Rode Duivels inspireren, biermerk Jupiler krijgt bijzondere nieuwe naam

    Rode Duivels inspireren, biermerk Jupiler krijgt bijzondere nieuwe naam

    Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 11:45di 20-02-2018 om 11:45

    De komende vijf maanden wordt er even geen Jupiler meer gemaakt. In aanloop naar het WK gaat de sponsor van de Rode Duivels namelijk door het leven als 'Belgium'.

    De geruchtenmolen draaide al op volle toeren toen maandag het logo werd weggehaald bij de brouwerij. Even werd zelfs gedacht dat het merk helemaal ging stoppen of alleen nog de alcoholvrije variant ging maken. Het blijkt echter om een promotiestunt te gaan.

    Arnaud Hanset, marketingmanager bij Jupiler/Belgium, legt de beslissing uit. "We gaan vijf maanden de naam Jupiler vervangen. We gaan all in, we willen een volksbeweging opstarten. Al onze verpakkkingen, van blikjes tot supportergadgets, krijgen de naam Belgium". Het nieuwe logo is ondertussen al opgedoken, maar niet iedereen is tevreden.

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +16091
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:54
    Slaat toch nergens op..
    Vind ik leuk
    DVGenkie +130
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:04
    Belachelijk...
    Als de Rode Duivels er snel uitliggen op het WK... maakt InBev zich onsterfelijk belachelijk!
    Vind ik leuk
    BS90 +4582
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:07
    Een betere promostunt was geweest om er minder suiker in te kappen. Véél te zoet voor een pils!
    Vind ik leuk
    Garland +5359
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:14
    Dus een paar dagen later dat België terecht over die 'dronken' acteur bij Van Gils en gasten, komt deze promostunt
    .

    Straf
    Vind ik leuk
    Julien +1188
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:22
    Naar analogie met de "pintjes" - league ....
    En waarom moet België steeds in het Engels geout worden ?
    Wonen er hier dan zoveel expats ?
    Toppunt van commerciële waanzin ...
    Vind ik leuk
    ElieBo +54
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:42
    We leven in een drietalig land, beste Julien...
    Anders was het België/Belgique/Belgien geweest; iets te omslachtig, toch?
    Bovendien een vreemde opmerking van iemand die in dezelfde post de woorden 'geout' en 'expats' gebruikt. Een Vlaamse taalpurist zou dit toch beter moeten kunnen... lol
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:40
    Wa ne zever
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:20
    Ho maar, hopelijk zijn er nog genoeg blikjes azijn te verkrijgen!
    Vind ik leuk
    Julien +1188
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:31
    Mijn post is niet commercieel bedoeld, mijn beste ElieBo.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws