Club Brugge-bankzitter in de clinch met Leko: Uit mezelf zal het niet komen

Club Brugge-bankzitter in de clinch met Leko: "Uit mezelf zal het niet komen"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 09:00wo 20-03-2019 om 09:00

Dion Cools is ongelukkig bij Club Brugge. De flankverdediger was vorig jaar nog een vaste waarde, nu valt de belofteinternational vaak zelfs naast de selectie. Cools geeft toe dat de relatie met Ivan Leko serieus vertroebeld is.

Na de bekerblamage in Deinze werd Cools het kind van de rekening en kreeg hij nauwelijks nog speelminuten van Leko. "Grotendeels, ja. Maar er waren wel een paar jongens - onder wie ik - die meteen werden afgeslacht", vertelt Cools in Het Nieuwsblad.

"Ik begon me echt af te vragen of ik zo dom was dat ik niet had ingezien dat ik slecht had gespeeld, want persoonlijk vind ik dat ik in die match echt niet zo zwak was. Maar omdat er weinig beelden van waren en ik het weekend nadien niet geselecteerd werd, nam iedereen maar aan dat ik toen héél slecht was."

Boos op Leko
Van gesprekken met Leko is er al enige tijd geen sprake meer. "De laatste keer dat er echt gepraat werd, dateert al van de winter. Toen eigenlijk iedereen op gesprek moest komen. Nadien is er niet meer gesproken geweest."

Cools staat zeker open voor een babbel met Leko of andere mensen uit de technische staf. "Voor mij mogen ze altijd met mij komen praten, maar uit mezelf zal het niet komen. Dit is gewoon een jaar waarin ik veel moet slikken en moet proberen er sterker uit te komen. Of ik hem dat kwalijk neem? Ik ben een speler die niet speelt, dus dan ken je m'n antwoord al."

Lees ookClub Brugge-speler flirt met vertrek: "Van mij mag het snel juni zijn"

Plaats een reactie

Dan4red +1247
woensdag 20 maart 2019 om 09:07
ipv dat in de pers te zeggen, zou hij beter zelf een gesprek aangaan met Leko... was vorig jaar al zwak tegen ons...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:56
Heeft een stap gezet waardoor hij van OHL in een topclub terecht kwam en dacht dat met de eerste flow alles ging blijven vanzelf komen maar beseft niet dat toppers, echte toppers elke dag hard werken en zichzelf blijven verbeteren. Een Beckham bvb bleef tot z'n laatste dag extra bijtrainen NA de gewone training om de perfecte vrije trap te vinden en te verbeteren.
Vind ik leuk
azerty +1457
woensdag 20 maart 2019 om 09:08
De speelkansen die hij kreeg heeft hij nooit gegrepen. Is meer bezig met zijn schoenen en haar dan met het spel. Wat een verschil met zijn eerste jaar.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3886
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
Ja Dion is een probleem dat je zelf moet oplossen, met u 100% in te zetten op training en als je al eens mag invallen, die kansen dan ook grijpen ,daar was het dat ge het ook liet afweten ,een cools van verleden jaar in de play offs die hebben we niet gezien dit seizoen ,spijtig ge kunt het ,maar het zal van uw ingesteldheid afhangen dat ge nog aan spelen toe komt
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:17
Hij loopt met zijn hoofd in de wolken met zijn voeten naast zijn schoenen op training is hij of denkt hij de man hij is arrogant bekijkt de supporters nooit als ze eens om een foto vragen is het in vele gevallen teveel Dion Cools staat voor Dyion mosterd en kool gestoofd of in witte saus ,dat hij nu bu de u 23 is opgeroepen doet hem nog meer zweven ,hij heeft nu wel het juist kleur kousen aan die bij zijn naam passen ,wat hij voor club gedaan heeft de keren dat hij wel de kans kreeg waren foute passes en aannames van passes als hij van zijn eigen denkt dat hij goed is en in de zomer een transfer zal verzilveren dan zal het toch niet meer bij de A zijn mss bij de B zeker niet in het buitenland of hij moet weer naar Maleisië gaan of 1ste Amateur het is nodig dat hij eens goed met zijn voetjes op de grond wordt gezet
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:19]
Vind ik leuk
Figaro +352
woensdag 20 maart 2019 om 09:20
Tja, de kansen die hij dit jaar heeft gekregen heeft hij niet benut, en zijn invalbeurten waren ook meestal niet om over naar huis te schrijven. Weinig inzet en motivatie, maar als je dat zelf niet inziet heb je inderdaad een probleem. Zeker met een trainer als Leko, die ten allen tijde 100% inzet verwacht van zijn spelers.
En als je je hart dan ook nog eens gaat luchten in de pers zou het wel eens helemaal over en uit kunnen zijn.

Vind ik leuk
Prpldynmt +7975
woensdag 20 maart 2019 om 09:45
Mama, de meester vindt mij niet leuk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
Brugois +519
woensdag 20 maart 2019 om 09:47
Ik ga zelf het gesprek niet aan met leko... Maar kzeg het wel in de pers. Broekventje! Stop met naast uw schoenen te lopen, toon inzet op training en dan mag je mss nog eens hopen op een invalbeurt.
Vind ik leuk
Brubru +5965
woensdag 20 maart 2019 om 09:59
Iedereen reageert maar weet iemand echt hoe de situatie is ?
Misschien is hij al tien keer naar de trainer gestapt maar wil die gewoon niets horen ?

In ieder geval, ik zou zeggen Dury niet aarzelen.
Vind ik leuk
Figaro +352
donderdag 21 maart 2019 om 21:14
Ik denk eerlijk gezegd dat hij bij Zulte-Waregem ook echt wel een meerwaarde zou zijn.
Is zeker geen slechte speler, maar ligt om bepaalde redenen niet in de bovenste schuif bij Leko, en brengt momenteel gewoon te weinig bij Club.
Vind ik leuk
TageMeister +9207
woensdag 20 maart 2019 om 10:22
als je totaal genegeerd wordt en geen vertrouwen krijgt ist niet zo vreemd da je minder presteert .

Is meestal iets da van 2 kanten komt , dus ook van Leko zijn kant .
Vind ik leuk
riksken +110
woensdag 20 maart 2019 om 15:14
Cools is gewoon niet goed genoeg,simpel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws