

    Standard ging nog op zoek naar de gelijkmaker en ging de strijd vol aan. Na te hard inkomen van Fai moest Diatta wel van het veld worden gedragen. Het tempo schoot nog de hoogte in en Denswil maakte bijna een eigen doelpunt, maar ondanks verwoede pogingen kon Standard niet meer scoren. 

    Plaats een reactie

    larédo +1457
    zondag 22 juli 2018 om 21:58
    Vossen #out .
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 21:58
    Groeneveld.
    Nu al de Mbappé van de pintjescompetitie.
    Zou 'm wel es willen zien sprinten tegen een fitte Dennis.

    Laat ons wel hopen dat Diatta niet al te lang geblesseerd blijkt.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4676
    zondag 22 juli 2018 om 21:59
    Heb de match niet gezien maar de fases op Sporza gelezen en daar spreekt men van een welgemikte ellenboog van Wesley en dat Vormer opt einde goed weg komt dat hij eigenlijk zijn 2de gele kaart verdiende.


    Voor de rest zwakke partij beste kansen 1ste helft voor club en zwakke 2 de helft.


    Klopt dit?

    Ook langs Luikse kant zou het vreemd zijn da ze met 10 eindigden... Zwakker VAR of ref?
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 22:18]
    Vind ik leuk
    Boerken +6838
    zondag 22 juli 2018 om 22:06
    Kheb ook de match niet gezien maar kweet dat jij voor Anderlecht bent! Das dan normaal zeker dat jij u dat afvraagt ?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4676
    zondag 22 juli 2018 om 22:09
    Staat gewoon op sporza. Ik vind niets uit....
    Vind ik leuk
    zondag 22 juli 2018 om 22:40
    Sporza is ook paars-wit dus dat wil niets zeggen
    Vind ik leuk
    Roach +1451
    zondag 22 juli 2018 om 23:14
    Is er ook iets dat jullie niet paars-wit vinden eigenlijk buiten de website van Club Brugge?
    Vind ik leuk
    Hhti +1455
    maandag 23 juli 2018 om 00:44
    Nadat bij Standard er enkele al heel goed wegkwamen met geel! Het is normaal dat je dan, nadat een speler van Plein werd afgedragen toch een beetje scherper gaat tackelen.Moet erbij zeggen dat Vertenten het gewoon niet aandurfde een rode kaart te geven in deze wedstrijd!! En Michel had precies ook een andere wedstrijd gezien bij zijn commentaar. Nu weten we ook wel dat hij het aandurft te stoken via de media naar zijn tegenstrevers!!?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 00:47]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14194
    zondag 22 juli 2018 om 22:02
    Matig potje gezien, mak Standard. Lichtpunt Groeneveld.

    Wat Vossen nog bij Club loopt te doen blijft vooralsnog een mysterie.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1614
    zondag 22 juli 2018 om 22:06
    Ja ge hebt de match ni gezien dus 3rode kaarten voor stand als ge redeneerd wat uw vrienden u gezegd hebben
    Vind ik leuk
    TageMeister +4676
    zondag 22 juli 2018 om 22:10
    Als da op mij is, de Sporza journalisten zijn niet mijn vrienden...
    Vind ik leuk
    Boerken +6838
    zondag 22 juli 2018 om 22:08
    Dat begint al op te lopen 15 supercups !
    Vind ik leuk
    TageMeister +4676
    zondag 22 juli 2018 om 22:11
    Das iets om enorm fier op te zijn...
    Vele noemen dit een oefenmatch maar blijft wel een trofee...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4125
    zondag 22 juli 2018 om 23:18
    Boerken ge zijt nog nen sympathieken brugge supporter, maar gaan we nu echt waarde hechten aan een in alle eerlijkheid niks zeggend prjiske?? :P
    Vind ik leuk
    freeman +11012
    zondag 22 juli 2018 om 23:38
    En toch zijn er telkenjare SLECHTS 2 ploegen die een supercup mogen spelen ! Dit feit alleen al zegt genoeg !
    Vind ik leuk
    Boerken +6838
    maandag 23 juli 2018 om 13:02
    Aan wat moeten we dan wel echt waarde hechten ? Aan de titels in onze pintjesliga volgens sommige? Het blijft toch een match tussen titelhouder en bekerwinnaar toch het hoogste uit onze rangen! Of niet soms ? Het heeft ook aan dat we al zoveel keer ofwel de titel pakten of de beker .het is dan ook normaal dat je uitpakt let hetgeen je het beste kan of meeste hebt , zoals ik hier al vaak de 34 titels van Anderlecht gelezen heb waar je terecht ook trots op mag zijn . Maar zelf bij een titel wordt er soms gesproken van een kleine kampioen of lelijke enz. Voor mij is dat bullshit .
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4125
    maandag 23 juli 2018 om 13:25
    Kga niks inbrengen tegen je betoog hier, want het klopt wel grotendeels. Maar der hangt gewoon niks van prestige aan die match. Als je ziet dat beide teams zelf de drang niet hebben om met hun sterkst mogelijk elftal te spelen, dan komt dat eerder over als een mentaliteit van 'als we winnen leuk, als we verliezen, tja dont care'. En dan spreek ik niet juist over gisteren, maar over alle supercups. Der wordt van binnenuit de clubs weinig waarde aangehecht, tis blijkbaar meer iets dat leeft onder supporters.

