Lukaku wordt volledig afgemaakt na partij: 'Met zijn hoofd in Dubai of LA'

    Lukaku wordt volledig afgemaakt na partij: 'Met zijn hoofd in Dubai of LA'

    zaterdag 14 juli 2018 om 20:00

    Onze Rode Duivels hebben de derde plaats gehaald op het WK. Na een indrukwekkende 2-0 zege tegen Engeland mocht er tevreden teruggeblikt worden op de wedstrijd en het WK. Eén Rode Duivel was niet tevreden: Romelu Lukaku.

    De aanvaller kende een bijzonder moeilijke wedstrijd tegen de Engelsen. Hij kreeg wel twee goede kansen, maar kon niet scoren door een slechte controle. Lukaku werd dan ook gewisseld. Na zijn vervanging trok de spits quasi meteen naar de kleedkamer.

    De spits zelf was niet tevreden, maar Het Laatste Nieuws ook niet. Het dagblad gaf hem als enige Rode Duivel een buis voor de partij. Hij kreeg amper een vier op tien voor zijn wedstrijd.

    'Hij zat met zijn hoofd al in Dubai of Los Angeles. Miste twee cruciale controles, oog in oog met Pickford. Mag niet op dit niveau. Terechte wissel dan ook – ging meteen douchen', klonk het.

    Lees ook: VP Rapport - Drie spelers steken er bovenuit, slechts eentje onder de maat

    Plaats een reactie

    Vlad +987
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:09
    Denk dat hij maar al te graag minstens twee goals had gescoord, dus laat die jongen met rust, hij heeft een grote bijdrage aan de sterke campagne van de Rode Duivels, HLN, gazet van het zevende knoopsgat...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    zaterdag 14 juli 2018 om 23:06
    D’accord!
    Vind ik leuk
    Hhti +1268
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:10
    Gelukkig dat hij het zelf nog beseft!!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4267
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:11
    Die controles moeten echt beter. Vooral omdat dat de basis is. Als hij dat zou kunnen leren dan is hij compleet. Zo niet dan gaat hij bij momenten overkomen als een amateur. Want zo slecht was zijn wedstrijd niet. Liep goed en was in spel betrokken. Maar die controles blijven hangen... Dat onthouden de mensen harder. En daar straffen ze hem voor af.
    Ik ben zelf een zware criticus van Lukaku. Dat is best geweten.
    Maar ik wil hem feliciteren voor een zeer goed WK. Al vind ik het beste wat hij gedaan heeft is de bal NIET aanraken bij de derde goal van België tegen Japan.
    En persoonlijk zal ik niet meer zo zagen als hij onze eerste spits is. Hij is onze eerste spits. En word elke keer beter. Ik hoop wel dat hij snel in een ploeg mag spelen die aanvallend denkt zoals de Duivels. En niet Mourinho. Want vrees dat hij daar niet veel zal bijleren. Enkel teren op wat hij al kan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:35
    Vooral heel juiste analyse
    Vind ik leuk
    Patfey +4572
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:25
    Heel juiste analyse, de controle op korte ruimte is zijn zwak punt. Maar door hem te “buizen”, bewijs je enkel je eigen incompetentie.
    Ik kan ook stellen dat de ploeg begon te zwalpen na zijn vervanging, zn moest hij een schot afleveren als Mertens’...
    Vind ik leuk
    dvossena +162
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:17
    Lukaku is enkel goed in oefenmatchen en tegen zwakke tegenstanders. Tegen de grote jongens raakt hij geen bal. Geen topspits.... technisch te beperkt!
    Vind ik leuk
    agdh +1102
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:04
    Was nochtans ijzersterk tegen Brazilië, en groter als dat wordt het niet hoor, dat is de waarheid
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +395
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:32
    Inderdaad ... en ik ben meermaals positief verrast door zijn aandeel in andere goals (beslissende passes, bal mooi laten doorgaan zonder hem aan te raken, ...). Zeker en vast wel een topspits. Counter voetbal ligt hem echter zeker. Dus bij Mourinho zit hij zeker niet verkeerd. Maar misschien moet hij wel wat betere andere spelers rond zich hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 16:53
    Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat buiten een 100 tal marginalen er veel voetbalkenners zitten op de Bosuil en hier is er dan weer een die het juist ziet en het durft zeggen .
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +9689
    zondag 15 juli 2018 om 10:21
    Brazilië is toch niet zo klein hoor
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:38
    Is de waarheid...
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:42
    Goed dat hij eraf werd genomen híj zat total niet in de match Mertens heeft meer laten zien in de minuten dat hij speelde dan onze "Zo gezegde beste spits van de wereld "
    Vind ik leuk
    blondel +1964
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:22
    Ja,wat heeft Mertens laten zien dan,een schot naar de cornervlag.Nee,dat vernoemen we niet ,maar moest Lukaku dat gedaan hebben ,breken jullie hem direkt af.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:23
    Mertens heeft een mooie goal gemaakt tegen Panama, en daarna niks meer, ook vandaag niet. Niet dat hij niet beter kan hoor, maar had gewoon de goede vorm niet op dit WK. Ik begrijp niet waarom Batshuayi niet meer minuten heeft gekregen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:27
    Tegen Frankrijk vond ik hem wel nog goed invallen. Van Batshuayi volg ik je in mee. Hem inbrengen die laatste 5 minuten tegen Frankrijk was heel ondankbaar en ook vandaag was het opmerkelijk dat hij niet in de plaats kwam voor Lukaku. Die zal toch met een minder goed gevoel het vliegtuig naar huis opstappen vrees ik.
    Vind ik leuk
    Patfey +4572
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:26
    Ja, vooral een schitterend schot van Mertens’ gezien.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:58
    Velen hebben toch een kortetermijngeheugen. Lukaku speelde een sterk tornooi naar zijn kwaliteiten. Hij heeft zelfs dingen laten zien die we eigenlijk niet van hem verwachten. Zoals zijn dribbel tegen Brazilië. Hij heeft gewerkt voor het team, ruimtes gecreëerd waardoor we konden scoren en vooral niet egoïstisch alle kansen voor zichzelf opgeëist.

    Tegen Frankrijk was het niet goed, maar daar was het hele elftal grotendeels te weinig. Bovendien zat hij als spits tussen Umititi, Varane en Kanté. Ik wil nog wel eens zien hoeveel spitsen daaruit iets kunnen creëren in negentig minuten.

    Vandaag was hij ook niet zo goed, maar hij leek me ook niet fris meer te zitten. Wat kan gebeuren na zo een tornooi en dito seizoen gespeeld te hebben.

    Alvast bedankt Lukaku voor dit fantastische tornooi, vanwege mezelf.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 21:20]
    Vind ik leuk
    Rebel +493
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:22
    Tegen Frankrijk geen enkele sérieuxe pass gekregen ,er waren sterren die te veel voor zichzelf speelden anders waren we wereldkampioen met een super Lukaku,beste spits van het toernooi vandaag hard moeten werken en weinig bruikbare ballen gehad behalve die twee en dan kom je op dat moment te kort.
    Keane ook niet gezien en wordt wel topschutter.
    Pelé's en Maradona's zijn niet meer van deze tijd.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:28
    Ja, dat Kane topschutter van dit tornooi wordt met penalty's en een afgeweken bal, vat eigenlijk een groot deel van dit tornooi samen.

    Want eerlijk is eerlijk. Had België het niet zover geschopt dan was dit een redelijk kut tornooi geweest om te volgen voor ons.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 21:29]
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 20:58
    Wie geeft de pre-assist op de goal van Meunier? Ah ja Lukaku. 6 matchen gespeeld, 5 maal belangrijk: 2 goals tegen Panama en Tunesië, loopactie en schijnbeweging bij de goal tegen Japan, assist tegen Brazilië en pre-assist tegen Engeland. Jawel, fantastisch WK.
    Vind ik leuk
    agdh +1102
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:05
    Inderdaad was een van de constante factoren in het spel van de belgen
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +395
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:35
    Amen
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 17:12
    Inderdaad, door alles wat hij doet voor de ploeg vergeef ik de slechte balcontroles
    Vind ik leuk
    Regiwitt +169
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:10
    Geef hem eens 1 seizoen aan Pep......en stop met wat hij zelf maar al te goed weet te herhalen...En Ja, hij zal zelf al spijt hebben van zijn reactie.....Courtois die alles MOET/Mag /Wil spelen, daar lees ik hier niks over : leg dat eens uit aan trainers....Wat als meneer bv in de 5° minuut tegen Brazilië uitvalt ?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    Wim1966 +676
    zondag 15 juli 2018 om 09:00
    Pep heeft geen interesse in een spits als Lukaku
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:21
    Goede spits. MAAR GEEN TOPSPITS !!!
    Technisch te beperkt. Vandaag weer gezien. Twee slechte controles alleen voor doel. We hebben hem nodig, net zoals de andere 22 .
    Vind ik leuk
    Rebel +493
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:30
    Echte topspits,ongezien op zijn leeftijd enkel Ronaldo doet beter maar die is van een andere planeet.
    Ik ken geen enkele spits die elke kans afmaakt of een die zo hard werkt
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 08:18
    Als ge zoiets schrijft, kent ge niks en volgt ge niks van voetbal!
    Vind ik leuk
    SD +7106
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:36
    Hij werd terecht vervangen. Het is overigens niet de enige wedstrijd waar hij tekort schiet op het WK; maar het is blijkbaar verboden om hem te bekritiseren.
    Vind ik leuk
    Patfey +4572
    zondag 15 juli 2018 om 00:40
    Kritiek kan, als gefundeerd en in verhouding. En vandaag krijg je de indruk dat een aantal hun gal, die ze weken moesten inhouden, gauw moeten uitspuwen. En dat vind ik zo zielig.
    Je hebt echt de indruk dat sommigen enkel zijn fouten willen zien, niet at hij gied doet en al evenmin de fouten van anderen.
    Vind ik leuk
    Julien +1072
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:53
    Met alle respect voor Romelu, maar zoiets doe je niet en vooral niet t.o. een jarige coach die je volop vertrouwen geeft. Grote beer, klein ventje.
    Dat hij zijn bijbel maar eens deftig doorneemt.
    Vind ik leuk
    Hierulf +505
    zaterdag 14 juli 2018 om 22:11
    Zonder hem raken we niet verder dan 1/8ste
    Vind ik leuk
    Watcher +773
    zaterdag 14 juli 2018 om 22:14
    Het Laatste Nieuws, als ze Lukaku kunnen afkraken, doen ze het. Randdebielen
    Vind ik leuk
    Mario_ +1439
    zaterdag 14 juli 2018 om 22:29
    Een wereldspits die enkel nog maar kan groeien. Hoe hij die bal aan Chadli liet tegen Japan, laat zien hoe goed zijn spelinzicht is. 99% van de andere spitsen zouden zelf die winning goal willen trappen.
    Voetbal is een ploegsport, en als type Lukaku ben je redelijk afhankelijk van de aanvoer.
    Is er verbetering mogelijk, natuurlijk, maar balaanname is maar 1 van de vele aspecten die een speler bezit....
    Terecht aanzien als een der grootste spitsen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 22:49
    Middelmatige spits, zo simpel is dat
    Vind ik leuk
    buck +2172
    zondag 15 juli 2018 om 10:34
    Wie had jij dan liever gehad?Batsman.Match tegen Tunesie scoort batsman 1 van de 5 kansen.Wat ga je daar op zeggen?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4267
    zondag 15 juli 2018 om 17:16
    Euhm. Dat was pech. Hij doet bij die kansen zo goed als niks verkeerd. Als hij niet koud in het veld stond en met een beetje geluk scoort hij er vier meer in die wedstrijd. En ja in sommige wedstrijden zou ik eerder voor Batsman kiezen. Al zie ik ze nog liever alle twee in de ploeg. Met Batsman in de 16 heeft Lukaku wat meer ruimte. En op de korte ruimte is Batsman sterker. (Maar dat is wel het enige waarin hij beter is)
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +973
    zaterdag 14 juli 2018 om 23:38
    Ja breek lukaku maar af ik denk dat die allen maar een doel hebben hem altijd negatief te behandelen wat heeft de wereld spits kean dan ni.gemist alleen al tegen croatie 3maal voor de keeper en nog ni tussen de palen kunnen stampen maar dat is wel ne wereld spits heeft hier niks laten zien op de wb aleen wat geluk met zijn goal s en penalty s
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 05:00
    Vanaf de match tegen Frankrijk was lukaku al tegen zijn zin aant voetballen ....
    Dankzij hem zijn de duivels verloren... je zag dat hij het expres deed... ik vond dit eerst een geweldige speler totdat hij als een palmboom niks te doen stond op het veld.... zijn inkomen afnemen... hij was het niet waard de laatste twee wedstrijden die belangrijk waren voor ons land.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 08:23
    Wat voor flauwekul schrijft gij?!?
    Als dat de teneur van uw reacties wordt, blijf dan maar beter hier weg!
    Vind ik leuk
    Geertkeano +189
    zondag 15 juli 2018 om 17:15
    Rob Willemen ge zijt nen achterlijke zak en kent niks van voetbal
    Vind ik leuk
    hoekschop +919
    zondag 15 juli 2018 om 08:35
    4/10 is een belachelijke score. Oké die 2 controles waren niet goed maar zijn wedstrijd was voor de rest oké en er was een prima pré-assist.
    België was de eerste 20 min nu zijn vervanging nergens. Als we toen een goal tegengekregen hadden zou niemand begrepen hebben waren Lukaku vervangen werd.
    Vind ik leuk
    Toerevla +50
    zondag 15 juli 2018 om 08:39
    Lukaku is in alles gegroeid, maar neem van mij aan dat hij nooit een bal deftig zal controleren. Dat balgevoel heb je of je hebt het niet.
    Vind ik leuk
    Jozef +34442
    zondag 15 juli 2018 om 11:04
    In alles gegroeid, ja?

    Sommige details wil ik niet weten hoor... 😉
    Vind ik leuk
    taz +157
    zondag 15 juli 2018 om 12:00
    hij heeft zeker geen slecht wk gespeeld
    maar die 2 balaannames waren verschrikkelijk en mogen niet
    op dit niveau.bal aannemen met verste voet leer je al vanaf de jeugd
    Vind ik leuk
    Riddlin +1920