Blunder van Courtois zindert nog na: 'Hij wil liever in de boekskes staan!'

Blunder van Courtois zindert nog na: 'Hij wil liever in de boekskes staan!'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 21:42do 21-03-2019 om 21:42

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 21:46do 21-03-2019 om 21:46

Thibaut Courtois laat zich niet van zijn beste kant zien tegen Rusland. De doelman presteert weifelend en gaf tot overmaat van ramp een goal weg. Heel wat kijkers maken zich vrolijk over zijn blunder.

Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

Plaats een reactie

Zetterberg +13492
donderdag 21 maart 2019 om 21:49
Twitteraars, de echte sofahelden!
Vind ik leuk
Lupo +615
donderdag 21 maart 2019 om 23:48
tja daar heb je gelijk in
Vind ik leuk
riksken +110
donderdag 21 maart 2019 om 21:52
Dikke blaas den Thibaut
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 21:53]
Vind ik leuk
riksken +110
donderdag 21 maart 2019 om 21:53
Twitteren kan niet enkel vanuit de sofa hè
Vind ik leuk
Zetterberg +13492
vrijdag 22 maart 2019 om 06:39
Ok Rikske, maar was wel je handen erna even....😉
Vind ik leuk
firedwarf +4190
donderdag 21 maart 2019 om 21:56
1 blunder op hoe lang???? Tis natuurlijk wel lachwekkend hoe,maar meer dan een spielerij of plagerij voor thibaut moet dit niet worden...
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
donderdag 21 maart 2019 om 22:20
Gaan we nu eindelijk ophouden met die de beste keeper te noemen. Hij is het niet, is het nooit geweest, en zal het ook nooit worden.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
donderdag 21 maart 2019 om 22:49
Jawel Geof, hij is zeker de beste! Wat durf jij hier nu zeggen??? 😂😂👍
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
donderdag 21 maart 2019 om 22:51
Lol, Day, uw sarcasme modus staat duidelijk on vanavond :P
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
donderdag 21 maart 2019 om 22:55
Sarcasme? Nee nee, ik ben een echte grote fan dus zeg niks verkeerds over mijne grote vriend Courtois zunne! 😂
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
donderdag 21 maart 2019 om 23:00
Ok het is shotjes night , da kan nie anders. Drank is den duivel!!!! :P hahahah.
Vind ik leuk
K1908 +2991
vrijdag 22 maart 2019 om 15:51
Duvel is den drank!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:21
Wat is uw probleem eigenlijk? Wie is dan zoveel beter en maakt nooit een fout?
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
vrijdag 22 maart 2019 om 09:53
Waarom zou ik een probleem hebben? Iedereen maakt een fout, vooral keepers, dat valt nu eenmaal meer op. Courtois is gewoon al maanden niet in vorm. Of mag dat ook niet gezegd worden?

Tegen ajax was het dan niet zo een opvallende flater, maar was wel degelijk fout van hem. Nuja, hij is wel goed tho, maar de beste heb ik hem nooit gevonden.
Vind ik leuk
Robbie007 +866
vrijdag 22 maart 2019 om 10:38
Geofke, wat een onzin man.
Real is niet in vorm waardoor Courtois veel goals tegen krijgt...maar daaruit kan je zeker niet afleiden dat hij persoonlijk niet in vorm is.

Tegen Ajax heeft hij totaal geen flater gedaan. Daar mag je eender welke keeper zetten, die bal was onhoudbaar.

"De beste" keeper is op dit mogelijk moeilijk te bepalen omdat er geen enkele keeper de godenstatus van Messi of Ronaldo benadert op dit ogenblik. Er zijn een tiental topkeepers van ongeveer hetzelfde niveau...en daar hoort Courtois zonder twijfel bij.
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
vrijdag 22 maart 2019 om 10:58
Lol, mensen kunnen dus zoals zo vaak niet verdragen dat er enkele zijn die er een ander mening op nahouden.

Dus volgens jou is em wel in vorm maar ligt het gewoon aan real. Juist ja ... Die bal tegen ajax was onhoudbaar? Daarom dat ze er in Amsterdam nog steeds om lachen wrs, aka courtois de kleinste reus.

Zeg ik ergens dat Courtois niet bij de topkeepers hoort? Nee, ik zeg gewoon dat hij niet de beste is, is dat een drama? Neen, maar owee dat je dat durft te stellen, krijg je meteen een hoop shit over je heen. In mijn ogen hooguit ergens tussen 5 en 10 qua rangorde. That's it.
Vind ik leuk
Robbie007 +866
vrijdag 22 maart 2019 om 13:43
Haha Geofke, rustig...denkt aan uwen tikker.
Ik vind gewoon dat ge te kritisch bent.
Ge zijt er altijd als eerste bij om commentaar te geven, maar hoor u zelden een positieve noot toevoegen.
Ben ge niet gelukkig ofzo, kop op he. Het is niet allemaal kommer en kwel maatje.

Kan je me 3 flaters opnoemen tijdens zijn periode bij Real?
Waaruit concludeer je dan dat hij uit vorm is? haha

Awel over dat laatste puntje zijn we het dan eens. Courtois behoort tot de 10 beste keepers ter wereld...maar een duidelijke volgorde tussen die 10 keepers is er niet.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 16:31
Bij Real zijn er inderdaad geen 3 flaters op te noemen, bij Chelsea kan ik je er als Chelsea-volger meer dan 3 geven hoor! Wel kan je bij Real reeds een aantal doelpunten vermelden die geen flater waren maar ook niet onhoudbaar waren.
Real verkeert op dit moment niet in beste doen maar Courtois is er ook niet onbesproken. Als we het vorige seizoen bekijken bij Chelsea: Courtois werd in Engeland niet bij de 5 beste keepers gerekend dat seizoen!
Wel volg ik je in je stelling dat Courtois potentieel tot de 10 beste keepers behoort...
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
vrijdag 22 maart 2019 om 21:18
Goh, je kan dat zo zien ja, ik hoor ook andere geluiden van andere forumleden hier, niet betreft het courtois hoofdstuk dan, maar over mijn bijdrage hier int algemeen. De waarheid zal wel ergens halverwege liggen zekers?

Met mijne tikker is alvast alles in orde, en neen ben van nature een positief ingesteld persoon.

Flaters zou ik het niet echt noemen, eerder houdbare ballen voor een keeper van zijn niveau. En idd, over het laatste deel zijn we het eens, wie nog kritischer is dan ik en daydreamer wat courtois betreft, die snapt er niet veel van. We hebben ook nooit gesteld dat Courtois middelmaat is he :D
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 13:53
Antwoord op uw eerste zin. Omdat uw post nogal heftig is, en een vermoeden van bijna anti-Courtois doet vermoeden.

Wie is volgens jou dan zoveel beter, zoals je in diezelfde post doet uitschijnen?
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
vrijdag 22 maart 2019 om 21:14
Waarom zou ik anti Courtois zijn. Mocht dat zo zijn zou ik hem ook niet tot de 10 beste noemen.

Snap ook niet goed waarom er zo een drama van gemaakt wordt. Ik zeg gewoon dat hij voor mij niet de beste is.

Omdat hij : Qua niveau blijft hangen, en eerder stappen terugzet ipv vooruit, en 2de punt. Hoewel het een uitstekende keeper is , vind ik hem niet compleet, en vind ik hem uitroepen als allerbeste gewoon niet kunnen. Is nu nog eens pijnlijk duidelijk geworden dat hij geen goeie voeten heeft.

Iets wat Ederson, Ter Stegen, Allison en Oblak wel hebben. Dusja, die 4 zet ik zowiezo een trap hoger.

Dan zit je nog met Neuer, die effe uit roulatie is geweest met een aanslepende blessure, zijn niveau was afgelopen jaar niet wat het ooit was, maar is mss wel de beste geweest van het afgelopen decennium.

Dan heb je nog De Gea, die eerlijk gezegd een zwak wk heeft gehad, maar in England in mijn ogen toch een trap hoger staat dan Courtois.

Donnarruma hoort op zijn leeftijd (nog steeds maar 18 jaar) met gemak bij de 10 beste. Is dus een kwestie van tijd voor die op zijn minst bij de 3 beste hoort.

Dus neen, ik zet hoogstens op plek 6-7- (net zoals Lloris, deze dan weer een heel sterk wk, maar dat voetenspel van die man, dramatisch)
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 16:36
Eigenlijk durf ik verder gaan en zeggen dat hij al anderhalf jaar niet in grote vorm is. Het afgelopen seizoen bij Chelsea was hij niet het zekere sluitstuk van weleer... Werd in Engeland zelfs buiten de top 5 gehouden bij de verkiezing van beste doelman van het jaar! Als hij niet tot beste doelman van het WK wordt verkozen op basis van die ene match en redding tegen Brazilië zou zijn transfer naar Madrid er nooit gekomen zijn!
In Madrid komt hij door druk van de voorzitter in de ploeg, zoniet zou Navas gewoon in doel gebleven zijn. Zidane hoeft door zijn status geen rekening te houden met de druk van de voorzitter met als gevolg dat Courtois terug gewoon op de bank zit!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 22:23
Iedereen die courtois hier afbreekt omdat hij eens een minder moment heeft in zijn carriere. Ga zelf eens op da veld staan, dan wede wat het is inplaats van te zeveren. Rode duivels en courtois always and forever
Vind ik leuk
Geofpurple +7225
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
nogal zwak argument . Dat is zoals zeggen, je bent geen professioneel voetballer , dus hou je mond.

