Geen mirakel voor Anderlecht, maar schandelijke nul eindelijk van het bord

    Geen mirakel voor Anderlecht, maar schandelijke nul eindelijk van het bord

    dinsdag 5 december 2017 om 22:34

    RSC Anderlecht is erin geslaagd haar gezicht te redden in de Champions League. Na een pijnlijke nul op vijftien werd op de slotspeeldag van de groepsfase gewonnen op het veld van Celtic FC: 0-1. Die uitslag was evenwel niet voldoende om het verhoopte mirakel te realiseren.

    Met drie goals verschil winnen op Schotse bodem, dat was de opdracht voor de troepen van Hein Vanhaezebrouck als ze nog wilden profiteren van het vangnet van de Europa League. Het geloof leek er wel te zijn bij paars-wit, want de Brusselaars startten vrank en vrij. Dat leverde na twee minuten al een dot van een kans op voor Sven Kums. De spelverdeler had de hoek maar voor het uitkiezen, maar besloot centraal op Craig Gordon.

    Dat zou Anderlecht zuur opbreken, zo bleek negentig minuten later. De regerende landskampioen trok het spel wel naar zich toe, met dominant voetbal tot gevolg, maar jammer genoeg weinig open kansen. Een volley van Adrien Trebel strandde in de handen van de Schotse doelman. De thuisploeg bleef zelf zwaar onder de maat.

    Na de pauze nam Celtic wat meer initiatief, maar op het uur kwam Anderlecht onverwacht maar verdiend op voorsprong. Een voorzet van Dennis Appiah verdween via verdediger Jozo Simunovic én de paal in doel. Het geloof wakkerde weer aan bij paars-wit. Echte doelrijpe mogelijkheden vielen er echter niet meer uit de lucht, ook niet na de inbreng van Lukasz Teodorczyk. Anderlecht sluit zo een zwakke CL-campagne af met een positieve noot.

    Poll

    Anderlecht verdient het om derde te eindigen in deze poule

    (182 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36164
    dinsdag 5 december 2017 om 22:45
    Proficiat mannen. Dik verdiende overwinning. Bevestiging van de heenmatch, jammer genoeg. Maar toch 3 punten :-)
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11558
    dinsdag 5 december 2017 om 22:45
    Aan iedereen die dacht dat het al voorbij was en aan alle jankers die al weken 0 op 18 roepen: sssssssssssssssst
    Vind ik leuk
    Toca +36164
    dinsdag 5 december 2017 om 22:48
    Vind ik leuk!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11558
    dinsdag 5 december 2017 om 22:49
    En nu: op naar de volgende titel! Volgend jaar 4 op 18 :-)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 22:46
    Ik denk onze beste match van het seizoen
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14879
    dinsdag 5 december 2017 om 22:51
    Toch één Schot in de roos voor Anderlecht. Proficiat!
    Vind ik leuk
    Dirk H +3097
    dinsdag 5 december 2017 om 23:15
    Met dank aan onze "kak-in-de-broek-held" Frutos
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11558
    woensdag 6 december 2017 om 00:44
    En René “we doen eens zot, Kums op libero en van die dingen...” Weiler?
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:58
    Ongelooflijk hoe hard Frutos dit verknoeid heeft. Die match ga ik nooit vergeten. Schandalig!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11558
    woensdag 6 december 2017 om 08:15
    Komaan Vince, dat is volgens mij niet correct. Hij heeft in de competitie het maximum gehaald. En ja die match thuis tegen Celtic was barslecht, maar hem de schuld geven van deze uitschakeling vind ik er ver over. René heeft die mannen wijsgemaakt dat ze even goed waren als pakweg Westerlo. En toch speelden we zo kampioen...ongelooflijk, dat zegt eigenlijk meer over de rest.
    Vind ik leuk
    Kemphaan +127
    woensdag 6 december 2017 om 12:02
    Hela Fredje, een beetje respect voor de kleine ploegskes hé. Gij zijt de geschiedenis van Westerlo toch nog ni vergeten? Ok we zitten momenteel in de hoek waar de zwaarste klappen vallen, maar dat kan ook niet anders met zo een piepklein budget.
    In elk geval heb ik gisteren toch genoten van de match van RSCA op Celtic, proficiat, een sterk Anderlecht gezien!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11558
    woensdag 6 december 2017 om 13:35
    Sorry Kemphaan, dit was enkel een voorbeeld. Ik wou zeker de Kemphanen niet kwetsen...we hebben er genoeg rammel van gekregen.
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    woensdag 6 december 2017 om 04:48
    Geen enkele boer te bespeuren nu... had RSCA verloren dan waren hun reacties niet te tellen geweest. Toch triestige mannekes die boeren. :-) waarschijnlijk zijn ze nu gefrustreerd dat we geen 0/18 hebben in een veel zwaardere poule dan die van hun vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    woensdag 6 december 2017 om 12:26
    Dan moet ge alle commentaren leren lezen, er zijn felicitaties maar daarom direct weer op de boeren kakken en uitdagen en jullie nu daarom alweer kampioen wanen , is zo typisch voor die bepaalde nekken he!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14903
    woensdag 6 december 2017 om 05:56
    Zeker een verdiende zege!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:17
    Degelijke prestatie heb ervan genoten!
    Vind ik leuk
    Berre +1
    woensdag 6 december 2017 om 12:47
    Met dank aan arrogante dikkenek Frutos voor de uitschakeling
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4385
    woensdag 6 december 2017 om 13:20
    toch raar dat we meneer RSCAFGANG nie horen vandaag
    Vind ik leuk
    azerty +1400
    woensdag 6 december 2017 om 14:49
    Celtic speelde om geen 3 goals tegen te krijgen. En om te zeggen dat dit de beste match was ????? Tegen PSG en Bayern had RSca veel meer kansen . Wat ik erger vond was dat RSCa niet verder naar voor wou voetballen de laatste 10 minuten. Liever niet verliezen dan kans te maken om toch nog die extra goals te scoren. Hein lag er liever uit met een punt dan volop zijn kans te gaan om europees nog verder te gaan. Een gemiste kans tegen een bende" houthakkers" .
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    woensdag 6 december 2017 om 17:25
    Na 2 minuten kon Kums er al 0-1 van maken... dus als Celtic enkel wilde verdedigen dan deden ze het wel niet goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws