Wie is de beste doelman in de JPL? Bolat is een goeie, maar de beste ...

Wie is de beste doelman in de JPL? "Bolat is een goeie, maar de beste ..."

Gepubliceerd: zaterdag 23 maart 2019 om 15:11za 23-03-2019 om 15:11

De Play-Offs naderen met rasse schreden. In aanloop naar de apotheose van de Jupiler Pro League werpt Jacky Mathijssen zijn licht over de doelmannen in de nationale competitie. Een primus kan de huidige coach van de Belgische U19 niet aanduiden.

Sommige waarnemers schuiven Sinan Bolat naar voren als meest bepalende doelman in Eerste Klasse A. Het sluitstuk van Royal Antwerp FC heeft het meest aantal clean sheets achter zijn naam staan. "Sinan vind ik een goeie doelman, zeker, maar de beste ...", klinkt Mathijssen niet helemaal overtuigd bij Sport/Voetbalmagazine.

"Geef hem nog één jaar de tijd en Thomas Didillon is ook een goeie, die heeft me positief verrast in een team dat niet echt verdedigend speelt en waar weinig stabiliteit was", verwijst Mathijssen naar de keeper van RSC Anderlecht. "Hetzelfde geldt voor Thomas Kaminski (KAA Gent, nvdr.), die twee ploegen had, hij verdient ook nog wat tijd."

"En Jean Butez van Royal Excel Mouscron vind ik ook een goeie. En dan heb je nog Guillermo Ochoa (Standard, nvdr.) en Danny Vukovic (KRC Genk, nvdr.), die dit seizoen bevestigt. Je hebt een reeks goeie keepers op dit moment. En daar zit Sinan zéker bij", besluit Mathijssen met een complimentje naar Bolat.

Poll

Wie vind jij de beste doelman in de JPL?

(687 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 maart 2019 om 16:24
Ik heb het voor Kaminski, Bruseze en Didillon. Maar vooral Kaminski.
Vind ik leuk
Weareleko +387
zaterdag 23 maart 2019 om 17:12
Ik voor. Bolat, Butez, Vukovic
Vind ik leuk
Heppen1J +935
zaterdag 23 maart 2019 om 17:45
allemaal met ups en dows
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:09
Butez Gene slechte, zit nog progressie op ook. En die van Anderlecht eigenlijk ook helemaal ni slecht.
Vind ik leuk
w-b forever +2005
zaterdag 23 maart 2019 om 20:49
Horvath mag zeker mee in dit lijstje en is nog een jong iemand met groeimarge.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 21:04
Kaminski is beter dan zijn voorganger bij Gent Kalinic, En deze werd vorig jaar bekroond als beste doelman van het land (alhoewel ik toen wel vond dat Bolat dat meer verdiende dan Kalinic). Nu kies ik wel voor de gentse goalie. Ik merk ook op dat het centrale duo Plastrun-Rosted ook geen cadeau was om achter te gaan staan.

(Gelukkig krijgt Bronn terug zijn verdiende centrale voorkeurpositie en met Th. Deryck naast hem).
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 maart 2019 om 21:06]
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 22:12
Het grote probleem met Bolat is voor mij dat hij moeilijk kan uitvoetballen.
Vind ik leuk
Strider +163
zondag 24 maart 2019 om 08:34
Whaaaaaat? Nooit een wedstrijd van Bolat gezien zeker.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 00:07
En Davy Roef?

Hij heeft absoluut geen sociale présence voor de camera en is dus niet zo aimabel, maar sjonge jonge wat ik die soms allemaal uit zn doel zie ranselen! Ik vind het toch een gemis in deze lijst.

Je moet soms 3 keer scoren om hem te passeren, maar ik zeg het nog is: hij heeft geen karakter(kop) en mensen haken snel af en de analisten zetten hem in het vergetelhoekje.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 00:09]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws