Van Holsbeeck gunt Deschacht een waardig afscheid: ''Betekende veel voor de club''

    Van Holsbeeck gunt Deschacht een waardig afscheid: ''Betekende veel voor de club''

    dinsdag 13 maart 2018 om 10:20

    Olivier Deschacht speelde zijn hele leven voor Anderlecht. De 37-jarige verdediger dreigt echter geen mooi afscheid te krijgen nu hij terug is gezet naar de B-kern. Manager Herman Van Holsbeeck hoopt dat er naar een oplossing kan worden gekeken.

    ''Deschacht zit in een moeilijke situatie'', laat Van Holsbeeck weten in Het Nieuwsblad. ''Het enige wat hij kan doen is blijven trainen als een prof bij de B-kern. Als de coach hem toch nodig heeft in de A-ploeg moet hij klaar zijn om zich onmiddellijk in te passen'', geeft hij mee aan de routinier.

    Het is echter zeer de vraag of Deschacht, die een aflopend contract heeft, nog een kans krijgen van Hein Vanhaezebrouck. ''Ik hoop dat we een manier vinden zodat hij waardig een punt kan zetten achter die carrière. Hij betekende veel voor Anderlecht. Of wie weet doet hij er nog een jaar bij. Dat moet de nieuwe voorzitter beslissen.''

    Lees ook: Anderlecht gaat op stage en neemt mee...: 'Najar, jonkies, maar geen Deschacht'

    Plaats een reactie

    Toca +27432
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:31
    In de laatste thuismatch van het seizoen moeten ze Deschacht gewoon zijn afscheid gunnen voor een paar minuten, of Hein dat nu wil of niet, zoiets mag het bestuur hem van mij opleggen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +834
    dinsdag 13 maart 2018 om 11:06
    Paar minuten is wel het minste. Er wordt graag geklaagd over het gebrek aan clubliefde, maar als de clubs er dan ééntje hebben die hen trouw blijft moet hij vaak via een achterpoortje verdwijnen. Dat past niet vind ik. Beetje respect is dan wel op zijn plaats.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8191
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:42
    Kan mollenvanger worden?

    Olli-Molli BVBA
    Vind ik leuk
    TageMeister +1779
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:50
    Jammer dat er geen journalist vraagt of hij RSCA nu verlaat nu de voorzitter weg is...
    Vind ik leuk
    Kingambo +743
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:58
    Waardig afscheid, t’is precies dat er ene begraven wordt, bloemen noch kransen...wie toch een bijdrage wil doen mag altijd een kraslotje in daarvoor speciaal ontworpen urne deponeren
    Vind ik leuk
    azerty +1328
    woensdag 14 maart 2018 om 12:20
    Oli heeft altijd het beste voor gehad voor de ploeg van zijn hart. Dat ze hem nu in de b-kern hebben gesmeten is een grote schande. In delaatste thuismatch zou hij op zijn minst moeten starten om dan een staande ovatie te krijgen bij zijn vervanging.. Daarna kan hij naar de b-ploeg , Oostende van RSCA gaan.Andere optie is hem betrekken als pasmunt bij de overgang van Foket.Is de hofleverancier , Gent, ook content.
    Vind ik leuk
    ebmhil +0
    woensdag 14 maart 2018 om 14:01
    jammer voor ollie altijd met zen hart gespeeld en dan dit vind beetje schandalig...Hein met je grote smoel geef hem nog een kans......zijn jou prestaties zo geweldig misschien iedereen dacht de wonderdokter is op komst worden op 1 been kampioen haha mis poes...
    Vind ik leuk
    calimeros +1961
    woensdag 14 maart 2018 om 22:27
    We zijn op weg naar de TITEL jongen

    RSCA gaat de ploeg van de PO1 worden !!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Holsbeeck gunt Deschacht een waardig afscheid: ''Betekende veel voor de club''