We moeten naar het WK gaan om te winnen, anders moet je op vakantie gaan

    "We moeten naar het WK gaan om te winnen, anders moet je op vakantie gaan"

    zaterdag 26 mei 2018 om 11:03

    Het WK komt er nu eindelijk aan. De Rode Duivels beginnen ook met veel ambitie aan dat toernooi. Niet alleen de supporters, maar ook de spelers hopen op een glorieus toernooi.

    Kevin De Bruyne kende met Man City een topseizoen en won de League Cup en de Premier League. Dat wil hij nu graag herhalen met de Rode Duivels. "We moeten gaan om te winnen. Anders kan je beter op vakantie gaan", zegt hij in Het Nieuwsblad.

    Hij zal dus goed moeten presteren. Maar voor druk zorgt dat niet. "Er is wel een verschil met clubvoetbal. Voor een land moet je elke twee jaar presteren, voor een club elke drie dagen", klinkt het.

    "Je hebt minder foutmarge bij de nationale ploeg, omdat je maar vier of vijf kansen in je leven hebt om iets te winnen. We weten dat er 11 miljoen mensen zeggen dat we het nu maar eens moeten laten zien. We kunnen alleen maar ons best doen en hopen dat er iets goeds uitkomt", aldus De Bruyne.

    Plaats een reactie

    Daydreamer +3324
    zaterdag 26 mei 2018 om 11:18
    Met ambitie is niets verkeerd, mist voldoende realiteitsbesef... Natuurlijk speel je met deze ploeg elke match om te winnen. Daarnaast kan je even goed stellen dat de kwartfinale overleven tegen Brazilië of Duitsland al een hele prestatie zou zijn!
    Ik zou zelfs durven stellen dat, wanneer je echt goede groepsmatchen speelt en de kwartfinale tegen bvb Brazilië verliest na een evenwichtige partij met mooi voetbal, we een goed WK gespeeld hebben...
    Natuurlijk hoop je altijd op meer maar op een gegeven moment moet je ook gewoon tevreden kunnen zijn.
    Het EK was in dat opzicht een ontgoocheling omdat we slechts 1 echt goede match gespeeld hebben en er nadien uit gingen tegen een tegenstander die eigenlijk altijd haalbaar moet zijn. Da's een ander gegeven dus...
    Vind ik leuk
    Patfey +4570
    zaterdag 26 mei 2018 om 12:37
    Zoals ik al schreef, als een speler met dat idee zou vertrekken, laat je hem beter thuis. Je moet gaan met die mentaliteit van “we kunnen iedereen aan”. Zo deed Nederland het destijds, hadden die echt betere spelers dan wij? Vooral meer mentaliteit, ja.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3324
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:32
    Je spreekt over Nederland? Heb je het lijstje van namen in de loop der jaren al eens goed bekeken?
    In de vroegere jaren: Johan cruijff, Rob Rensenbrink, Ruud krol, Arie Haan, Johan Neeskens, Ruud Geels,... Dat waren allemaal Europese toppers!!!
    Dan is er de gouden generatie geweest: Van Basten, Rijkaard, Gullit, de broers Koeman, de broers De Boer, Dennis Bergkamp, maar daarnaast ook een topkeeper als Van Breukelen ...
    Daarna de nieuwe generatie: Robben, Seedorf, Van Persie, Blind, Van der Vaart, Sneijder, Cocu, Van der Sar, Van Bronckhorst, Heitinga,...
    Als je die lijst bekijkt, daar zitten wel 10 spelers van het kaliber De Bruyne of Hazard tussen, en al de rest heeft ook bij de Europese top gespeeld!
    En heel frappant: slechts 1 keer een Europese titel gehaald en nooit wereldkampioen geworden...
    Onze noorderburen zijn voor mij net het ideale voorbeeld van overmoed en te weinig realisme :)
    Alleen tijdens het laatste WK hebben ze inderdaad meer dan het maximum eruit gehaald, zij het met wat geluk he!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 13:42]
    Vind ik leuk
    Patfey +4570
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:15
    In 1974 stond Haan centrale verdediger en hadden ze Cruyff, Rensenbrink, Krol en Neeskens en een clown in de goal. Wij hebben Hazard, Debruyne, Kompany, Alderweireld, Lukaku, Mertens, Cortois. Ik vind die neit minder. In 1978 stond Haan inderdaad middenveld, maar Cruyff was er niet bij. Twee keer kwamen ze op een haar van de titel (zeker in 1978, Rensenbrink komt centimeters te kort voor de winning goal). Ik weert niet waarom je er Geels bijneemt, die speelde nooit een rol van belang, je had wel Wim van Hanegem kunnen vermelden.
    Daaraan moet Belgie zich absoluut spiegelen ja. En neen, ik zie er geen tien van het niveau Debruyne-Hazard tussen, tenzij de de drie generaties samenvoegt.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3324
    zaterdag 26 mei 2018 om 16:35
    Tuurlijk bedoel ik de 3 generaties samen hè... :). Maar als je al die talenten binnen elke generatie ziet hebben ze er toch te weinig prijzen uit gehaald, niet?
    En Geels speelde inderdaad van weinig belang, da’s net mijn punt! Die speelde op dat moment ook voor een Spaanse topclub hè! Maar die hadden ze nog niet nodig om zover te geraken! Die ploeg speelde bijna allemaal in het buitenland, hetgeen voor die tijd uitzonderlijk was hè! In 86 speelden bijna al onze spelers nog gewoon in België...
    Die tijden kan je trouwens moeilijk met nu vergelijken hè!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 26 mei 2018 om 16:40]
    Vind ik leuk
    Patfey +4570
    zaterdag 26 mei 2018 om 18:06
    Ik denk dat je Geels met iemand anders verwart, Brugge, Ajax, RSCA, PSV, ja, maar nergens anders, buiten Nederland.

    Ik vind dat vooral de tweede en derde generatie er te weinig uithaalde, tweemaal vice wereldkampioen voor de eerste generatie, daar kan je mee onder de mensen komen.

    En van die ploeg speelden er niet zoveel in het buitenland hoor, vooral in Nederland. Cruyff en Neeskens bij Barca en in 78 hun twee sterren bij Anderlecht. Andere tijden, inderdaad.

    Maar opnieuw, wat zij in 74 en 78 konden, daar moeten wij ons door laten inspireren. Talent hebben we evenveel, maar ik wil je wel toegeven dat zij toen telkens ook een coach van het niveau van hun spelers hadden (kon ik niet laten :)).
    Vind ik leuk
    Vaneigens +780
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:23
    België kan Brazilië en Duitsland opeten! Alle vertrouwen in. 300% geven en spelen voor de eerste plaats!
    Vind ik leuk
    Berten 10 +138
    zaterdag 26 mei 2018 om 13:54
    Opeten is mss iets te optimistisch mr ik vind ook dat we tegen iedereen kunnen winnen , ondanks het thuislaten van Radja
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "We moeten naar het WK gaan om te winnen, anders moet je op vakantie gaan"