D’Onofrio haalt uit naar Anderlecht: Zij kochten jarenlang gewoon alles op

    D’Onofrio haalt uit naar Anderlecht: "Zij kochten jarenlang gewoon alles op"

    zaterdag 13 januari 2018 om 13:30

    Op 1 maart neemt Marc Coucke bij Anderlecht de fakkel over van Roger Vanden Stock. De huidige RSCA-voorzitter neemt afscheid van de club van zijn hart, vooral omdat de kloof met de Europese topteams – die enorm veel geld op tafel gooien voor spelers – te groot wordt.

    Luciano D’Onofrio – momenteel de sportieve baas van Antwerp – vindt die uitleg pure onzin. "Anderlecht deed in de jaren 80 en 90 toch net hetzelfde op Belgisch niveau? Wat deed Constant? Hij haalde de beste spelers in België allemaal naar Anderlecht. Hij heeft zo eens heel KV Mechelen leeggehaald", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

    De grote man van Antwerp, Paul Gheyssens, werd genoemd in het overnamedossier van Anderlecht. Hij wilde D’Onofrio graag meenemen. "Toen Paul mij op een dag vertelde dat hij van plan was om te bieden op Anderlecht, heb ik hem meteen gezegd dat het ganse verhaal me niet interesseerde. Anderlecht, c'est fini. Streep eronder”, is D’Onofrio klaar en duidelijk.

    LEES OOK: ''Neen, dat zullen Mannaert, Van Holsbeeck of Louwagie me moeilijk nadoen''

    Poll

    Had D'Onofrio bij RSCA gepast?

    (506 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +11615
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:38
    Als je dat allemaal leest, mogen de RSCA-fans héél blij zijn dat Coucke de nieuwe baas wordt. Met die andere 2 absjaars had ik het nog wel eens willen zien...
    Vind ik leuk
    Toca +27709
    zaterdag 13 januari 2018 om 13:52
    Ook stillaan een ouwe zageman geworden die d'Onofrio precies.
    Vind ik leuk
    freeman +7856
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:07
    Zit toch heel wat waarheid in hetgeen hij verkondigt ? Hoewel ik er persoonlijk niet zo erg op gesteld ben !
    Vind ik leuk
    Toca +27709
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:21
    Klopt maar hij zal zelf zijn fortuin ook wel bijengespaard hebben met handel in spelers zeker.
    Vind ik leuk
    Patfey +4133
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:26
    Ik wist niet dat VDS (vooral) verkocht omwille van de kloof met de Europese top, ik dacht dat het leeftijd en geen opvolger binnen de familie was. En dat ze Mechelen leegkochten is te nuanceren, eigenlijk waren het de spelers die Cordier ten gelde wilde maken die ze toen gekocht hebben.
    Vind ik leuk
    Intel +709
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:02
    Hij heeft hij wel gelijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:20
    Daar is RSCA voor gekend, als ze de competitie niet konden winnen kochten ze alle andere spelers van de betere ploeg, meestal met zwart geld achter het contract, iets waarvoor RSCA gebrandmerkt staat, niets kan die reputatie van hun wegkwijnen, niets. Ze kunnen het beter volledig stoppen en beginnen met een nieuwe naam. Zelfs in alle landen uit Zuid-Amerika en Afrika, zijn RSCA gekend als omkopers, malafide truckjes, etc. Als ze het daar al weten als ze de 4 letters RSCA zien dan zegt dat genoeg, niemand die zal afkomen met oh ja dat is die goede ploeg uit België.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2616
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:28
    De Belgische topclubs kochten de Belgische goede spelers. Ook Club en Standard en KV Mechelen voor ze op de fles gingen. Nu gaan ze sneller naar het buitenland.
    Vind ik leuk
    valere +70
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:41
    Volgens mijn bescheiden mening zal Coucke Anderlecht in 5 jaar tijd helemaal naar de knoppen helpen...Een Luc Devroe komt nog niet aan de enkels van een Van Holsbeeck of Mannaert...Geld genoeg,maar visie is nog iets heel anders...
    Vind ik leuk
    Wimz3 +586
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:09
    Ik ben er vrij zeker van dat Antwerp binnen enkele jaren het vuur serieus aan de schenen van Anderlecht zal leggen. We zullen dan wel eens zien wie er gelijk had.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    D’Onofrio haalt uit naar Anderlecht: "Zij kochten jarenlang gewoon alles op"