    Gohja groot of klein kampioen da blijft zo een eindeloos discussiepunt. neem nu het kampioenschap onder weiler. in po geen match verloren en 7 wins. Dan ben je terecht champ. Maar de manier waarop, kwam ik persoonlijk echt slecht van.

    En om nu de lijn door te trekken naar interland voetbal. Veel belgen noemen France nu een klein kampioen. Als je je poule afsluit zonder nederlaag, argentine, uruguay, belgie, kroatie klopt. Dan kun je moeilijk zeggen france is een kleine kampioen.

    Het Ek darentegen Portugal. kroop 5 matchen door het oog van de naald en klopt in de finale een uitgebluste favoriet. Op griekenland na, de kleinste Europees kampioen van pakweg de laatste 30 jaar imo.
    Vind ik leuk
    Boerken +6838
    maandag 23 juli 2018 om 14:40
    Moesten ze die onnozele regels van de transfers aanpassen zodat iedere ploeg in de voorbereiding met zijn basisspelers kunnen aantreden naar begin van de competitie zou die supercup ook een andere uitstraling kregen omdat dit een grotere test op waarde zou zijn, nu weet je dat er zeker nog vertrekken en komen. Daardoor is het volgens sommige idd minder erg omdat ze nog hun basiself niet hebben.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4125
    maandag 23 juli 2018 om 14:52
    helemaal mee eens, zou een consensus moeten komen om het over heel europa vroeger en op dezelfde datum te sluiten. De competitie begint officieel komend weekend. maar het voelt aan als een opwarmertje tot september, waar liefst niet te veel punten verloren worden.
    Vind ik leuk
    SD +8767
    zondag 22 juli 2018 om 22:09
    Voor een eerste officiele wedstrijd was die niet mis, met een betere Club voor de rust en een opzittende Standard erna.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4676
    zondag 22 juli 2018 om 22:12
    Ja ma bij zo een latch mag je U ook ni blind staren, wij waren vorig jaar niet slecht tegen zw, maar erna wast huilen met de pet op...
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 juli 2018 om 22:14]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1089
    zondag 22 juli 2018 om 22:32
    Jawel toen tegen Zulte was het ook al heel slecht. Je moet die match of de highlights nog maar eens opzoeken. Anderlecht was in mijn ogen het beste in de PO's, en toen was het al echt slecht, maar je hebt wel gelijk dat een Supercup match eigenlijk niet veel voorstelt.
    Vind ik leuk
    BOEREH +185
    zondag 22 juli 2018 om 22:48
    heb de match live gezien een goede speler indd maar de keeper moet meer zelfvertrouwen op doen
    Vind ik leuk
    blondel +2445
    zondag 22 juli 2018 om 22:51
    Welke keeper? Met uw rug naar de match gekeken zeker.Vond hem heel betrouwbaar en genoeg vertrouwen hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws