Veel strijd, veel kansen en een ingestudeerde vrije trap houden Gent van winst

Veel strijd, veel kansen en een ingestudeerde vrije trap houden Gent van winst

zaterdag 12 augustus 2017 om 19:51

AA Gent zit echt in de hoek waar de klappen vallen. Na drie speeldagen blijft Gent op zoek naar die eerste overwinning van het seizoen. In extremis zag het winst nog door de vingers glippen: 1-1.

Dat Gent absoluut moest winnen was er ook duidelijk aan te zien. De Buffalo's namen KV Mechelen meteen bij de keel, met gigantische druk tot gevolg. Malinwa leek geen vuist te kunnen maken, maar vocht zich terug in de wedstrijd.

De Mechelaren kregen enkele goede kansen. De goal viel aan de andere kant. Na een mooie actie kon Kalifa Coulibaly de bal voor doel zetten. Samuel Kalu was er als de kippen bij en bedankte voor het geschenk: 0-1 bij de rust.

Van de hemel naar Gentse hel
Na ongetwijfeld een donderpreek van Yannick Ferrera was het weer do or die voor Malinwa. De Mechelaren wilden absoluut dat doelpunt scoren. Het werd dan ook weer even 'kermisvoetbal bij Malinwa, met veel kansen tot gevolg. Op een doelpunt bleef het lang wachten.

Vijf minuten voor tijd was het raak. Een heel slimme vrije trap belandde bij Tim Matthys, die met een harde schuiver de gelijkmaker en eindstand scoorde tegen zijn ex-ploeg: 1-1. Door het gelijkspel heeft KV Mechelen een 3 op 9 gehaald. Gent blijft achter met een 1 op 9 na drie wedstrijden.

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 20:02
Kan leven met deze uitslag. Kansen genoeg gekregen om de match te beslissen, maar als je dat nalaat, krijg je 't deksel op de neus tegen een gretig Mechelen (2de helft vooral).

Waarom Hein Kubo wisselt en niet de onzichtbare Andreijasevic (opnieuw 2de helft), kan ik niet bij.
Vind ik leuk
Toca +1090
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:03
Aan het karakter en strijdlust zal het bij Gent toch niet gelegen hebben vandaag.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:07
Gent zit op dit moment gewoon in de hoek waar de klappen vallen. Meer uitleg hoef je daar op dit moment niet achter te zoeken.
Inzet genoeg.
Kwaliteit genoeg.
zowel bij spelers en staf.
Maar Europees uitgeschakeld en het seizoen beginnen met 0 op 6 en nu 1 op 9... dat gaat je in de kleren (en in het hoofd) kruipen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:14
KV Mechelen had ook àltijd een penalty moeten krijgen. Maar blijkbaar wordt hierover minder tumult verkocht dan gisteren.

Voor de rest verdiende deling van de punten. Elk een helft de betere.
Vind ik leuk
freeman +386
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:29
idd de tumult blijft achterwege ..... maar vind het een billijk gelijkspel !
Vind ik leuk
Regaal +176
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:30
Jongens pffff :-) is het van niet willen of niet kunnen zien?

Gisteren was er een videoref aanwezig. ;-) Daarom was er meer tumult gisteren.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:36
En ja, Lardot zou hem op dit stip moeten gelegd hebben. Maar hij stond er met zijn neus op te kijken. Dus laat ons hier geen onnodige polimiek over starten, want het zijn 2 verschillende discussies.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:18
en wat dan na deze wedstrijd te zeggen over strafschoppen

2 penalty's op verscheidene seconden tijd

handspel van gigot die een beweging maakt naar de bal toe en bijna niks later wordt cobbout vastgehouden dat hij zich onmogelijk nog kon verzetten, laat staan nog maar iets van beweging kon maken

2 keer zuiver penalty en dan mag men toch minstens verwachten dat men daar 1 van fluit
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:18
Handspel Gigot?! Haha. Echt. Gelukkig ben jij geen videoref. Arm was volledig tegen lichaam. Kan niet he....
Lardot was heel matig. En Gent is al zes punten ontnomen door zwakke refs. Hein blijft nog braaf.
Vind ik leuk
Boerken +641
zondag 13 augustus 2017 om 15:26
Ik ben vooral blij voor Hein , hij heeft zijn punt voor de wederopstanding .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Veel strijd, veel kansen en een ingestudeerde vrije trap houden Gent van winst