Onthuld: ref Lardot rekende helemaal fout tijdens Genk - Standard

    Onthuld: ref Lardot rekende helemaal fout tijdens Genk - Standard

    maandag 19 maart 2018 om 12:30

    De supporters van Racing Genk waren afgelopen zaterdag helemaal niet blij met ref Jonathan Lardot. Die gaf niet alleen geen rood aan Christian Luyindama, maar zou ook veel te weinig blessuretijd hebben bijgerekend. Klopt als een bus, zo weet Het Nieuwsblad.

    In totaal liet Lardot dertien minuten bijtellen in de vier periodes samen, maar Het Nieuwsblad herbekeek de wedstrijd en kwam tot een duidelijke conclusie: Lardot heeft liefst zes minuten te weinig laten voetballen.

    "Blessurebehandelingen, wissels, tijdrekken: die verloren tijd moet in principe allemaal bijgeteld worden. Ref Lardot liet in totaal ook bijna 13 minuten extra spelen, maar wij namen de chrono erbij en stelden vast dat dat eigenlijk niet genoeg was. In totaal had er zo'n negentien minuten bijgeteld moeten worden. Er werden zes minuten te weinig bijgeteld", staat er te lezen.

    Vervelend voor Racing Genk, al is het niet ongewoon dat niet alle verloren tijd terug wordt bijgeteld. Tijdrekken is al langer een plaag, ook al omdat het vaak lijkt te lonen.

    Plaats een reactie

    GT8 +495
    maandag 19 maart 2018 om 12:40
    Sinds wanneer is 16-13=6?
    Maar goed, er werd inderdaad duidelijk te weinig tijd geteld..
    Vind ik leuk
    Diego A M +3418
    maandag 19 maart 2018 om 12:42
    Het is vooral een plaag bij standaard dit seizoen. Maar waarom zouden ze het niet doen? Scheidsrechters laten hen toch begaan. Als ik dan ook nog bij een tv verslag hoor dat standaard leper is.....
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    maandag 19 maart 2018 om 12:48
    Is in feite in alle matchen een plaag. Hoeveel van de toegevoegde tijd wordt er werkelijk gevoetbald ? Ik herinner me de bekermatch ZW-Club. Ook daar won Club enorm veel tijd door de hoekschopvlag op te zoeken en een fout uit te lokken. Het is irritant maar er is niets verkeerd mee.
    Vind ik leuk
    azerty +1375
    maandag 19 maart 2018 om 12:57
    In dat geval is de bal in het spel en moet de tegenstander maar proberen te bal te pakken zonder een fout te maken. Standard daarentegen won tijd door als voor dood te blijven liggen. En carcela bleef dan nog tergend lang op het plein staan bij zijn vervanging. Wat kon hem die gele kaart schelen.....doe er 5 minuten bij en iedereen zal wel stoppen met dit gedrag.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 12:56
    Dit seizoen niet alleen. Da's al veel langer bezig.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14483
    maandag 19 maart 2018 om 12:47
    Vooral die eerste verlenging was opmerkelijk. Als er daarin 5 minuten gevoetbald werd, zal het veel zijn.
    Vind ik leuk
    BS90 +4574
    maandag 19 maart 2018 om 12:48
    Dat je zie je echt OVERAL en is vreselijk storend. Er zijn zelfs refs die geen 30 meer bijtellen voor een wissel in blessuretijd
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1010
    maandag 19 maart 2018 om 12:51
    Tijdrekken is ook exclusief voor grote ploegen,kleine ploegen die achterstaan kunnen daar geen gebruik van maken.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4676
    maandag 19 maart 2018 om 13:10
    Grote ploegen die achterstaan ook ni
    Vind ik leuk
    mani88 +988
    maandag 19 maart 2018 om 19:34
    (1) Waarom zou een kleine ploeg geen tijd rekken? Doen dat gemiddeld zelfs meer..
    (2) Als ze ACHTER staan?! Denk dat geen enkele ploeg tijd rekt bij een achterstand...
    Vind ik leuk
    Boerken +6838
    maandag 19 maart 2018 om 12:51
    Is toch de ref niet die die minuten moet bijtellen !
    Vind ik leuk
    MrComment +1821
    maandag 19 maart 2018 om 13:24
    Tuurlijk is het de ref die die minuten moet bijtellen. De vierde scheidsrechter geeft enkel aan hoeveel extra tijd er moet gespeeld worden. Wanneer er extra tijd bij de extra tijd moet gerekend worden moet dit door de scheidsrechter gebeuren.
    Vind ik leuk
    Boerken +6838
    maandag 19 maart 2018 om 14:11
    Er kan via het oortje ook gecommuniceerd worden toch, toch in zulke omstandigheden .
    Vind ik leuk
    Toca +33605
    maandag 19 maart 2018 om 12:53
    Ze kunnen er nog weken over doorgaan. Voorbij is voorbij mannekes.
    Vind ik leuk
    bertvl +2
    maandag 19 maart 2018 om 13:14
    Voetbal, de enige sport waarbij de klok stilzetten wanneer het spel stillegt niet gebeurt en iedere week onsportief gedrag en willekeur in extra tijd blijft bestaan...
    Vind ik leuk
    Riddlin +2293
    maandag 19 maart 2018 om 13:22
    Carcela en Sa Pinto hebben het gewoon op een domme manier gedaan, normaal loopt de speler die vervangen gaat worden naar de andere kant van het plein om dan naar de kant te wandelen, nu stond Carcela al bijna aan de zijlijn.
    Tis maandag ondertussen. Let it go.
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    maandag 19 maart 2018 om 15:25
    Genk had nog drie dagen kunnen voetballen, ze zouden toch niet gescoord hebben. Als Genk op voorsprong zou gestaan hebben, hadden ze natuurlijk geen tijd gerokken, eerlijk als ze zijn zouden ze zelfs de bal gaan klaarleggen zodat Standard zo snel mogelijk zou kunnen hernemen. Ze zijn verschrikkelijk onrecht aangedaan, het was ook de schuld van Lardot dat ze zo slecht speelden want Lardot komt uit de provincie Luik. Buffel liet zich ook niet vallen, dat was gezichtsbedrog, hij werd wel degelijk onzichtbaar geraakt. Lardot heeft hen uit hun lijden verlost. Net zoals de supporters van Genk die na 2 minuten allemaal weg waren. Jankertjes.
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    maandag 19 maart 2018 om 15:27
    Den Kurt is toch ne kerel zonne, serieus werk aan
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    maandag 19 maart 2018 om 18:26
    Maar Kurt, liever een kieken als jij die er soms over gaat, dan een grijze muis die meeheult met de rest.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 19:19
    We kunnen allemaal nog weken doorzeuren over de bekerfinale, maar jongens, echt, deze wedstrijd verdiende zelfs geen halve bladzijde in de krant ' s anderendaags... Zwak en bang voetbal, de laagste truken van de foor, en dan nog twee trainers die met uitgestreken gezicht durven vertellen dat ze die beker verdienden.
    Aan tijdrekken ga je met kaarten niks kunnen doen, dan verleg je het probleem nog maar eens naar de beoordeling van de scheidsrechters. Een stopklok is de enige oplossing, maar voetbal is helaas sinds jaar en dag de sport bij uitstek waar technologische vooruitgang jaren geblokkeerd in plaats van omarmd wordt.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 20:23
    Den boeckeert heeft geen vrienden waar hij zijn ei kwijt kan daarom doet hij het hier maar.
    Vind ik leuk
    freejazz +711
    maandag 19 maart 2018 om 21:17
    Toch wel, hij heeft 1 vriend, nl. het ontoerekeningsvatbare, steeds in het verleden peuterende, Genk-hatende, belachelijke en tevens misselijkmakende peutertje Bart1999 genaamd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onthuld: ref Lardot rekende helemaal fout tijdens Genk - Standard