Club Brugge opent de jacht op KRC Genk: Wij spelen geen spelletjes

Club Brugge opent de jacht op KRC Genk: "Wij spelen geen spelletjes"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 17:45wo 20-03-2019 om 17:45

Club Brugge heeft nog een zware opdracht als het kampioen wil worden. De achterstand op KRC Genk is vier punten bij het ingaan van de Play-Offs. Sportief coördinator Roel Vaeyens laat zich echter niet kisten.

"Wij spelen in elk geval geen spelletjes", klinkt het kordaat in Het Laatste Nieuws. "Club is één van de favorieten, wij steken ons zeker niet weg. Voor het seizoen hebben we onze titelambities uitgesproken en dat doen we nu opnieuw. Al weten we ook dat we vier punten moeten inlopen op Genk, dat wordt geen simpele opdracht."

Door de halvering van de punten ligt alles weer open. "We hebben wel genoeg ervaring met de Play-Offs om te weten dat er in die tien wedstrijden altijd een paar kantelmomenten zijn. Het zal ook niet enkel tussen Club en Genk gaan, daarvoor staat alles te dicht bij elkaar."

Club Brugge krijgt op Speeldag 1 van de Play-Offs een thuismatch tegen KAA Gent, terwijl KRC Genk bezoek krijgt van Anderlecht.

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 18:06
Spannendste competitie van Europa! Zoveel is zeker. Alleen het PO2 gedrocht moet worden aangepast. Daaruit zou je ook moeten kunnen degraderen, nu is daar geen hond in geïnteresseerd.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 18:34
Hoe zou jij de PO2 hervormen ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:06
Daar heb ik niet echt een antwoord op, maar het moet toch mogelijk zijn daar de degradatiestrijd in te implementeren. In Denemarken is dat bijvoorbeeld het geval.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
woensdag 20 maart 2019 om 19:44
Zou ik ook doen. Heb geen tijd momenteel om het volledig uit te schrijven.

Maar PO1 blijft 6 ploegen zonder halvering. Van nr. 7 tot en met 14 (ik zou wel naar 14 ploegen gaan om 1B iets uit te breiden) PO2 met behoud van de punten (Geen halvering).

Zo heb je bijvoorbeeld ook STVV. Zij grijpen net naast PO1. Pijnlijk, maar geen nood. Omdat je een prima seizoen speelt als STVV dit jaar, sta je eerste in PO2.

Geen terugronde hierin. 14 matchen is mss wat te veel

Zo heb je dit dan:
1. Sint-Truidense VV 47
2. KV Kortrijk 43
3. Charleroi 42
4. Excel Moeskroen 40
5. Zulte Waregem 33
6. KAS Eupen 32
7. Cercle Brugge 28
8. KV Oostende 27
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:47]
Vind ik leuk
Lodecol13 +3886
donderdag 21 maart 2019 om 10:50
Laat die spelen rechtstreeks voor een voor een EL plaats, in een top zes en geef ze 6,5,4,3,2,1,punten dan is daar toch ook nog wat spanning te beleven , de 3over gebleven clubs vechten het onderling uit wie er degradeerd
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 10:53]
Vind ik leuk
Neutrale fan +1992
donderdag 21 maart 2019 om 11:48
Laten ze toch gewoon doorgaan op hun punten. Waarom speciaal doen ?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:26
En als het geluk uitblijft, is er nog altijd hulp van derden evt
Vind ik leuk
Kingambo +2945
woensdag 20 maart 2019 om 18:38
Ja idd daar zal Bart vleesklak wel voor zorgen...meneer ik zou het willen zeggen maar ik mag het niet, ik zeg het toch : er zijn hier vreemde krachten aan het werk , belachelijk clubke, dat die gauw met een paar andere bescheten Westvlaming een competitie onder de kerktoren oprichten dan zijn we er direct vanaf
Vind ik leuk
Zero123 +1242
woensdag 20 maart 2019 om 18:44
Debiel
Vind ik leuk
Kingambo +2945
woensdag 20 maart 2019 om 19:06
Ik weet het maar had nog veel erger kunnen zijn , ben gelukkig geen West Vlaming
Ge doet trouwens uw nickname alle eer aan
Vind ik leuk
Yankee +77
woensdag 20 maart 2019 om 19:19
De West Vlamingen delen alvast uw mening, het is zeker geen eer om iemand als u als gouwgenoot te hebben. Overal waar je verschijnt en uw gal spuwt blijkt het niveau plots een val te kennen.
Vind ik leuk
Kingambo +2945
woensdag 20 maart 2019 om 19:29
Amaai origineel bluven goan ...hier zeggen ze ‘bloast em oep’
Vind ik leuk
Yankee +77