'Belgische club wil vereffening vermijden met opmerkelijke fusie'

    'Belgische club wil vereffening vermijden met opmerkelijke fusie'

    vrijdag 23 februari 2018 om 07:30

    Lierse SK zit in nauwe schoentjes. De traditieclub uit 1B kampt met financiële problemen, waardoor het zijn jeugdtrainers niet meer kan betalen. De kans is groot dat de Pallieters geen licentie krijgen, waardoor de degradatie uit het Belgische profvoetbal dreigt.

    Over een maand weet de club waar het aan toe is. Goed ziet het er alvast niet uit. Volgens de reglementen moet een club die de continuïteit niet kan garanderen, teruggezet worden naar de Eerste Amateurklasse. Als daarbovenop ook nog eens niet-betaalde schulden zijn, moet het zelfs zakken naar de Tweede Amateurklasse.

    Tenzij Lierse nog snel een overnemer vindt, dreigt de afgrond voor de traditieclub. Volgens CEO Jan Van Elst zijn er zes kandidaten om Maged Samy op te volgen, maar het is maar zeer de vraag of zij in deze situatie zich aan het risico zullen wagen.

    Een fusie?
    Als oplossing wordt er ook al gewag gemaakt van een fusie met KVC Westerlo, ASV Geel en Turnhout. Deze clubs moeten samen tot één eersteklasser kunnen uitgroeien, aldus Erik Van Meir. Ook Herman Wijnants – voorzitter van Westerlo – sluit een fusie niet uit. 

    "Een fusie met Lierse, Turnhout en Geel kan. Maar er is een hefboom nodig en een nieuw stadion zou daarvoor ideaal zijn. Op dit moment heeft elke club nog te veel zijn eigenheid. Maar een nieuw stadion in de Kempen zou alle supportersclans tevreden kunnen stellen."

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +11597
    vrijdag 23 februari 2018 om 07:50
    Vele clubs zullen hen nog achterna gaan. 1B is een kerkhof.
    Vind ik leuk
    Toca +27652
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:03
    Die clubs hebben buiten Lierse bijna geen fans voor een profclub. Weet niet of dat echt zou werken.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11597
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:22
    Allemaal samen hebben ze toch wel een aanhang die groot genoeg is niet? Westerlo had in eerste zo'n 5.000 toeschouwers, ook Geel heeft - bij topwedstrijden - een degelijke achterban. Voor de toekomst van het profvoetbal in de Kempen wel een goede oplossing, lijkt me.
    Vind ik leuk
    Toca +27652
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:42
    Betwijfel het erg eigenlijk. Veel van die locale fans gaan niet volgen naar een eventuele nieuwe fusieclub vrees ik.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11597
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:45
    Dat is iets anders natuurlijk. Maar zoals het nu loopt, kunnen ze het niet blijven bolwerken.
    Vind ik leuk
    Kemphaan +92
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:11
    Ik heb al meer dan 10 jaar een abo bij KVC Westerlo, maar als ze fuseren en eventueel verhuizen uit "het kuipje" is het voor mij einde verhaal. Naar Geel en/of Herentals of Lier gaan om voor die nieuw samengestelde club te supporteren is voor mij een brug te ver. Dan ga ik nog liever naar Tess sport of FC Zammel in provinciale kijken.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3722
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:10
    Westerlo en geel zullen niet samen gaan. Die supporters hebben een gloeiende hekel aan elkaar.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11597
    vrijdag 23 februari 2018 om 15:43
    Ik denk dat er wel grote vijanden zijn dan Geel en Westerlo hoor.. Brave burgers.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3722
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:39
    Kerel, Ik ben van Geel. Die supporters kunnen elkaars bloed drinken... ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Bij de bekendmaking dat Geel op failiisement afstreefde was een feestdag in Westel. Dat Westel naar tweede zakte was een feestdag in Geel.
    En ok het blijft bij woorden en pesterijen en niet tot gevechten (hier en daar een beetje misschien) . Maar geen van beide supportersgroepen zal een fusie zien zitten. 100 procent zeker.
    Dus mijn excuses maar uw gedacht doet er dus niet toe...
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:25
    Toca slaat de nagel op de kop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 09:10
    FC Kempenzonen?
    Vind ik leuk
    Flapuit +15
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:34
    Niet slecht. Want als Oosterzonen de fusie met Geel afrond hangen die er ook nog tussen.
    Vind ik leuk
    Flapuit +15
    maandag 4 juni 2018 om 09:17
    @genkenaar2708 Je gaat nog gelijk krijgen met je naam. "KSK Lierse Kempenzonen" gaan ze er nu van maken, maar op lange termijn kort iedereen dat af naar Kempenzonen natuurlijk :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 11:07
    Als men spreekt over fusie Lier - Turnhout - Geel dan zou (even op de kaart gekeken) Herentals perfect middenin liggen om een nieuw Kempisch Stadion te bouwen. En laat nu de terreinen van Herentals aan de Herenthoutseweg gelegen, juist een locatie zijn waar voldoende ruimte is om een nieuw gemeenschappelijk stadion te bouwen. "Even dromen mag toch" !!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 11:38
    Herentals is een optie, als ook die Club mee in het verhaal stapt. Langs de snelweg in Olen zou allicht ook kunnen. Of de huidige jeugdterreinen van Lierse in Kessel, daar lijkt me ook voldoende ruimte om een stadion neer te poten.
    Vind ik leuk
    Flapuit +15
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:37
    De teloorgang van VC Herentals kan daar ook nog eens een helpende hand zijn. Het is bovendien hoog tijd dat er iets gebeurd met die pleinen en de oubollige infrastructuur.
    Vind ik leuk
    JODES +543
    vrijdag 23 februari 2018 om 19:19
    Volgens mij heeft mister Plasticface daar al een stukje grond gekocht :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 17:28
    KFCT nog eens samenwerken met de 1-2-3-4 boeren van Lier, no way José
    Vind ik leuk
    JODES +543
    vrijdag 23 februari 2018 om 19:20
    Hey, famlie van Kurt Boereert?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Belgische club wil vereffening vermijden met opmerkelijke fusie'