Vandenbempt ziet groot probleem voor Club Brugge: Kolossale afknapper

Vandenbempt ziet groot probleem voor Club Brugge: "Kolossale afknapper"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 20:45wo 20-03-2019 om 20:45

Club Brugge start als één van de favorieten aan Play-Off 1, maar ging op Speeldag 30 wel weer de boot in. Het verloor thuis van Moeskroen met 1-2. Peter Vandenbempt weet dat Club met twijfels aan de titelstrijd begint.

Vandenbempt is niet mals na de nederlaag. "Een kolossale afknapper op een onverwacht moment voor Club Brugge en voor de zoveelste keer een teleurstellende prestatie voor eigen volk. Jan Breydel is geen onneembare vesting meer, bij de voorbije twee titels was dat nochtans telkens de basis", verklaart hij in Sport/Voetbalmagazine.

Nu is winnen op Club Brugge geen uitzondering meer. "Negen punten weggegooid in drie verliesmatchen tegen Zulte Waregem, Charleroi en Royal Excel Mouscron: als dat maar niet bepalend is aan het einde van de rit. En vooral: na een paar echt goeie prestaties tegen Anderlecht, KRC Genk, Eupen en ook Sint-Truiden en het mentale voordeel door de inhaalbeweging in de stand komt deze uitschuiver hard aan."

Club maakt het zo zichzelf moeilijk. "Club haalt elf punten minder dan vorig jaar, dat heeft de druk in de strijd om de titel onnodig verhoogd. Het frustreert Ivan Leko, die wisselvalligheid en black-outs van zijn team. Gelukkig is de tegenstand vanaf nu enkel nog top: die haalde dit seizoen bij Club Brugge (bijna) altijd het beste naar boven..."

Plaats een reactie

Brugois +519
woensdag 20 maart 2019 om 21:21
Club - anderlecht 2-1
Club - standard 3-0
Club -antwerp 5-1
Club - gent 1-1
Club - genk 3-1

Dat is 13 op 15 tegen de top zes... Twijfels? Dacht het niet. Hoogstens een ontgoocheling tegen een ploeg die wint thuis tegen anderlecht, wint op genk en gent en drawlt op standard...
Een klein beetje nuance aub!
Vind ik leuk
j.caesar +1901
woensdag 20 maart 2019 om 21:28
Dat is voorbij man. Wat telt is wat nu gebeurde !
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:44
Wat telt is wat er nu nog staat te gebeuren
Vind ik leuk
Brugois +519
woensdag 20 maart 2019 om 21:55
Man op 2 dagen kan je een mens 2 maal aanvallen. De resultaten zijn er en daarmee gedaan
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 22:05
Idd. Wat voorbij is is voorbij..........
Vind ik leuk
Vlad +4840
woensdag 20 maart 2019 om 22:25
Inderdaad, net zoals al die titels van Anderlecht...dat is allemaal verleden tijd en praat voor de vaak...wat telt is enkel de huidige kampioen, en tot zover is dat nog altijd Club.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
woensdag 20 maart 2019 om 22:56
Een mens moet zich aan iets optrekken, dat siert je
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 07:16]
Vind ik leuk
Vlad +4840
woensdag 20 maart 2019 om 23:29
Was net hetzelfde van jullie aan het denken...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 02:46
Dat waren de .......... 😁
Vind ik leuk
Mckenzie +4890
donderdag 21 maart 2019 om 07:15
Je hebt het toch moeilijk, he Vladje, met dat palmares van Anderlecht?
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
donderdag 21 maart 2019 om 07:17
Das overduidelijk. Ik kan mij voorstellen dat ze de laatste 15 jaar zo snel mogelijk willen wissen...
Vind ik leuk
blondel +3813
donderdag 21 maart 2019 om 17:27
Je bent supporter van een ploeg en niet toevallig supporter omdat een ploeg veel titels wint.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
donderdag 21 maart 2019 om 17:32
Klopt, ik woon op 15min van het stadion. Keuze was snel gemaakt.
Ben jij supporter geworden van Brugge omdat ze nooit wonnen? Waarom niet Cercle? Kortrijk? Waregem?
Vind ik leuk
Vlad +4840
donderdag 21 maart 2019 om 07:58
Neen hoor, vind het gewoon zielig dat jullie daar telkens weer moeten op terug vallen als het slecht gaat, en nu gaan julie zelf verkondigen dat het verleden niet telt, begrijp je niet dat dit jullie heel ongeloofwaardig in jullie uitspraken maakt?
Vind ik leuk
ronny +220
donderdag 21 maart 2019 om 09:26
Wat mij vooral opvalt bij club supporters, wanneer zij het hebben over het aantal titels die ze haalde tov Gent. Doen ze dit omdat ze trots zijn op het aantal behaalde titels, wanneer ik dat doe als Andelecht supporter leef ik in het verleden, rare jongens.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3882
donderdag 21 maart 2019 om 09:48
Omdat die titels in abnormale toestanden toen behaald werden de refs waren kind aan huis, de budgetten waren x5 tegenover eender welke club in Belgie,konden daardoor alle goede spelers wegkopen bij elke club in belgie , zie toppers rensebrinck, de gryse enz,dat is nu over en out ,
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
donderdag 21 maart 2019 om 12:49
Nog niet zo lang geleden 3 titels op rij, we haalden de meeste titels de laatste jaren. Uw gebrabbel houdt dus geen steek.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3882
donderdag 21 maart 2019 om 12:59
Vds brouwerij, fortis, belgacom, nmbs, paribas,dT zijn hoofd sponsers ,brugge dexia in die periode ,gebrabbel zijn we van u gewoon algemene kennis dat is aan u niet besteed
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
donderdag 21 maart 2019 om 14:51
En wat wil je nu zeggen menneke??

VTM, Assubel, Dexia, Proximus....ik kan dat ook hoor😂
Vind ik leuk
Duba +16
donderdag 21 maart 2019 om 20:31
allesins niet in de laatste 5 jaar !!
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
donderdag 21 maart 2019 om 20:46
In 2014 haalden we de 3de titel op rij, in 2017 nog een titel. Dat zijn er 2 in 5 jaar.
Stop ermee, je maakt jezelf belachelijk.
Vind ik leuk
Mckenzie +4890
donderdag 21 maart 2019 om 19:47
Oh ja. De complotten!? Anderlecht heeft gekocht bij andere clubs, zeer zeker, maar ook een groot aantal opgeleid die naar grotere clubs gingen en bij onze nationale ploeg speelden of nog spelen. Hoe zit dat met Club, eigenlijk?
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
donderdag 21 maart 2019 om 11:09
Eeeeuh....lees alles nog eens hierboven en vertel me dan nog eens wie begon over het verleden. Zielig?
Vind ik leuk
Kris1 +1272
woensdag 20 maart 2019 om 21:41
We zullen alleszins veel beter moeten presteren in de play-offs dan vorig jaar.
Wij werden kampioen dankzij onze voorsprong en haalden amper 12 op 30.
Een dikke onvoldoende en we wisten ook maar 2 keer thuis te winnen.
Dus denk ik dat realisme op zijn plaats is.
Vind ik leuk
Reagens +3474
donderdag 21 maart 2019 om 07:48
Laatste match tegen Gent in die Po’s was alleszins een weggevertje. Die mag je niet meetellen
Vind ik leuk
Lodecol13 +3882
donderdag 21 maart 2019 om 10:22
Idd maar toch we domineerde meestal de matchen alleen was er de pech dat het wat moeilijker werd om te scoren en dan ons verdedigend compartiment dat in grote onzekerheid speelde met 5 keepers waar er geen enkele top presteerde en punten heeft gekost ,hopelijk is onze verdediging in de po top dan is een nieuwe titel zeker haalbaar
Vind ik leuk
Weareleko +388
donderdag 21 maart 2019 om 10:52
Het valt me op dat we, afgezien de match in Eupen, weinig doelpunten maken, ondanks het feit dat we heel wat doelrijpe kansen creëren. Als de efficiëntie omhoog wordt getrokken, worden we zeker kampioen.
Vind ik leuk
blondel +3813
donderdag 21 maart 2019 om 17:32
We hebben de meeste doelpunten gemaakt,samen met Genk.Dus ik weet ni waar we te weinig gescoord hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws