Weiler wil niet van crisis spreken: ''Neem dat woord niet in mijn mond''

Weiler wil niet van crisis spreken: ''Neem dat woord niet in mijn mond''

zondag 20 augustus 2017 om 17:30

Het is flink onrustiger geworden bij Anderlecht na een pijnlijke 2-3 nederlaag tegen Sint-Truiden. Anderlecht-coach René Weiler wil ondanks een 4 op 12 nog niet spreken van een crisis.

Weiler is wel de eerste om te benadrukken dat het momenteel allemaal erg onder de norm is. "We hebben niet goed verdedigd. Als je 3 doelpunten pakt moet je daar niet over discussiëren. Er ontbreekt iets dat kan je niet verbergen. Het is nu aan ons om de juiste mentaliteit terug te vinden en harder te zijn in de duels. Hard werken en dan zal de rest wel komen, maar we hebben nog veel werk'', tekend Het Laatste Nieuws de woorden van de Zwitser op.

Zoals gezegd wil hij nog niet spreken van een crisis. "Ik neem het woord crisis niet in de mond als het over voetbal gaat. Alles wat het voetbal betref is niet genoeg. We zijn niet tevreden met wat we tonen, dus die kritiek kan ik begrijpen'', besluit Weiler.

Plaats een reactie

buck +931
zondag 20 augustus 2017 om 17:36
8 punten achter op leider!Denk dat je dan mag spreken over crisis.
Vind ik leuk
Toca +3520
zondag 20 augustus 2017 om 18:25
Geen crisis? De ploeg draait niet van voor naar achter, geen bezieling geen plezier. Alleen frustraties. En hij staat erbij als mijn bompa die naar de kleinkinderen kijkt, mijn geloof in weiler daalt met de week.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 18:59
Weiler is de crisis bij Anderlecht
Vind ik leuk
AzEz86 +2184
zondag 20 augustus 2017 om 19:19
Ondertussen ben ik wel al tot de conclusie gekomen dat ze Tielemans voor te weinig verkocht hebben.
Nu hij weg is trekt het helemaal op niks meer. Blijkbaar was hij véél belangrijker dan dat de meesten dachten.
Oké, het voetbal was vorig jaar niet oogstrelend maar er werd tenminste nog gewonnen.... -_-
[Reactie gewijzigd op zondag 20 augustus 2017 om 19:20]
Vind ik leuk
Rudi653 +143
zondag 20 augustus 2017 om 21:05
Klopt. Het mag stilaan beteren. Na meer dan één seizoen nog steeds geen patroon op het veld. Aan de spelers te zien geloven ze er zelf nog moeilijk in. Volgende week meer dan belangrijk
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 23:14
De oplossing is Henry in de spits....
Was weer de gevaarlijkste man en kan een actie maken ,leander een Rij naar achter
3 verdedigers kara spajic en dendoncker kums ,trebel en stanciu centraal
Theo en Henry in de spits
Vind ik leuk
Bacco +1207
maandag 21 augustus 2017 om 01:14
4 op 12. Dan moet je als trainer zeggen waar het op staat. Dit is crisis ja. Vroeger moesten de tegenstanders die in Anderlecht kwamen spelen, zich niet de vraag stellen of ze gingen verliezen of niet, maar met hoeveel goals verschil ze gingen verliezen. Toen verlof Anderlecht misschien eens 1 of 2 keer thuis. Vandaag de dag kan iedereen in Anderlecht komen winnen. En volgens mij is de kern voldoende sterk om het tij te doen keren. Al zou een nieuwe spits, en 2 verdedigers wel welkom zijn. Maar ja, als Weiler al budget uitgeeft aan Thelin...
Vind ik leuk
Mario_ +481
maandag 21 augustus 2017 om 01:28
Maar wat ga je eraan doen ???
Laat Sels/Thelin terug vertrekken. Sels is absoluut niet beter dan wat je zelf hebt. Thelin kan je beter vervangen door een deftige jeugdspeler. Laat Stanciu de lijnen uitzetten. Durf met Sowah en Delcroix uw jeugd te gebruiken. (Svilar ben je toch al kwijt) Bekijk eens hoe de uitgeleende jeugd het doen . Denk niet dat ze het slechter zouden doen dan wat er nu gebeurd...
4 op 12 is geen crisis... het is een schande. Vooral de manier waarop.
Vind ik leuk
maandag 21 augustus 2017 om 02:50
Wat gaat dat geven in de CL , ook een 0 op 18 zoals CLB ???? Ik vrees ervoor , laten we hopen da k verkeerd ben .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Weiler wil niet van crisis spreken: ''Neem dat woord niet in mijn mond''