Wijnglas-incident krijgt staartje: Een regelrechte schande

Wijnglas-incident krijgt staartje: "Een regelrechte schande"

Gepubliceerd: donderdag 19 april 2018 om 14:31do 19-04-2018 om 14:31

Het duel tussen Standard en RSC Anderlecht (2-1) werd in de tweede helft ontsierd door een bijzonder incident. Iemand uit de loges van Standard gooide een wijnglas op het veld. Filip Joos reageerde bijzonder kwaad.

"Dit is onwaarschijnlijk", klonk het op Play Sports "Eigenlijk moet je de wedstrijd stilleggen, hoe jammer dat is en hoe fantastisch deze match ook is. Dit kan niet. Stel je voor dat dit op het hoofd van iemand valt. De lijnrechter is gek dat hij blijft staan. Dit is een regelrechte schande, verschrikkelijk."

Volgens hem zal het in de toekomst enkel nog esclaren. "Het begint bij plastic bekertjes en het eindigt met dit. De dader zou nooit meer een voet in een stadion mogen zetten. Natuurlijk zit het merendeel van die supporters daar even verbouwereerd als wij, maar dit is ongelofelijk."

Hij is dan ook bijzonder hard voor de dader. "Laten we hopen dat videobeelden duidelijk maken wie het is of dat ze het in de tribunes gezien hebben. Je krijgt het er gewoon koud van op een bloedhete avond, een avond waarop de sport zegeviert. Tot nu dus."

Plaats een reactie

donderdag 19 april 2018 om 14:36
Ik geef Joos voor de enige keer gelijk
Vind ik leuk
VaSy +961
donderdag 19 april 2018 om 14:37
Ze zouden harder moeten optreden tegen dit soort zaken.
Gewoon wedstrijd stilleggen en forfait van die ploeg.

Dan stoppen ze er wel mee! en ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet enkel over de Standard supporters, waar het wel iets vaker voorvalt, maar over elke supporter van elke ploeg.

Des te harder de straf voor de ploeg, des te sneller de supporters ermee zullen stoppen.
Vind ik leuk
JanB +6423
donderdag 19 april 2018 om 14:40
Elk stadion hangt vol camera's en als er iets gebeurd weten ze langs geen kanten wie of wat er zich heeft voorgedaan !
Dit is toch te zot voor woorden

Zulke gasten moeten ze voor eeuwig en drie dagen verbannen van élk sportveld
Vind ik leuk
Toca +44344
donderdag 19 april 2018 om 14:44
Hier sluit ik mij bij jan aan.
Ik kan niet begrijpen dat geen enkele camera dit kan registeren.
Sorry maar met Glas gooien, waar ben je dan verdomme mee bezig.
Vind ik leuk
Bart1999 +1449
donderdag 19 april 2018 om 14:49
Met man en macht op zoek gaan ,aar die ene persoon en straffen. Vervolgen voor bendevorming, slagen en verwondingen, verstoren van openbare orde. Maarja, wat doe je dan aan die bende die in Molenbeek winels gaat plunderen, de politie bekogelt etc etc... daar grijpt men ook niet in om de zaken niet te laten escaleren.
Vind ik leuk
JanB +6423
donderdag 19 april 2018 om 15:19
Ik mag er niet aan denken dat één of twee spelers een tackle uitvoerden een doorgleden op dat kapot glas
Beiden mochten met een open vleeswonde direct worden afgevoerd naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis voor een spoedoperatie
Hoe bekrompen gek kunnen sommige (volwassen ?) mensen toch zijn

Mij advies mbt de sanktie is zeer eenvoudig:
°) Ofwel kan Standard de persoon in kwestie identificeren (via camerabeelden / getuigen / etc) en volgt er een correctionele vervolging voor de rechtbank
°) Ofwel kan Standard niemand aanduiden en worden zij veroordeeld door de KBVB met een zware boete én één of meerdere wedstrijden achter gesloten deuren

Dit zou voor élke club zo moeten zijn
't Zal rap gedaan zijn met 'onbekende' bier - en andere gooiers !
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 15:22]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17539
donderdag 19 april 2018 om 15:25
Een aantal matchen zonder publiek is toch wel op zijn plaats.
Vind ik leuk
Rebel +1566
donderdag 19 april 2018 om 22:59
Vroeger(voor Bartje Verhaegen ) was dit 0-5
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws