Anderlecht komt vanuit underdogpositie iedereen in zijn nek hijgen

"Anderlecht komt vanuit underdogpositie iedereen in zijn nek hijgen"

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 20:16za 23-03-2019 om 20:16

Club Brugge tracht dit seizoen een tweede titel op rij te kunnen bemachtigen. Het daagt daardoor leider KRC Genk uit, al kunnen heel wat andere clubs nog meedoen voor de titel. Dat gelooft ex-speler Jason Vandelannoite.

"Ik hoop natuurlijk Club, maar ik ben niet zo'n fan van die Play-oOfs. Genk speelde begin dit seizoen als een ware kampioen, al draait het nu wat minder", oordeelt de ex-speler van Club Brugge in de Krant van West-Vlaanderen.

Hij ziet nog andere titelkandidaten dan Genk en Club Brugge. "Brugge is niet constant genoeg en Anderlecht komt nu vanuit de underdogpositie in iedereen zijn nek hijgen", geeft hij aan.
Als Anderlecht de titel nog wil pakken, moet het voorbij Standard, Club Brugge én Genk. Het telt momenteel zes punten minder dan leider Genk.

Play-Off 1
1. KRC Genk - 32 punten*
2. Club Brugge - 28 punten
3. Standard - 27 punten*
4. Anderlecht - 26 punten*
5. KAA Gent - 25 punten
6. Antwerp - 25 punten*

* kregen na de halvering van de punten een half punt meer.

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 20:52
Hahaha
Vind ik leuk
Xytox +3091
zaterdag 23 maart 2019 om 20:53
Eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren dat Anderlecht nog kampioen wordt, en misschien is het zelfs beter van niet.
Als we nu nog kampioen zouden worden (en die kans lijkt me héél klein), zou het weer zand in de ogen strooien en gaat men misschien denken dat er geen versterking nodig is, terwijl er toch duidelijk een pak kwaliteit bij moet!
Vind ik leuk
E.V +3064
zaterdag 23 maart 2019 om 21:03
Xytox, als RSCA supporter hoop ik dat ze nog een Europees ticket halen. Kampioen worden hoop ik niet na zo'n rampzalig seizoen. Het zou dan ook veel meer zeggen over de concurrentie dan over Anderlecht.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
Brubru +5986
zaterdag 23 maart 2019 om 22:01
Genk stak er wel met kop en schouders boven uit en dat zou zonder de Pozuelo affaire nog duidelijker geweest zijn.
Anderlecht eindigt wel op 12 punten en zou dus in eender welk ander land kansloos geweest zijn voor de titel.
Ook Club en Standard, om uiteenlopende redenen heel onregelmatig, zelfs Antwerp en STVV stonden tot voor een paar weken voor paarswit.
Een Europees ticket kan al is dat in de huidige formule eerder een doekje voor het bloeden.
De tijd dat mensen uitkeken naar Europees voetbal is lang voorbij. Alleen CL is nog een beetje interessant maar dan vooral financieel. Voor veel ploegen is PO1 halen vaak beter dan een Europees ticket.
Vind ik leuk
w-b forever +2065
zaterdag 23 maart 2019 om 20:53
Buiten genk en brugge wordt standard volgens mij de ploeg voor in de gaten te houden.
Vind ik leuk
j.caesar +1935
zaterdag 23 maart 2019 om 22:09
Wat een "gezeik" !
Vind ik leuk
Heppen1J +938
zondag 24 maart 2019 om 15:54
IEDEREEN HEEFT NOG KANS OM DE TITEL HOU STANDARD EN ANDERLECHT MAAR GOED IN DE GATEN
Vind ik leuk