Club Brugge stunt op Viareggio Cup: Internazionale met droge 0-3 naar huis

Club Brugge stunt op Viareggio Cup: Internazionale met droge 0-3 naar huis

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 16:19vr 22-03-2019 om 16:19

De U19 van Club Brugge heeft zijn geplaatst voor de halve finale van de Viareggio Cup. Internazionale werd met droge 0-3 cijfers uit het toernooi gekegeld.

De wedstrijd kon moeilijk beter beginnen voor Club Brugge. Na amper vijf minuten stond de 0-1 al op het scorebord. Een carambole in het strafschopgebied van Inter werd door Gianelli in eigen doel verwerkt.

De Italianen probeerden nadien de bakens te verzetten, maar Blauw-Zwart gaf geen krimp. In de slotfase werd de score nog uitgediept naar 0-3 dankzij doelpunten van Appiah en De Wolf.

Na AC Milan in de achtste finales is nu ook stadgenoot Inter een maatje te klein voor Blauw-Zwart, dat doorstoot naar de halve finales van de prestigieuze Viareggio Cup. Club zal uitkomen tegen Bologna of Braga. 

Plaats een reactie

Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 16:24
Hoe kan het toch dat onze jeugdploegen overal hoge toppen scheren en dit zich om de één of andere reden niet vertaalt naar de a-ploegen?
Mooie prestatie van de Brugse jeugd!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:55
Omdat de eigen jeugd namelijk praktisch geen kansen krijgen in het 1ste elftal, of ze worden voor ze basisspeler zijn weggeplukt door grote ploegen uit het buitenland die hen veel geld beloven.
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
vrijdag 22 maart 2019 om 17:04
Klopt deels, maar toch zijn er ook heel wat jeugdspelers die om één of andere reden gewoon niet doorbreken. Anderlecht won in 2013 dit prestigieuze Europese toernooi, als eerste niet Italiaanse club sinds lange tijd... Van 3/4 van de spelers die toen in de kern zaten heb je achteraf niets meer gehoord!
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 18:27
U kent waarschijnlijk de namen , hoeveel hebben er in de competitie hun kans gekregen ?
Vind ik leuk
Daydreamer +7005
zaterdag 23 maart 2019 om 18:32
Dat was in 2013! Als ze dan nog niet bij RSCA in de competitie hun kans gekregen hebben zouden ze ondertussen wel elders doorgebroken zijn... Ook dat gebeurt vaak niet, en vraag me niet waarom want ik moet het antwoord ook schuldig blijven! Voor mij een groot raadsel.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 19:55
Als je de ranking in de jeugdcategorieën ziet valt het steeds op dat de mauve-witten steeds bovenaan staan veelal met veel voorsprong . De jeugd speelt het verzorgde technische voetbal en zijn meestal heer en meester zonder veel duelkracht . Eens bij de grote jongens moet men uit een ander vaatje tappen en die omschakeling is er voor velen te veel aan denk ik .
Vind ik leuk
CZNK +374
vrijdag 22 maart 2019 om 17:25
Niet vergeten dat het ook int break is. Dus ontbreken er allerlei spelers bij diverse clubs op viareggio.
Vind ik leuk
viperkebas +425
vrijdag 22 maart 2019 om 18:43
Omdat meester-tackticus Leko ze niet hoeft!! Hij heeft het meer voor o.a. Dennis... uitglijden, vallen en opstaan en zich te pletter dribbelen ....!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:06
We weten ook niet met welke jeugd de tegenstander zich aanmeld ,hun A jeugd of hun gewestelijke? Alles met een grote korrel zout nemen , zijn leuke momenten met mooie uitstraling maar ook niet meer. Alles relativeren, ieder jaar staan er op de nationale Belgische beloftefoto spelers die nooit in een eerste klasse ploeg terechtkomen. In de diepte der provinciale lopen nu spelers rond die maandelijks samen trainden met Hazard, Courtois, De Bruyne enz om maar iets te zeggen. Niet in iedere schelp zit een parel hoor, integendeel zelfs....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:10
Voor zover ik weet en mij verteld is nemen de Italiaanse ploegen dit toernooi vrij tot zeer serieus. Hangt redelijk wat prestige aan vast.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:25
Ok dan voor het eerste deel van mn reactie. Blijft het 2e deel dat het absoluut niet allemaal hoogvliegers worden.
Vind ik leuk
CZNK +374
vrijdag 22 maart 2019 om 17:26
Bwa zo en zo. Zoals hierboven al gezegd, er ontbreken veel internationals bij diverse ploegen bij brugge (Openda, Ngonge en Baiye).
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:55
Zijn dat niet allemaal eerder a kern spelers die zowiezo weinig of zelden nog bij de u 19 spelen?
Vind ik leuk
CZNK +374
vrijdag 22 maart 2019 om 18:18
Gho deze u19 selectie is eigenlijk de u21 selectie.. maar normaliter behoren deze jongens erbij met uitzondering van Openda (af en toe).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 18:18]
Vind ik leuk
Kris1 +1286
zaterdag 23 maart 2019 om 21:13
Natuurlijk zullen deze elf spelers niet voldoen voor het eerste elftal. Maar er zouden er toch enkele moeten kunnen doorbreken. En daarvoor vind ik dat Club te weinig kansen aan de jeugd geeft. We betalen 4 miljoen voor een Kroatische beloftekeeper Letica terwijl wij onze eigen jeugd geen kans geven. We betalen 5 miljoen voor Rezeai terwijl er bij onze jeugd Openda , Berkoe en Fadiga lopen. Onze kapitein van de beloften moest na enkele selecties voor de A ploeg plaats ruimen voor de bankzitter van Feynoord.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 23:21
Alles in de goede context plaatsen. Berkoe breekt nooit door bij club, lukte zelfs niet in amateurklasse tijdens zn uitleenbeurt. Amrabat was bankzitter omdat men koos bij Feijenoord voor ex huisspeler,ex huur speler club en nu eigendom van Southampton. Kwam daarom op een soort rechtsachterplaats die niet Amra zn plaats is. Baiye wou een ferm nieuw contract waarbij Club niet zo hoog wou gaan om geen uitzonderingen te maken. Moet nog alles bewijzen he. Zit gewoon met ander voorstel en vraagt daarom pro forma een onmogelijke wedde.
Vind ik leuk
Frederic +24
vrijdag 22 maart 2019 om 19:03
Top ben een buffalo maar toch ben ik trots op de Belgische jeugd
Vind ik leuk
Philip R. +449
vrijdag 22 maart 2019 om 19:21
Laat ons toch gewoon es fier zijn op die gasten hun momentum! Of ze nu doorbreken of niet, het blijft een knalprestatie! Wat moeten die jongen nu niet denken? Die zullen ook wel VP op hun gsm hebben, niet? Goe gedaan boys! Doe zo verder en hopelijk tot de finale en met die PRESTIGIEUZE beker naar Brugge!!
Vind ik leuk
Neutrale fan +2062
vrijdag 22 maart 2019 om 19:53
Mooi