Standard krijgt boete na Puta Racing Genk van supporters tijdens topper

Standard krijgt boete na "Puta Racing Genk" van supporters tijdens topper

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 20:00vr 22-03-2019 om 20:00

Standard heeft een straf gekregen van de Geschillencommissie Hoger Beroep van de KBVB na spreekkoren in de wedstrijd tegen Genk. De supporters riepen "Puta Racing Genk" richting de fans van de thuisploeg. Dat levert Standard nu een boete van 1.000 euro op.

In de 29e en 66e minuut werd door de match delegate vastgesteld dat de supporters van Standard "puta Racing Genk" in de richting van de thuissupporters riepen. "Dat spreekkoor stond in schril contrast met het positieve gedrag van de Standard-supporters tijdens het Genkse eerbetoon aan een overleden supporter", citeert Spoza de matchdelegate.

Bondsprocureur Kris Wagner omschreef de gezangen als obsceen en vulgair. Hij eiste een boete van 2.500 euro voor de gezangen. Zo ver kwam het niet. Het bleef bij 1.000 euro na enkele verzachtende omstandigheden.

"De context van de wedstrijd, wat toch een intense topper was. De feiten deden zich slechts 2 keer heel kort voor. En bovendien leek het gedrag van de Standard-supporters voor de rest van de match voorbeeldig", gaf de Geschillencommissie aan.

Plaats een reactie

dethklok28 +5725
vrijdag 22 maart 2019 om 20:20
Belachelijk. Boete voor iets te zeggen. Nieuwe wereld zeker...
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:34
Puta racing Genk
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
zaterdag 23 maart 2019 om 01:46
Voor zo'n comment speciaal een accountje aanmaken??? Fier op jezelf? Hopelijk voor jou ben je niet ouder dan 12 ofzo.
Vind ik leuk
Rune1891 +7410
vrijdag 22 maart 2019 om 20:35
Dit is toch helemaal gestoord? Vulgair en obsceen? En sinds wanneer is slechte smaak strafbaar?!?! Bestraf racisme, bestraf supporters die met voorwerpen naar het veld smijten maar bestraf toch geen emotie? Op die manier heeft IEDERE ploeg een boeten aan zijn vingers na een match!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 20:36]
Vind ik leuk
j.caesar +1961
vrijdag 22 maart 2019 om 20:58
Dan is het raadzamer om het voetbal af te schaffen
Vind ik leuk
hoekschop +4429
vrijdag 22 maart 2019 om 21:14
Groot gelijk Rune. Maar als men een poging doet om racisme te bestraffen dan zetten de clubs daar hun beste advocaten op die dan op zoek gaan naar procedurefouten.
Vind ik leuk
Rune1891 +7410
vrijdag 22 maart 2019 om 22:06
Vind ik ook COMPLEET belachelijk, ik heb eens een een tijd in het controlecentrum van de politie mogen zijn in het stadion tijdens een match, je kan bij wijze van spreken met de camera's het merk van sigaret lezen dat de mensen in hun mond hebben, mensen die de racist aan het uithangen zijn moet je er gewoon beter en sneller uithalen, de middelen zijn er!
Vind ik leuk
firedwarf +4276
vrijdag 22 maart 2019 om 21:06
man man man, ik ben alles behalve standard fan maar dit is toch te gek voor woorden... Als dit al niet meer mag ? Waar blijven dan de boetes voor andere spreekkoren die véél ernstiger waren?
Vind ik leuk
firedwarf +4276
vrijdag 22 maart 2019 om 22:28
Ligt da nu aan mij of was ik veel meer onder de indruk van Beerschot's fukushima richting de toenmalige japanse keeper van lierse , en eerdere koren als racing kebap door kanarietjes? :D Puta Racing genk kank nog wel mee leven dan :p
Vind ik leuk
THOR4ever +3441
zaterdag 23 maart 2019 om 00:19
Ik onthoud uit die wedstrijd het eerbetoon van de Standard supporters. Gezien de goede vroegere verhoudingen tussen de clubs het laatste anderhalf decennium grondig om zeep werd geholpen had ik dit niet verwacht. Daarvoor mag Standard 50.000 eur krijgen van mij tov die boete van 1000 eur. Want dat eerbetoon, dat ging echt ergens om.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws