AA Gent zoekt niet meer naar nieuwe Wenger: Dat plan moeten wij opgeven

AA Gent zoekt niet meer naar nieuwe Wenger: "Dat plan moeten wij opgeven"

dinsdag 13 februari 2018 om 10:00

Met Yves Vanderhaeghe staat er bij AA Gent een rijzende ster achter het roer. Na KV Kortrijk en KV Oostende boekt hij nu ook resultaten bij een topclub. Nochtans was het niet gemakkelijk om in de voetsporen van Hein Vanhaezebrouck te treden.

Manager Michel Louwagie zag dit seizoen Vanhaezebrouck vertrekken en trok zijn conclusies. "Onze intentie was om op langere termijn te kunnen werken met een coach, zoals Arsène Wenger nog altijd bij Arsenal, of Guy Roux destijds bij Auxerre. Na dit jaar denk ik dat we dat plan moeten opgeven", vertelt hij in Sport/Voetbalmagazine.

Louwagie weet dat er te veel druk in. "Langetermijndenken is iets waar vooral topclubs van dromen, maar door de druk van de supporters, sponsors en pers is dat praktisch onmogelijk te realiseren. Men wil niet meer dat AA Gent achtste of negende eindigt. Deze club moet altijd top drie of vier zijn. Zulte Waregem kan zich dat nog wel eens veroorloven, hé. Hetgeen met Hein gebeurde qua mislukte competitiestart, dat maakte ik op 28 jaar nooit mee. Alle sportieve tegenslagen die je maar kon opnoemen, kwamen op ons af. Het was een moeilijke situatie."

Misschien had Gent nog verder gestaan als het zonder Vanhaezebrouck aan het seizoen was begonnen, maar dat kon niet zomaar. "Dat zou niet fair geweest zijn naar hem toe", vertelt voorzitter Ivan De Witte. "Hein heeft ons tijdens zijn termijn op een totaal ander niveau gebracht. Daarom blijft er veel respect en erkentelijkheid. Maar het is een feit dat de erosie toen al bezig was."

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 10:08
Gent wordt zeer goed bestuurd.
ze zijn al de boeren overstegen en zijn na RSCA de échte nummer 2 van belgie geworden.
RSCA zal serieus uit hun pijp moeten komen, of Gent wordt de nieuwe nummer 1 van belgie
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:18
Denk je dat echt? Dringend jaarrekeningen van de drie clubs eens naast elkaar leggen en je zal zien dat je volgorde helemaal niet klopt.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:23
en het sportieve ook...

zowel in België als Europa
Vind ik leuk
Drekovic +5790
dinsdag 13 februari 2018 om 10:24
Bent U nu echt zo een gefrustreerde gek dat nooit een reactie zonder scheldwoorden kan plaatsen of zit gij op de papa zijn profiel ?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:38
Boeckeert gij zijt een kastaar zulle. De manier waarop jij in ieder artikel zo negatief mogelijk over Club probeert te zijn kan ons alleen maar doen vermoeden dat diep in jou een groot blauwzwart vuur aanwezig !
Welkom bij de leider in 1ste klasse met ook nog eens de meeste supporters.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 13:36
Als je de overlopers meetelt wel ja
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 18:02
Kurtje heeft gelijk ik paseer veel in het station van Gent en de manier dat die treinen bestuurd worden, men hoed af voor al die treinbestuurders.

kleine rechtzetting: ook in de stations van Brussel en Brugge vind ik het knap wat de treinbestuurders doen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 18:16]
Vind ik leuk
Toca +17178
dinsdag 13 februari 2018 om 10:28
Elke trainer, en nog meer in belgie heb ik soms de indruk, is van zeer tijdelijke aard, Vanderhaeghe zal binnen een jaar of 2 ook ontslagen worden bij Gent hoor, zoals hem in Oostende is overkomen.
Dat heeft niks met zijn kwaliteiten te maken, maar met het voetbalwereldje.
Er wordt zo graag over de Wenger van hier een daar gesproken. Maar als je gaat kijken hoeveel jaar het al niet goed gaat met Arsenal?? Daar staan de clubs boven de eisen van de fans om zijn ontslag, hier bij ons niet.
Vind ik leuk
Drekovic +5790
dinsdag 13 februari 2018 om 10:35
En vooral staan de clubs boven de analisten en zogenoemde kenners die in Belgie na 2 mindere wedstrijden om hun ontslag vragen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:34
Het is onmogelijk om jaar na jaar het maximum uit een spelerskern te halen. Vroeg of laat komt er een verval, dan probeer je die te beperken, lukt het niet dan ga je voor een nieuwe trainer. Hein zei dat ook reeds " alles heeft een versheid datum".
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

AA Gent zoekt niet meer naar nieuwe Wenger: "Dat plan moeten wij opgeven"