Reviewcommissie doet zijn werk: ‘Elleboog komt Genkenaar mogelijk duur te staan’

    Reviewcommissie doet zijn werk: ‘Elleboog komt Genkenaar mogelijk duur te staan’

    maandag 20 november 2017 om 14:00

    Racing Genk won zondag met 0-1 op het veld van Zulte Waregem. De Limburgers kwamen al vroeg op voorsprong en kregen nadien nog meerdere kansen op een ruimere score. Toch lijkt de gewonnen partij ook een minder fraai staartje te krijgen voor Marcus Ingvartsen.

    In het begin van de tweede helft plantte de Deen bij een luchtduel zijn elleboog in het gezicht van Julien De Sart. De Genkse aanvaller kreeg prompt de gele kaart onder de neus geduwd, wat hem op zijn 5e gele kaart kwam te staan. Het weekje schorsing zou wel eens kunnen verlengd worden. De reviewcommissie besliste maandag namelijk om Ingvartsen te vervolgen.

    De Deen moet dus een langdurige schorsing vrezen. Slecht nieuws voor Racing Genk, dat al niet dik in de spitsen zit. Het zag eerder Ally Samatta al uitvallen met een knieblessure, hij zal voor nieuwjaar niet meer in actie komen. Nikolaos Karelis is nog meer enkele weken terug beschikbaar. De Griek was eerder tien maanden buiten strijd door een kruisbandletsel.

    Poll

    Verdient Ingvartsen een schorsing?

    (474 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36849
    maandag 20 november 2017 om 14:42
    Vormer komt er dus mee weg... tja blijkbaar mag je veel tegenwoordig...
    Vind ik leuk
    CobraX +502
    maandag 20 november 2017 om 16:18
    Enkel en alleen als je een blauw-zwart truitje aanhebt...
    Vind ik leuk
    SD +9420
    maandag 20 november 2017 om 14:53
    Er hebben precies veel Limburgers gestemd
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    maandag 20 november 2017 om 15:38
    Wordt Wim Smet ook opgeroepen door de review commissie?
    Vind ik leuk
    12a34b +645
    dinsdag 21 november 2017 om 19:32
    Ik mag het hopen.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3539
    maandag 20 november 2017 om 15:42
    Het is al langer geweten dat als je een bondsmannetje in je bestuur hebt het leven heel wat simpeler is! Over Schoofs wordt moord en brand geschreeuwd. Dat van Vormer was een identiek geval: mss niet express maar wel raak dus ROOD! Geen reviewcommissie: dat is toeval? Daar zitten hogere pieten tss met een blauw-zwarte sjaal!
    En ik ben een KRC supporter: die elleboog hoort daar niet te zijn! Echt opzettelijk, dat denk ik niet! Straf ook niet net omwille dat er zwaardere zaken blijkbaar allemaal kunnen!
    Vind ik leuk
    koalaM +247
    maandag 20 november 2017 om 15:50
    Vormer wordt natuurlijk niet opgeroepen, wat had je nu verwacht ? Het was toch maar tegen Waasland-Beveren ?
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    maandag 20 november 2017 om 17:19
    De meerderheid vindt dus dat een gele kaart voldoende was. Dan moeten Edmilson en Dtandard financieel vergoed worden voor de rode kaart na een licht tikje. Capon verdient dan ook geen bijkomende schorsing want rode kaart méér dan voldoende. Ik vraag me af wie die achterlijken zijn die achter de antwoorden zitten van “ gele kaart voldoende “. Kan toch niet alleen het cinemapubliek van dat provincieclubje in Limburg zijn neem ik aan.
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    maandag 20 november 2017 om 17:20
    Vormer niet vervolgd ? Dat lijkt me niet terecht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 november 2017 om 00:40
    Toch wel erg hé , het bevat zich hier om een artiekel over een Genk speler en het gaat al gauw over naar CLB & RSCA , en ja Ingvartsen verdiend hier zeker een schorsing van 3 en meer speeldagen , zeker geen fan van die Ingvartsen . Wel van Genk
    Vind ik leuk
    vampire81 +1095