Vanhaezebrouck blikt terug op floptransfer Schoofs: 'Wilden iemand anders'

Vanhaezebrouck blikt terug op floptransfer Schoofs: 'Wilden iemand anders'

zaterdag 12 augustus 2017 om 08:20

Een groot succes werd de overgang van Rob Schoofs naar AA Gent niet. De middenvelder werd door de Buffalo's overgenomen van STVV en gebombardeerd tot opvolger van Sven Kums. Hein Vanhaezebrouck onthult dat hij eigenlijk andere plannen had.

"Schoofs was voor mij nóóit de vervanger van Kums", klinkt het in Het Laatste Nieuws. "Zijn komst was eerder onverwacht. We wilden eigenlijk Junior Edmilson - we hadden al een deal met Sint-Truiden, maar uiteindelijk sprong dat dossier af. Daarna was er een andere speler van STVV in beeld, tot Sint-Truiden plots Rob Schoofs aanbood."

De coach van Gent had een andere speler in het vizier om Kums op te volgen. "Op een moment dat wij eigenlijk Trebel erbij wilden. Híj was voor mij dé vervanger van Kums. Rob daarentegen was nog niet klaar voor die rol in een topelftal. We hebben hem er toen bijgenomen als een jong talent, níet als de vervanger van Kums. Ik hoop dat dat verhaal nu uitgeklaard is", besluit hij.

Plaats een reactie

Boerken +1445
zaterdag 12 augustus 2017 om 08:59
Waar slaat dat nu op? Of is het uit beleefdheid als iemand je iets aanbied dat je het aanvaard?indien hij moest doorgebroken zijn ging hij wel anders piepen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:12
Nuet klaar voor Gent, dat kan goed zijn.
Om dat te weten moet je toch geen twee jaar wachten.
Zulke spelers moet je verhuren, maar geen twee jaar in een hoek duwen.
Vind ik leuk
Drekovic +2858
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:52
Dat was dan duidelijk te zien aan de kansen die hij kreeg dat hij niet Uw gewenste speler was
Vind ik leuk
Garland +1993
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:42
Waarom haal je hem dan? Dat Gents transferbeleid is toch vaak moeilijk om te volgen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:48
Beleid van men voeten, spelers weghalen en ze dan kapot maken door als tribuneklant te degraderen... laag van heintje ...
Vind ik leuk
Patfey +2053
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:02
Of stom van bestuur?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:12
Denk dat dit Gents bestuur met een groot probleem zit doordat ze heintje naar engels model hebben aangesteld... Dat maakt dat als hein er ooit mee stopt of afbolt er niet 1 maar 2 functies moeten bijkomen namelijk een soort sportief directeur ( bezie het als een type dimitri decondé bij genk) en een trainer... Ik betwijfel dat Louwagie nog veel met de transfers te maken heeft buiten mss de financiele kant ervan
Vind ik leuk
Patfey +2053
zondag 13 augustus 2017 om 15:56
Klopt zeker, maar ik denk niet dat hij toen, bij het aantrekken van Schoofs, al die macht had.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:39
Kan me anders wel herinneren dat hij toen persé schoofs wou die toen het hele middenveld orchistreerde bij STVV en captain was...
Vind ik leuk
Patfey +2053
maandag 14 augustus 2017 om 09:32
Hij heeft dus blijkbaar een wat selectief geheugen :)....
Vind ik leuk
maandag 14 augustus 2017 om 17:03
Heintje heeft 3 wetten, dat herinner ik nog van toen hij coach bij genk was : 1 Hein heeft altijd gelijk 2 Ook al heeft Hein ongelijk dan nog heeft Hein altijd gelijk 3 Bij enige twijfel heeft Hein steeds gelijk!
Vind ik leuk
Patfey +2053
maandag 14 augustus 2017 om 18:30
Is dat dan geen voorwaarde om trainer te kunnen worden? Ik denk er nog zo te kernen :).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vanhaezebrouck blikt terug op floptransfer Schoofs: 'Wilden iemand anders'