'Transfer Mbemba komt er door.. CEO van andere eersteklasser'

    'Transfer Mbemba komt er door.. CEO van andere eersteklasser'

    woensdag 13 juni 2018 om 07:15

    RSC Anderlecht was lange tijd op weg om Matz Sels en Chancel Mbemba weg te plukken bij Newcastle United, maar beide deals raken maar niet rond. Bovendien wordt de nakende transfer van de Congolees naar mee verzorgd door Luciano D’Onofrio. Dat weet Het Nieuwsblad.

    Mbemba bereikte een principeakkoord met FC Porto. De Congolese verdediger verkiest de Portugese topclub boven een terugkeer naar Anderlecht. Aanvankelijk was er van interesse geen sprake, maar de Draken werden getipt door Luciano D’Onofrio, de CEO van Antwerp FC.

    Naast paars-wit toonde ook Standard Luik lange tijd interesse, maar Mbemba gaf de voorkeur aan Anderlecht. D’Onofrio wil – gezien zijn verleden bij Standard – de 24-jarige verdediger liever niet naar Brussel zien trekken. Hij tipte dan maar de Portugezen.

    Back-ups in het vizier
    Luc Devroe en co moeten nu op zoek naar andere namen. Ognjen Vranjes, Raphael Rossi, Jago Vukovic en Christophe Herelle werden al genoemd als mogelijke defensieve versterkingen.

    Plaats een reactie

    Zetterberg +7521
    woensdag 13 juni 2018 om 07:26
    Too late, too little!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12693
    woensdag 13 juni 2018 om 07:31
    Luciano toch!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +9684
    woensdag 13 juni 2018 om 07:34
    Dat wist ik al toen ik de naam Porto hoorde
    Vind ik leuk
    SD +7074
    woensdag 13 juni 2018 om 07:48
    Het is tijd om de beurs open te zetten mr. Devroe anders loopt RSCA nog heel wat mis.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3321
    woensdag 13 juni 2018 om 07:53
    Het klopt natuurlijk dat RSCA waarschijnlijk korter op de bal had moeten spelen... Toch heb ik hierbij een wrang gevoel! Is het niet ver gekomen als Belgische clubs elkaar niets gunnen en zelfs andere clubs tippen zodat een speler niet naar een concurrent zou gaan? En dan klagen we dat we moeilijk goede spelers naar België kunnen halen...
    Vind ik leuk
    TageMeister +3416
    woensdag 13 juni 2018 om 08:19
    Waarom denk ik spontaan dat den Herman hier iets mee te maken heeft....
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3321
    woensdag 13 juni 2018 om 08:21
    Zover zou ik nog niet durven gaan, dat zou pas echt erg zijn!
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +387
    woensdag 13 juni 2018 om 08:34
    Naar Porto om dan door Antwerp gehuurd te worden ... mag van mij.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3321
    woensdag 13 juni 2018 om 08:45
    Dan komt het het Belgische voetbal ten goede dus dat kan voor mij :). Liever bij RSCA natuurlijk maar als het daar niet is, dan liever wel bij een andere Belgische eersteklasser!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 08:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 13 juni 2018 om 12:19
    Zou anderlecht echt een keuze of gewoon pressie middel geweest zijn? Zo veel bijkomende factoren tegenwoordig ivm transfers doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Transfer Mbemba komt er door.. CEO van andere eersteklasser'