UPDATE: 'Preud'homme hoog op lijstje Bordeaux, Club kan moeilijk doen'

    UPDATE: 'Preud'homme hoog op lijstje Bordeaux, Club kan moeilijk doen'

    Gepubliceerd: zaterdag 13 januari 2018 om 21:37za 13-01-2018 om 21:37

    Michel Preud'homme is bezig aan een sabbatjaar na zijn periode bij Club Brugge. De succescoach heeft al heel wat aanbiedingen afgeslagen, maar de perfecte opportuniteit komt misschien langs.

    In het verleden wilde Bordeaux al in zee gaan met Preud'homme. Zowel in 2014 als in 2016 werd hij gelinkt aan die club. Geen van beide keren ging het door, maar volgens Le Parisien zou Bordeaux nu een derde keer proberen. Preud'homme is een vrije trainer en bovendien woont hij nu al in Bordeaux. Mooie omstandigheden dus om hem binnen te halen.

    Momenteel heeft Bordeaux wel nog een trainer, met name Jocelyn Gourvennec. Momenteel staat de Zuid-Franse club echter maar op een vijftiende plaats. Als er zaterdag ook niet gewonnen wordt van Troyes krijgt Gourvennec hoogstwaarschijnlijk zijn ontslag. Preud'homme staan dan op het lijstje met mogelijke opvolgers.

    Update 13/01 21:37 uur: Preud'homme is nu stilaan één van de topkandidaten geworden bij Bordeaux. Le Soir meldt dat het bestuur van de Franse club zelfs al contact zou opgenomen hebben met de entourage van de coach.

    Het is echter nog onduidelijk of de club de trainer ook kan betalen. Er is niet alleen het salaris van Preud'homme, maar er is ook nog een afkoopsom. Officieel ligt de trainer namelijk nog onder contract bij Club Brugge. Er zal dus met Club onderhandeld moeten worden vooraleer Preud'homme bij Bordeaux aan de slag kan gaan.

    Plaats een reactie

    dakcota +4468
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:41
    DOEN preutje, dan word je gelukkig geen bondscoach!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:45
    MPH is net de ideale opvolger van Martinez
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 12:45]
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1970
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:25
    Zou spijtige zaak zijn voor de rode duivels.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 02:16
    Zou een goede zaak voor de Rode Duivels. Hij vindt zichzelf ook heel wat en schat zichzelf ook hoog in. Weet je wat? Verleden seizoen haalde hij de titel niet, het jaar ervoor ook niet. Dit jaar werd de kern van Brugge niet echt opgewaardeerd. Engels vertrok, Izquerdo vertrok... En dan kwam Leko en die deed het anders dan Preud'homme en nu staan ze op kop met een straatlengte voorsprong. En Leko hoeft niet met notieboekjes op de grond te gooien en in de tribunes te zitten en Calimero uithangen en nors te antwoorden op vragen van journalisten en sarcastische antwoorden te geven. Nee, voor mij liever geen Preud'homme.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15822
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:23
    Wachten tot na het WK, dat gaat ie doen.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5078
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:41
    MPH is bezig aan een sabbat-jaar? Euh, wordt hij niet gewoon betaald door Brugge waardoor hij geen andere job kan/mag aannemen?
    Hij zal idd na het WK gewoon bondscoach worden, dacht dat dit toch wel duidelijk was...
    Vind ik leuk
    ROBSON +3142
    zondag 14 januari 2018 om 01:12
    Jij hebt je naam niet gestolen precies.
    Mph nog betaald door club ?
    Hij koos ervoor te stoppen dit terwijl hij nog tot 2019 onder contract lag dus waarom zou club hem nog betalen?
    Wat wel een feit is is dat ploegen die hem willen diep in de buidel zullen moeten tasten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:53
    Daar hebben ze buiten wijn ook goeie pruimtabak naar het schijnt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:50
    Er zijn hier zo van die mensen die spijtig genoeg élke trainer met een blauw zwart verleden d'office afschrijven als kandidaat bondscoach, gewoon omdat ze ooit Club Brugge getraind hebben.
    Mij lijkt eerder dat een MPH, die nu toch wel al verschillende clubs getraind heeft, en met al die clubs tezaam zelden derde of lager geworden is in hun competitie, en dus verschillende titels en bekers gewonnen heeft tegen verschillende spelsystemen, een behoorlijk goeie kandidaat zou zijn. niet dan?
    van zodra jullie enige argument is dat hij een 'FCB-boer' is of verwijzen naar zijn temperament langs de lijn... tja, dan houdt de discussie voor mij eerlijk gezegd snel op. Van zodra je met een voetbaltechnisch argument tégen Michel kan komen, wil ik best luisteren. Maar zolang ik dat niet gehoord heb, blijf ik het een fantastische trainer vinden.
    Ik dank u.
    Vind ik leuk
    Jamnesiax +99
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:34
    Amen!
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    zondag 14 januari 2018 om 01:12
    Ik persoonlijk vind Mazzu een betere keuze om nationaal trainer te worden.Kan op een korte tijd een ploeg klaarzetten.Bij MPH hebben we gezien dat zoiets niet zo vlug gaat.Heeft het eerste jaar het heel moeilijk gehad bij club.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3142
    zondag 14 januari 2018 om 01:19
    Omdat hij een zinkend schip overnam.
    Dat kost uiteraard tijd maar ook dan haalde hij het maximum uit de ploeg.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3142
    zondag 14 januari 2018 om 01:18
    Voila das gesproken se !!
    Nu ja de mph bashers zijn veelal joden.............Wetende dat Herman van holsbeek mph tot 2 x toe heeft willen halen.............
    Toptrainer die uit ieder zootje wel iets weet te halen en al een mooi palmares heeft.
    Anderlecht had hem kunnen gebruiken alleen bedankt grote MR Mph om naar de nekken te gaan .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws