Van Holsbeeck laat zich uit over de toekomst van Weiler bij Anderlecht

Van Holsbeeck laat zich uit over de toekomst van Weiler bij Anderlecht

woensdag 13 september 2017 om 09:32

Na de mindere resultaten van de voorbije weken wordt hier en daar geopperd om René Weiler te ontslaan bij RSC Anderlecht. Zeker na het mislukt plannetje van de Zwitser om Sven Kums in het centrum van de verdediging te zetten tegen Bayern München. Herman Van Holsbeeck wil nog niet overdreven ingrijpen.

Ondanks het verlies willen ze bij Anderlecht nog niet denken aan een ontslag van de Zwitserse coach. Dat zegt de manager van Anderlecht aan Radio 1. "We zijn nog maar 5 wedstrijden ver  in de competitie (sic). Weiler heeft vorig seizoen ongelooflijk goed werk verricht", zegt Van Holsbeeck.

"We wilden iemand die een harde lijn hanteert. Vorig jaar hebben we, misschien niet altijd met mooi voetbal, onze doelstellingen bereikt. We gaan die man dan ook verdedigen. Anderlecht staat nog altijd unaniem achter Weiler."

"Sinds de eerste dag dat hij op Anderlecht kwam, heeft hij veel kritiek gekregen", gaat Van Holsbeeck verder. "Het bestuur en de spelersgroep staat unaniem achter Weiler. Natuurlijk kan je discussiëren over de positie van Kums. Maar door het uitvallen van Kara moest de schade worden beperkt achterin en werd voor Kums gekozen. Alles kan nu op de trainer gestoken worden, maar wij doen dat niet."

Plaats een reactie

Toca +8130
woensdag 13 september 2017 om 09:34
Heb het al is geschreven maar den herman is ooit betrapt in een club met een zweep op zijn kont denk ik voor weiler... het betere voetbal wordt ook niet meer over gepraat.
Vind ik leuk
dakcota +1647
woensdag 13 september 2017 om 09:35
Begrijpen wie begrijpen kan
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:46
Weiler aanvallen vind ik verkeerd, de man doet wat hij acht dat het beste is voor Anderlecht.
Weiler aannemen en dan zeggen tegen hem: nu ben je de trainer van Anderlecht en moet je tegen je nature in aanvallend spelen, vind ik ook verkeerd. Je wist blijkbaar toch waarvoor deze trainer stond, ofwel heb je je werk als bestuur niet goed gedaan. Alleen lag toen de nadruk op inzet en discipline, iets wat onze Hasi niet gereed kreeg met VDB als ultiem voorbeeld.
Nu verwachten dat Anderlecht het voetbal zal spelen dat in lijn ligt met de huisstijl is dus ook verkeerd.
Weiler bedanken voor zijn titel en hem een C4 geven omdat je na het behalen van de titel beter voetbal wilt spelen, kan ik wel begrijpen. Ofwel hoop je opnieuw kampioen te spelen met het zuinige en efficiënte voetbal van vorig jaar ofwel wil je mooi voetbal laten zien en trek je als bestuur je conclusies...
Ik verwijt Weiler zelf niets, het lijkt me heel duidelijk waarvoor hij staat, alleen past dat niet bij Anderlecht! Maar waarvoor het bestuur staat, is mij wel erg onduidelijk!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 09:58]
Vind ik leuk
SD +1965
woensdag 13 september 2017 om 09:58
De speelstijl past misschien niet bij Anderlecht, maar men moet toch erkennen dat zij niet de spelers hebben om beter te doen en nog minder de middelen om betere spelers aan te schaffen. Laat staan dat ik mij niet wil uitlaten over aankopen zoals Stanciu die zeker kwaliteiten heeft maar niet past in een kampioenschap zoals de JPL. Kortom Weiler doet met de middelen die hij heeft en hij doet het ook goed. Tenslotte vergeet het champagnevoetbal, het is marketingpraat van een manager die de supporters en de pers bespeelt.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:04
Ben niet heel akkoord. Stanciu, Hanni, Kums, Henry, Obra,... zijn allemaal spelers die zeker beter zouden renderen in een aanvallende optiek. Het is blijkbaar niet de soort spelers waarover Weiler wil beschikken om 'zijn' lievelingsspel te spelen...en dat botst natuurlijk.
Weiler wil timmermannen die de goal dichtspijkeren, Anderlecht en zijn publiek willen frezers en fijne houtbewerkers zien...
Vind ik leuk
Drekovic +3428
woensdag 13 september 2017 om 10:38
Kijk naar Milojevic die was ook niet goed genoeg voor Anderlecht en die schittert bij ploegen die een pak beter zijn dan de Brusselaars ,men moet ook de mensen de kans geven en op de juiste plaats uitspelen
Vind ik leuk
Toca +8130
woensdag 13 september 2017 om 10:06
Ik kan niet geloven dat we dit jaar met hetzelfde voetbal terug kampioen kunnen spelen
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:15
Bwa, de kleine ploegen buiten Brugge staan bovenaan, in principe zakken die allemaal nog terug. De grote concurrenten, buiten Brugge, staan allemaal op een zakdoek. Als Brugge 2 of 3 weken punten laat liggen...remember vorig seizoen: (resultaten van heenronde, tot 20 november):
Gelijk in STVV
Gelijk in Eupen
Gelijk thuis tegen Gent
Verloren thuis tegen Westerlo
Verloren in Brugge
Verloren in WB
Thuis gelijk tegen Oostende
Verloren in ZW
Toch ook niet om naar huis over te schrijven?
Vind ik leuk
JODES +292
woensdag 13 september 2017 om 18:44
Klopt inderdaad, het is nog veel te vroeg en Anderlecht eindigt ook dit jaar minstens in de top 3. Er is nog geen enkele onderlinge wedstrijd tegen Brugge gespeeld, dus dat zijn er nog 4 te gaan! Al hoop ik als FCB-supporter natuurlijk dat bovenstaande statistiek niet gecopieerd wordt... :-)
Vind ik leuk
JanB +1529
woensdag 13 september 2017 om 09:47
Hoe méér een clubbestuur de trainer verbaal steunt, hoe groter de kans dat hij de laan wordt uitgestuurd !

Deze stelling is (in voetbaltermen) ééuwen oud, maar staat nog steeds als een pal boven water !

Mocht ik van René zijn dan zou ik al eens contact opnemen met "Dockx movers".
Die gasten regelen de ganse verhuis, schoonmoeder incluis.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 09:49
Je kan wel eens gelijk hebben, vorig jaar werd hij ook wel verbaal gesteund maar toen werden de punten plots gehaald anders had hij Kerstmis niet gehaald...
Vind ik leuk
E.V +1236
donderdag 14 september 2017 om 16:55
Maar wie wil zijn schoonmoeder nu mee verhuizen?....Ik denk dat ik momenteel nog liever naar het voetbal van Anderlecht zie..lol.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:08
Vinden jullie het echt zo raar dat Weiler mag blijven? Herman weet dat geen enkele andere trainer naar Anderlecht wil komen, zelfs Oscar Crucke of Paul Detremmerie niet en die hebben al 30 jaar kampioenen getraind
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 10:09]
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:18
Misschien dat we ook beter een Hollandse T2 op de kop kunnen tikken?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:26
Misschien dat een Oezbeekse T3 nog interesse heeft :D
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:39
Raadpleeg jij even je contacten in Genk, die vinden wel zulke witte raaf...
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:48
Idd, Genk staat telkens terug op, zoals een Fenix :D
Vind ik leuk
buck +1207
woensdag 13 september 2017 om 11:15
Vorig jaar toch weinig van gezien!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 10:09
Wij willen Heintje zien!!!
Vind ik leuk
freeman +2964
woensdag 13 september 2017 om 11:23
Zit er weldra aan te komen ! Eerst het resultaat van het degradatie duel , Gent - KVO afwachten !
Vind ik leuk
Kdb90 +995
donderdag 14 september 2017 om 10:29
ik ben er zeker van dat Hein zou passen bij Anderlecht, maar ik zie hem liever niet vertrekken want wie gaan ze dan halen bij ons gaan als trainer..
Vind ik leuk
E.V +1236
donderdag 14 september 2017 om 16:57
Er komt eerstdaags ne zwitser vrij...
Vind ik leuk
Kdb90 +995
donderdag 14 september 2017 om 20:45
Haha, dat zou wel eens heel goed kunnen maar nee dank u. Diene zou kalinic nog in de spits zetten en simon als keeper..
Vind ik leuk
Patfey +2378
woensdag 13 september 2017 om 10:46
"Misschien niet altijd met mooi voetbal"? Ik dacht eerder "uiteraard zelden met mooi voetbal" :).
Vind ik leuk
Garland +2627
woensdag 13 september 2017 om 11:27
Zou Frutos zich al warmlopen?
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 11:58
Hier en daar (SD /Zetterberg) dus toch een paar klaarkijkenden die de realiteit durven inzien.Met de voorhanden zijnde 3de keus-spelers ( niet alleen bij RSCA....ook bij ander zogenaamde "topclubs" in dit landje) mag men spijtig genoeg niet (meer) zitten roepen naar beter voetbal, laat staan champagnevoetbal....neen, de kelder is leeg en er liggen in de plaats flessen Cava...... en dan nog van een mindere kwaliteit.
En Weiler dan ? Die man weet dat sinds zijn aankomst in het Astridpark....en past een tactiek toe die, jawel pijn doet aan de ogen....maar er werd gevraagd om kampioen te spelen....wel.....roeien met de riemen die men heeft....zo heet dat.
En Weiler dan ?....Het is allemaal zijn fout.....het is ook zijn fout dat hij met dit samenraapsel van "topspelers" kampioen werd...
Vind ik leuk
Vhf +0
woensdag 13 september 2017 om 16:44
Coach die na de wedstrijd in München zijn speler Cumps met de vinger wijst zou beter eerst naar zichzelf kijken! Vlaanderen zal Cumps nooit laten vallen, Weiler daarentegen... Top Anderlecht zou daar best rekening mee houden. CV
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Holsbeeck laat zich uit over de toekomst van Weiler bij Anderlecht