Kan je dat ook eens gaan zeggen tegen VDB. Blijkbaar mogen enkel topvoetballers een mening hebben in uw redenering
Vind ik leuk
DOMI +642
donderdag 21 maart 2019 om 22:33
Niemand betwist dat Courtois een goede keeper is maar het is (weeral) jammer van die blunder. We zullen het wel weer redden vandaag tegen de Russen maar als nr 1 van de wereld en Real Madrid mag deze mindere vorm niet te lang aanhouden. Het is anders niet eerlijk tegenover de andere goede keepers bij de Rode duivels en Real (Mignolet, Navas) om te blijven pretenderen dat jij in de goal moet staan terwijl je in een mindere periode zit. Je moet het verdienen en Zidane heeft het op dit ogenblik bij het rechte eind.
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
donderdag 21 maart 2019 om 22:48
Mooie reactie!
Vind ik leuk
firedwarf +4190
vrijdag 22 maart 2019 om 01:37
Sorry maar ik snap niet waarom iedereen mignolet een goede keeper noemt? Zijn we de talloze flaters VOOR karius al vergeten bij liverpool??? Dat men daar zelfs een ouwe kloot van 38 in de goal VOOR hem hebben gekozen? Dat ze de blunderkeeper Karius BOVEN hem kozen en dat hij nu al het hoeveelste jaar de bank warm houdt bij liverpool??? Sorry Mignolet heeft op 5 seizoenen evenveel gekeept als courtois ballen heeft moeten wassen... Dat je zegt dat je het moet verdienen,helemaal akkoord maar dan verdient mignolet het nog minder dan courtois en zou het casteels moeten zijn die in de 1ste ploeg moet staan of ' selz (alhoewel ik niet weet op welk niveau hij dit seizoen nog keept)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 01:38]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:30
Dan mag jij eens proberen AL die blunders van Mignolet op te noemen ... die derde goal tegen Arsenal, dat afstandsschot maar voor de rest ?? Hij speelde met een verdediging als kaas met gaten en hij is daar de dupe van geworden en heeft hij bij de RD ooit ontgoocheld ??
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:30]
Vind ik leuk
firedwarf +4190
vrijdag 22 maart 2019 om 20:24
speciaal voor u lucske : https://www.youtube.com/watch?v=25DiFLLgQ9Q
1 flater? tel der vééél meer maar als mignolet blundert ist de fout vna de defensie , doet courtois dat , is het de fout van courtois... lekker hypocriet...
Vergeet wel dat courtois het 4 dubbele aan matchervaring heeft dan mignolet die enkel bij liverpool als 2de keeper blijft omdat hij weet dat hij nergens anders aan de bak kan bij een topteam als eerste keeper
Vind ik leuk
Lodecol13 +3882
donderdag 21 maart 2019 om 22:50
Iedere beste keeper maakt al eens een blunder , zie maar onlangs buffon,de gea, dus... ,best goede prestatie van tielemans
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:03
Thibaut is de mol!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 00:00
Veel Belgen zijn kort van memorie...
Ze zijn nu al vergeten wat hij wel al betekend heeft.
Vind ik leuk
Breekbaar +22
vrijdag 22 maart 2019 om 01:30
Ziet nu echt niemand dat die gast opzettelijk in de rug geduwd werd net voor hij zou trappen? Ok hij had niet moeten proberen uit te spelen maar er was toch wel een fout op de keeper gemaakt mijns inziens
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 01:56
Kijk maar eens naar alle top doelmannen. Zijn uiteindelijk ook maar mensen. Buffon, Neuer, De Gea, Navas en zoveel meer doelmannen maken wel eens een fout en soms zelfs meerdere. Sommige vergeten al snel wie ons in Rusland voorbij Brazilië heeft geholpen en ons recht gehouden heeft op zoveel andere momenten. Ik denk in de verste verte niet dat Martinez gaat twijfelen over Courtois. Als men naar het niveau kijkt even serieus blijven, maar Mignolet, Casteels of Selz komen net aan zijn knieën. Beter steunen dan direct met stenen beginnen te werpen. Wij hebben gewoon een wereldklasse doelman en daar moeten we goed met omgaan. Kop op Thibeau, wij staan achter jou.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:36
Volledig mee akkoord en oa ook Lloris zelfs tijdens de WK finale, maar het gaat geen goed doen aan zijn statuut bij Real, Zidane heeft die flater ook gezien he en dat steunt hem in zijn keuze voor Navas, Courtois gaat dit seizoen niet veel meer in de basis staan ...
Vind ik leuk
Patfey +6442
vrijdag 22 maart 2019 om 09:12
Daar zijn de twitterkiekens weer
Vind ik leuk
Daydreamer +6855
vrijdag 22 maart 2019 om 16:32
Patje, ge zijt er ook he :) :)
Vind ik leuk
Patfey +6442
vrijdag 22 maart 2019 om 17:34
Niet op Twitter, in geen geval!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws