'Opvallende keuze van Vanhaezebrouck, jeugd krijgt volop zijn kans'

    'Opvallende keuze van Vanhaezebrouck, jeugd krijgt volop zijn kans'

    donderdag 12 juli 2018 om 11:03

    Hein Vanhaezebrouck is bezig aan zijn eerste zomervoorbereiding met RSC Anderlecht. Een volledig nieuw Anderlecht, met heel wat nieuwe spelers. Tijdens die zomervoorbereiding valt al één ding op.

    De coach van Anderlecht wil dit seizoen over een bredere kern beschikken. Hij kreeg al heel wat nieuwe spelers, maar lijkt ook veel gebruik te gaan maken van eigen jeugd. Zo merkt Sport/Voetbalmagazine op.

    Jongere spelers zoals Amuzu, Alexis Saelemaekers en Sambi-Lokonga kregen vorig seizoen al kansen en zullen ook dit seizoen opnieuw speelminuten krijgen. Ook enkele 'nieuwe' jonkies zoals Bornauw, Dante en Delcroix mogen hopen op meer kansen.

    34 spelers, vooral jonge veulens
    Zo gebruikte Vanhaezebrouck tijdens de voorbereiding al maar liefst 34 spelers. Opvallend: het zijn vooral de jongere spelers die het meeste minuten maakten. Bornauw (267 minuten) en Gerkens (267 minuten) kwamen het vaakst in actie. Gevolgd door Kayembe (224 minuten), Dante (221 minuten), Abazaj (216), Delcroix (215), Sa (206 minuten), Saelemaekers (203 minuten), Sowah (202 minuten) en Amuzu (202 minuten).

    Vanhaezebrouck lijkt wel overtuigd door de jongere spelers. "Als de jonge gasten zo blijven voort doen, dan zullen we op hen blijven rekenen. Ze hebben stappen gezet die bewijzen dat ze klaar zijn om de concurrentie aan te gaan", gaf hij onlangs nog aan.

    Plaats een reactie

    skippie +337
    donderdag 12 juli 2018 om 11:13
    hij liet ze waarschijnlijk het meest spelen om echt te zien wat er in de kuip ligt. Meer hoef je er niet achter te zoeken denk ik.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +853
    donderdag 12 juli 2018 om 11:13
    Tja , de "kids" kan hij onder controle houden , de pseudo vedetten ligt hem moeilijker :)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:09
    Wat is het verschil tussen een pseudo-vedette en een jeugdspeler : gewoonlijk de grootte van hun contract , dus is het toch fantastisch dat hij de jeugd kansen geeft . Nu het o zo kritische publiek nog overtuigen dat die mannen krediet moeten krijgen en dan kunnen er mooie jaren aankomen
    Vind ik leuk
    Reagens +2190
    donderdag 12 juli 2018 om 11:23
    Ik wil de bewijzen wel eens zien als de eerste competitiematch er is.
    In ieder geval als er érgens jeugd is die het niveau kan halen moet het toch wel in Anderlecht zijn.
    Vind ik leuk
    FcRazor +1198
    donderdag 12 juli 2018 om 11:27
    Waar is dauda?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10007
    donderdag 12 juli 2018 om 21:48
    Ik vrees nog steeds geblesseerd?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2921
    donderdag 12 juli 2018 om 12:37
    Da's diezelfde trainer die vorig seizoen klaagde dat hij het met een te jonge kern moest doen....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:39
    Overduidelijk dat hij instructies kreeg van Coucke. Jeugd laten spelen om die dan te kunnen verkopen, we worden het Belgische Ajax. We zullen zien hoe het loopt
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +853
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:11
    En als die verkocht zijn is de koe uitgemolken en kan hij naar z'n volgende club......
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1069
    donderdag 12 juli 2018 om 15:37
    Als het zo ver is dan zet hij die gasten toch weer op de bank en gaat dan klagen en zagen dat ze nog niet klaar zijn voor het echte werk. Kijk maar naar Amuzu.. de laatste wedstrijden voor de winterstop de beste man.. snelheid, acties, dribbels ,.. Heintje haalt een vriendje binnen (Saief) en amuzu vliegt naar de bank en weg waren zijn kansen.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10007
    donderdag 12 juli 2018 om 21:50
    Yes, my thoughts exactly, nu voor een jonge kerel is het moeilijk om al direct de verantwoordelijkheid te dragen om al iedere week op hel te rekenen, maar Saief is in vergelijking met een onbevangen en flitsende Amuzu een werkpaard met oogkleppen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws