Coucke heeft grootse plannen met Anderlecht: 'Naar de Europese subtop

Coucke heeft grootse plannen met Anderlecht: '"Naar de Europese subtop"

Gepubliceerd: donderdag 19 april 2018 om 16:28do 19-04-2018 om 16:28

Stijn De Groote mocht zes weken lang het doen en laten van Marc Coucke volgen. De journalist van de VRT is dan ook uitstekend geplaatst om een beeld te schetsen van de nieuwe voorzitter van RSC Anderlecht.

Orkaan Coucke
"De manier waarop hij zijn intrede deed bij Anderlecht was onwaarschijnlijk", vertelde De Groote aan Sporza. "De afspraak was dat hij kwam kijken als supporter en dat hij een rondleiding zou krijgen. Maar vanaf het eerste moment pakte hij alles in handen. Hij ging iedereen groeten als nieuwe voorzitter en maakte meteen de analyse wat wel en niet goed is."

"Zijn intrede in Anderlecht is een orkaan geweest. Dat voel je aan alles en dat heeft iedereen waarmee ik gesproken heb ook bevestigd. Dat is een onwaarschijnlijke verandering van bedrijfscultuur. Vroeger moest iedereen bij Anderlecht rekening houden met de gevoeligheden van bepaalde clans bij de club, maar daar doet Coucke niet aan mee. Bij Coucke is het what you see is what you get. Het kan een beetje cru zijn, maar hij weet wel goed waar hij naartoe wil."

Europese subtop
Aan ambitie geen gebrek bij de nieuwe voorzitter van paars-wit. "Oostende is de club van zijn hart. Hij zal nooit hetzelfde gevoel hebben bij Anderlecht. Maar hij is ambitieus en Anderlecht is de manier om te tonen dat hij het niveau van het Belgische voetbal omhoog kan krikken. Hij wil bewijzen dat hij Anderlecht naar de Europese subtop kan brengen", besloot De Groote.

Plaats een reactie

VeeDeeVee +17513
donderdag 19 april 2018 om 16:27
Misschien eerst eens een stabiele kampioenenploeg opbouwen. Het verschil met de Europese topcompetities is intussen immens geworden.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:34
Zou het zeer graag zien gebeuren, maar alles op zijn tijd. Eerst terug dominantie in België, dat zal al veel zijn.
Vind ik leuk
calimeros +1895
donderdag 19 april 2018 om 17:56
Laat Anderlecht eens met deze ploeg spelen dit seizoen

Sels
Najar - Kara - Spajic -Saief
Dendoncker - Trebel
Gerkens
Markovic - Teo - Onyekuru
Reserven :
Boeckx
Saelemakers - Sa - Dante - Obradovic
Kums - Morioka - Sambi
Amuzu

Deze ploeg speelt op zijn gemak kampioen.

Vind ik leuk
Brubru +3984
donderdag 19 april 2018 om 18:25
4 van je basiself zijn huurlingen en keren normaal gezien terug naar hun eigenaar, Dendoncker en Trebel vertrekken, Teo moet weg van de supporters. Hoeveel schieten er dan nog over ?
Vind ik leuk
calimeros +1895
donderdag 19 april 2018 om 19:25
Ik bedoel,
Hadden ze de voorbije maanden met deze ploeg gespeeld (vanaf januari tot einde PO1)

Wie is die 4e huurling? Saief ?
Die komt wel definitief over deze zomer.

TEO is de beste spits in PO1
ja, gisteren was hij slecht maar komt door vermoeidheid

brugge speelt al gans seizoen zonder veel gekwetsten (juist Poulain)

Anderlecht mist momenteel
KARA
SPAJIC
NAJAR
MARKOVIC
ONYEKURU

Die staan bij elke Belgische ploeg altijd in de ploeg !!
Vind ik leuk
Toca +44314
donderdag 19 april 2018 om 16:36
Heeft Coucke dat zelf gezegd? Of is dat journalistenpraat?
In ieder geval gaan we er met coucke op vooruit gaan.
Vind ik leuk
Brubru +3984
donderdag 19 april 2018 om 16:42
Laat ons hopen voor Anderlecht dat dit de laatste club van zijn hart is.
Na Club, Lille en KVO. Je weet nooit met zulke mannen.
Vind ik leuk
Toca +44314
donderdag 19 april 2018 om 17:01
Anderlecht is niet de club van zijn hart en zal dat nooit worden. Dat weet iedereen en daar ligt niemand van wakker hoor.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:57
europese top is onmogelijk. subtop kan maar dan zal je toch een aantal toppers moeten halen. probleem is. komen die naar belgie. denk het niet. enige mogelijlheid is om jonge spelers die sommige topploegen nog niet kennen naar belgie halen. zoals genk deed met kara, bailley, koulibaly, milenkovic,...
Vind ik leuk
TP17 +598
donderdag 19 april 2018 om 16:58
Ik denk dat Anderlecht zich moet spiegelen aan clubs als Kopenhagen en Basel. Met beperkte middelen hebben die ploegen (en dan vooral Basel) toch al veel meer bereikt dan Anderlecht de laatste jaren.
Vind ik leuk
Dirk H +3248
donderdag 19 april 2018 om 17:11
Als hij de grens met Anderlecht (subtop Europa) heeft bereikt, verkoopt hij den boel aan ne rijke buitenlander die het geld heeft om Anderlecht nog groter te maken. (en toen werd ik wakker:) )
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws