'Pleidooi van KV Mechelen om bier af te schaffen werkt niet, boete nummer 6 is er'

'Pleidooi van KV Mechelen om bier af te schaffen werkt niet, boete nummer 6 is er'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 12:09wo 20-03-2019 om 12:09

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 12:17wo 20-03-2019 om 12:17

Het begint stilaan een duur seizoen voor KV Mechelen te worden als het aankomt op boetes van de Geschillencommissie. De Geschillencommissie heeft voor een zesde keer een straf uitgedeeld aan Mechelen. Malinwa moet nu opdraaien voor de 'bekergooiers' in het duel tegen Lommel.

Op 3 maart bracht KV Mechelen een bezoek aan Lommel. Mechelen kon die dag kampioen spelen, maar won niet. In Limburg konden daarna enkele fans van KV Mechelen zich niet gedragen. Ze gooiden met bekers. Gelukkig werden er geen spelers geraakt, maar er volgde wel een oproep van de scheidsrechter. Nadien noteerde de scheidsrechter het ook in zijn scheidsrechtersverslag.

Kris Wagner eist nu dat KV Mechelen streng gestraft wordt. Volgens de bondsprocureur is het immers niet de eerste keer dat de fans van KV Mechelen dit seizoen over de schreef gingen. Het Bondsparket eist daarom nu 2.500 euro boete. Dat schrijft Sporza.

Geen bier meer
KV Mechelen weigerde het schikkingsvoorstel. Ex-voorzitter Johan Timmermans verdedigde KV Mechelen bij de bond. Volgens Timmermans vlogen de bekers niet op het veld en raakten ze niemand. Bij Mechelen vonden ze de boete ook te hoog voor de gepleegde feiten. Timmermans liet zich nog ontvallen dat enkel het verkoop van bier dergelijke incidenten kan stoppen.

De Geschillencommissie had geen boodschap aan de uitleg van Timmermans. "Dergelijk gedrag is ongepast en onwenselijk", stelt de commissie. “Het getuigt van weinig respect voor andere supporters en iedereen op en rond het veld. De feiten kunnen niet worden geminimaliseerd, zeker niet gelet op het disciplinaire verleden van KV Mechelen."

Lees ook: Propere Handen: 'De kans is reëel dat Beerschot Wilrijk alsnog stijgt naar 1A'

Poll

Moet het verkoop van drank worden afgeschaft?

(442 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 12:21
Goh duur zeg, 2.500 euro. Dat voor een ploeg met 11mil budget. Beter de boetes wat optrekken.
Vind ik leuk
dakcota +4644
woensdag 20 maart 2019 om 12:48
Dat is natuurlijk het probleem dat er is. Gelijkheid voor iedereen.

Als een ploeg die maar 100.000 budget heeft ergens in derde klasse of lager zelfs.. dit doet moeten die boetes gelijk zijn.

uiteraard zorgt dit ervoor dat als anderlecht bv (rijkste club van belgie) 2.000 euro moet betalen dat ze dat bij wijze van spreken ergens tussenin de sofa kussens kunnen vinden.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:22
Ik hoop dat die van Beerschot dan deftig worden gestraft voor het gooien van bierbekers en rookbommen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:36
Vind ik ook zelfs 2 x wedstrijd Sil gelegd
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2215
woensdag 20 maart 2019 om 12:24
Wij hebben dan nog een stel idioten die gewoonlijk wachten tot de eigen ploeg in de aanval is voor ze iets gooien...

Maar verkoop van bier afschaffen in de stadions gaat echt niks helpen; Dan zuipen ze zich voor de wedstrijd laveloos of brengen hun eigen drinken mee met als enig resultaat dat de clubs minder inkomsten hebben.

Een persoonlijk onderzoek dat ik in mijn eigen woonkamer heb uitgevoerd tijdens een uitwedstrijd heeft me trouwens geleerd dat cola, water of bier zo goed als even ver gegooid kunnen worden, ongeacht de verpakking.
Helemaal sluitend was dat onderzoek natuurlijk niet want ik had, zoals het een echte man betaamd, geen bekertjes in huis. ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:25]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:36
Netten voor de vakken hangen. Dat zal de enigste oplossing zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 12:37]
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
woensdag 20 maart 2019 om 12:35
Bij ons heb je ook altijd van die idioten die hun bier blijkbaar gratis krijgen... en waarom zie je nooit een spa of ne cola vliegen? Zou het iets te maken hebben met alcohol? Soit, ik moet me geen zorgen maken, met een joint kan je niet ver smijten
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:49
Die Timmermans, wat voor studies heeft die mens gedaan om zo'n gevolgtrekkingen te doen. Problemen door drank = afschaffen.
Zou die mens die logica ook toepassen op de problemen door "propere handen".
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
woensdag 20 maart 2019 om 12:52
"Timmermans liet zich nog ontvallen dat enkel het verkoop van bier dergelijke incidenten kan stoppen."
Want met bekertjes water of cola kan je niet gooien? -_-
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
woensdag 20 maart 2019 om 13:40
En zie jij veel bekertjes water of cola vliegen? Als ik bekertjes zie vliegen, dan is het in 95% van de gevallen bier... denk dat er een onderliggend verband is
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
woensdag 20 maart 2019 om 14:50
Akkoord, maar als ze geen bier meer krijgen en dus cola of iets dergelijk nemen gaan die bekertjes vliegen (je hebt dan immers niets anders om met te gooien).
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 14:50]
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
woensdag 20 maart 2019 om 15:16
Ik denk dat iemand die de hele middag spa staat te drinken, minder geneigd is om met iets te smijten dan iemand die al een paar pinten op heeft
Vind ik leuk
Kdssse +5
woensdag 20 maart 2019 om 15:26
Noem mij een ploeg waar dit nooit gebeurt??? Als ik zie wat er soms in Mechelen over de vloer komt van bezoekende supporters...bekijk de beelden van afgelopen zaterdag maar eens. Paarse rookbommen en voetzoekers in een vak waar kinderen staan...need I say more?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:40
Heb al matchen gezien van andere eerste klasser waar ook werdt geworpen !! NOOIT ergens gelezenst die een BOETE gekregen hebben !!! CONCLUTIR ZE WILLEN KV MECHELEN langs alle kanten kloten !!!wanneer gaan ze eens grote kuis maken bij die zakje vullers van den bond !! Als ze daar eens proper handen zouden toe passen
Maar daar durven ze niet aan komen he de bond is corrupter dan de voetbal ploegen zelf
Vind ik leuk
Watcher +1105
woensdag 20 maart 2019 om 19:25
iedereen wordt gestraft, behalve de biergooiers van anderlecht.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 15:34
Mechelen krijgt boetes om met bekers te gooien en kfco beerschot wilrijk dan die gooien wel bengaalsvuurwerk naar supporters van kvm en de match is er ook mee stil gelegt dat incident is zwaarder en gevaarlijker dan bekers zenne
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws