Gentse nieuweling Sorloth bezorgt Rutten meteen domper in debuut bij Anderlecht

Gentse nieuweling Sorloth bezorgt Rutten meteen domper in debuut bij Anderlecht

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 19:53zo 20-01-2019 om 19:53

RSC Anderlecht is er begin 2019 niet in geslaagd om een topper te winnen. Op bezoek bij KAA Gent ging het onderuit met 1-0. Een slecht begin voor Fred Rutten bij de Brusselaars.

Fred Rutten pakte tegen Gent uit met een experimentele opstelling. Een experiment dat niet meteen voor goed spel zorgde. De Buffalo's hadden duidelijk de bovenhand in de eerste minuten van het spel. Na twintig minuten voetballen kreeg nieuwe spits Sorloth ook de beste kansen.

Ondanks het overwicht van Gent toonde ook Anderlecht tekenen van leven via Bakkali en Gerkens. Naarmate de wedstrijd vorderde werd paars-wit ook meer baas, met uiteindelijk zelfs de beste kansen voor de Brusselaars. Een doelpunt voor rust werd er echter niet gescoord.

Rutten greep tijdens de rust in en bracht Ryota Morioka op het veld. Gerkens bleef achter in de kleedkamer. Een ingreep die niet meteen voor meer vuurwerk zorgde op het veld. De grote kansen bleven uit, het povere voetbal bleef zegevieren.

Op het uur leek er dan toch gevierd te kunnen worden. Dylan Bronn kopte achterwaarts in doel, maar de bal raakte Roman Yaremchuk nog, die buitenspel stond. Het doelpunt werd dan ook terecht afgekeurd. De Ghelamco Arena kreeg het warm, zeker nadat de Buffalo's plots wél kansen bij elkaar begonnen te spelen.

Anderlecht deed er alles aan om die tegentreffer niet te slikken, maar twintig minuten voor tijd werd het nog wat moeilijker voor de Brusselaars na een tweede gele (en dus rode kaart) voor Francis Amuzu.

Dat mannetje minder werd ook meteen afgestraft. De nieuweling Sorloth bleef maar overtuigen en bekroonde zijn debuut bij Gent met een doelpunt. Gent flitste niet meer, maar hield de stand wel op 1-0.

Door de nederlaag blijft Anderlecht steken op de vijfde plek in de stand. Gent springt weer over Charleroi naar de zesde plek en telt nu evenveel punten als Anderlecht. Beide teams hebben nu al zeventien punten achterstand op Genk.

Plaats een reactie

Dirk H +3496
zondag 20 januari 2019 om 19:54
3 op 9 zoveel beter zonder Hein
Vind ik leuk
Zetterberg +13567
zondag 20 januari 2019 om 20:51
Slechter?
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20263
zondag 20 januari 2019 om 19:55
Nog veel werk voor de boeg, maar dat wisten we al langer.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15373
zondag 20 januari 2019 om 19:55
Wat een slechte match! Ik ben er mottig van. 90min van mijn leven verkloot.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:36
Achja de nieuwe trainer probeerde alles, het mocht niet baten. Te slecht gewoon.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:00
is Gent Anderlecht al gespeeld? Hoeveel was het?
Vind ik leuk
Boerken +8614
zondag 20 januari 2019 om 22:27
Gaan we een pintje drinken Fred 🍻
Vind ik leuk
Zetterberg +13567
zondag 20 januari 2019 om 19:55
Jammer, had alle kanten uit kunnen gaan! Middenveld werd vaak overgeslagen. Eigenlijk zwak va beide kanten
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
Toca +52664
zondag 20 januari 2019 om 19:56
Morioka toch weer sterk ingevallen 😂😂
Vind ik leuk
Zetterberg +13567
zondag 20 januari 2019 om 19:57
Dan heb je nog meer aan gerkens! Maar dat zullen ze hier niet graag horen...
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:05
Gerkens is voor mij de minst slechte van de twee... 😉
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 21:14
gerkens moet je centrale verdediger zetten...
of rechts back, of op de zes met de punt naar achter, of op de bank
maar ja ik ken niks van voetbal....
zeker niet op de 10 of hebben onze stafleden stront in hun ogen....
Vind ik leuk
Toca +52664
zondag 20 januari 2019 om 20:06
Gerkens is ook niet geweldig maar Morioka is gewoon een matige speler. Daar blijf ik bij.
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:08
Gerkens vind ik toch ook matig, maar hij verricht nog iets van werk. Morioka is gewoon specialist in overal te laat komen.
Vind ik leuk
Toca +52664
zondag 20 januari 2019 om 20:10
Klopt. Kan het niet beter verwoorden. En dan was het tempo nog niet hoog.
Vind ik leuk
Zetterberg +13567
zondag 20 januari 2019 om 20:11
Echt waar! Ik hoop dat hij thuis wel op tijd komt!
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:13
Hopelijk is hij op tijd om een transfer te versieren voor eind januari... 😉
Vind ik leuk
Bonanza +1140
zondag 20 januari 2019 om 20:30
Wat was hij slecht zeg. Jammer,vorig seizoen had hij echt wel goede momenten. Is hij zijn zelfverteiuwen volledig.kwijt? Volgende week onze nieuwe oostenrijker erin, nieuwe rechtsback en spits binnenhalen,.Bornauw fit krijgen En we zijn terug vertrokken. Wel mooi om te zien dat Doku mocht invallen, mocht mss 10 mi uten vroeger voor Bakkali.
Vind ik leuk
TageMeister +9428
zondag 20 januari 2019 om 19:55
Hoe zou het nog zijn met de domme titel dromen van ons nieuwe bestuur?
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
Toca +52664
zondag 20 januari 2019 om 19:55
Proficiat buffalo's. Verdiende overwinning.
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 19:56
Zonder Didillon verliezen we vandaag met veel zwaardere cijfers.
Volledig terechte overwinning voor Gent dus.
Op naar volgende week. COYM!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:14
Didillon is de beste aankoop van de laatste 3 jaar (sinds Mitroviç, ondanks diens vreemde fratsen)
Vind ik leuk
Johnmor +705
zondag 20 januari 2019 om 19:56
Morioka zou toch beter es beginnen nadenken om over te schakelen op waterpolo.
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 19:56
Al bij al had het evengoed de andere kant kunnen uitgaan. Najar één keer in de grond trappen wanneer hij op 5m van de goal staat, en dan nog eens naast trappen vanop 3 meter, met een lege goal voor hem...
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Ja daarom ,dat we zwak zijn hè....
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 19:56
Goed bezig #coucke@verschuren#
Bedankt voor de kwaliteitsinjectie....
Vooral niks meer bijhalen en blijven volharden met milic,
Gerkens,bakali,santini,morioka,Obradovic !
Play-off 2 gaat het worden .....
Krijg ik dan mijn geld terug ,want ik heb betaald voor play-off 1.’’’
Vind ik leuk
Smuuw +1429
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Die lezen u bericht niet vrees ik. Beter een twitter sturen of mailen 🙄
Vind ik leuk
TageMeister +9428
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Staay der POI iot abonnement?
Vind ik leuk
Zetterberg +13567
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Enkel op Anderlecht 😂
Coucke gaat zijn broek scheuren
Vind ik leuk
strat2 +1183
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Bakali heeft volgens mij intrinsiek toch wel voldoende kwaliteit hoor.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:15
Ja,en waarom dan wel?
Heeft de laatste 5 jaar nergens een basis plaats gehad....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Haha jij bent er zo één die vooraan staat als het goed gaat en alles af breekt als het minder gaat zeker?
Laat het bestuur en de trainer hun werk doen, ik denk dat die meer voetbalverstand hebben dan jij.

Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:16
Ja ?
Is dat zo?
Ik zeg dat het al 5 jaar slecht gaat...
Maar ja dat mag ik niet doen zeker?
Of hoe zie jij dit....
En ja als het goed is zeg ik het ook....
En ik ga al 30 jaar kijken.....
Vind ik leuk
blondel +3838
zondag 20 januari 2019 om 20:30
Omdat jij al 30 j gaat kijken ,mag jij zeggen dat het al 5 j slecht gaat.Maar wel 2x kampioen geworden in die 5 j .Ja IDD ,het gaat heel slecht.Bij Genk gaat het schitterend,0 x kampioen.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:33
ja, dan zijn we uitgepraat he....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 20:41
Ik ben het er volledig mee eens dat we de laatste jaren steeds verder weg zakken.
Er is nu echter een volledig nieuw bestuur die al wat fout ging onder het vorige bestuur moet recht zetten. Als je denkt dat het herstellen van jarenlang mismanagement op 1,2,3 gebeurt ben je heel naïef.

Ik zie het nut dus niet in van steeds maar weer het nieuwe bestuur onder vuur te nemen. Geef ze tijd en steun de ploeg. Bij Club Brugge heeft het na de overname door Bart Verhaege ook een poos geduurd voordat de resultaten volgden.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:42]
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:48
al die zever van het recht zetten van het oude bestuur....
van hazebroeck buiten is dat ook van het oude bestuur????
wel het is nu 3 op 9 en volgende week kunnen we niet winnen tegen eupen thuis en dan is het naar standard....
zou het dan aan van hazebroeck liggen....?
het is het nieuwe bestuur dat al deze rommel gekocht heeft en ja het is rommel!
maar goed ,het is nu zo ,maar dan moet je niet een grote mond opzetten en zeggen dat er 3 a 4 versterkingen gaan komen als je niks koopt he...
oh ja en nu gaat je antwoord komen he ,kara en zulj.....
kara was nog van ons ....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 21:02
De kern is niet van vorig seizoen naar dit seizoen super zwak geworden bij mijn weten. Het is al jaren aan de gang dat onze beste spelers vertrekken en er halve in de plaats komen.
Ik vind dat het nieuwe bestuur al heel wat goeds gedaan heeft en ik heb er vertrouwen in dat Arnesen en Verschueren de juiste spelers zullen halen.
De transfermarkt is nog 11 dagen open dus de beloofde aanvaller kan nog steeds komen.

Voor de duidelijkheid ben ik ook niet tevreden met heel wat spelers binnen de huidige selectie. Maar ik heb zelden geweten dat negativiteit de oplossing is.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 21:06
er zijn nu nog 8 matchen te spelen....
het is te laat....
al die rommel moet van het veld, maar wat doen ze ????
ze laten die gewoon spelen!!!!
voor het geval je het nog niet wist vandaag was de belangrijkste match van het jaar ...
indien gewonnen stond gent op zes punten en zoals we er nu voorstaan denk ik dat we play off 1 niet halen....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 21:42
We zullen zien waar we stranden.
Nu al zeggen dat we PO I niet halen lijkt me nogal voorbarig. Zoals je zegt zijn er nog 8 matchen. Het kan dus alle kanten uit.

Vind ik leuk
tom1981 +663
maandag 21 januari 2019 om 20:44
Anderlecht kennende... ze spelen play off 1.. en kunnen nog verrassen. Spijtig genoeg... alle voor mij toch. Anderlecht staat altijd recht!
Vind ik leuk
RSCA2703 +250
zondag 20 januari 2019 om 21:20
Kan jij dan eens duiden wat voor goeds het nieuwe bestuur al heeft gedaan, want ik zie het niet onmiddellijk? Dit kan me helpen in het verwerkingsproces dat we een modale middenmoter geworden zijn.
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 21:55
Om te beginnen een structureel verlies weggewerkt. Dit wil zeggen dat we goede spelers vanaf nu langer kunnen houden.
Ten tweede hebben ze een duidelijk toekomstplan, waarbij jeugd en goed voetbal voorop staan. Het zal wel meer dan 2 transferperiodes duren voordat de kern hierop afgesteld is. Maar Arnesen heeft een oog voor talent en met Verschueren hebben we iemand die alleen maar het beste wil.

Het zal niet op 1,2,3 opgelost zijn, maar ik heb goede hoop voor de toekomst. Soms moet je door een diep dal gaan, maar dat zorgt er voor dat je wat er na komt meer zal appreciëren
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 22:02
ja want jij hebt inzicht in de boekhouding....
echt top!!!!
en coucke is euro miljardair...
die kan daar gewoon nog 100 miljoen insteken zonder er wakker van te liggen....
dus stop aub met uwe zever....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 22:11
Als de voorzitter communiceert dat ze een structureel verlies hebben weggewerkt geloof ik dat, ja. Daarvoor moet ik geen inzicht hebben in de boekhouding.
En Mr. Coucke zou inderdaad zonder probleem extra kunnen investeren. Maar de andere aandeelhouders zijn niet allemaal zo kapitaalkrachtig. Dus zo eenvoudig is het niet.

En makkelijk om iemand anders zen mening af te doen als 'zever'.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 22:23
de andere aandeelhouders.....
laat me niet lachen....
er is nog steeds vandamme die 10 of 20 percent van de aandelen heeft ,die is 10 x rijker dan coucke....
stop met uwe zever.....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 22:26
Ja en de andere aandeelhouders vergeet je dan maar uit gemakzucht?
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 22:29
nooit van rekening courant gehoord?????
hij kan er privé geld insteken en het zonder problemen uithalen....
als je nog iets moet weten?vraag het maar he....
uit gemakzucht.....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 20 januari 2019 om 22:38
Dan zullen we problemen krijgen met de FFP. Je mag maar 5 miljoen meer uitgeven dan de inkomsten over een bepaalde periode.
Daarenboven zie ik het niet zitten dat Mr. Coucke zulke bedragen (100mil) in de club moet pompen. Een gezonde club genereert zen eigen inkomsten.
In plaats van aan het snelle gewin te denken misschien gewoon een beetje geduld uitoefenen.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 22:42
ja dan zal het nooit meer iets worden....
de wereld draait nu eenmaal om geld.....
met eigen kapitaal gaan we dood....
en kunnen we met 20000 zitplaatsen zelfs in België geen topploeg meer zijn....
jammer ,goed dat ik het weet ,vanaf nu geen 3 abonnementen meer voor mij....
want dat is verloren geld....
tja ik sta dan ook niet achter de ploeg he....
Vind ik leuk
strat2 +1183
zondag 20 januari 2019 om 22:18
Neen, dat is het nu juist, dat kan niet!
Anderlecht is een NV.
En dus vermindert de waarde van de aandelen van de andere aandeelhouders binnen de NV als Coucke er zelf alleen geld in pompt.
Of hij moet ze natuurlijk allemaal uitkopen, maar dat gaat hij volgens mij niet doen.
Het is daarom dat hij aan de raad van bestuur gevraagd heeft of ze akkoord gingen met een kapitaalsverhoging van 30 miljoen.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 22:27
coucke kan wel een speler privé kopen he....
en bij meerwaarde zijn geld terugvorderen he....
die kan perfect in de nv geld pompen als zijnde rekening courant en die er later terug uithalen....
Vind ik leuk
RSCA2703 +250
maandag 21 januari 2019 om 08:26
Zonder Europees voetbal volgend seizoen is het structureel verlies niet weggewerkt, en zonder de inkomsten die PO1 genereert ook al niet. Maar bon, ik kan je volgen. Wat nu het plan van jeugd betreft, er stond er gisteren nog welgeteld één (1!!) in de basis. En wie een plan heeft met jeugd moet eerst zorgen voor een goede omkadering binnen het elftal, wat nu gebeurt is de jeugd laten verzuipen. Arnesen kan dan wel oog voor talent hebben, maar als Kara (en met alle respect voor de speler Kara) in zijn befaamde adresboekje stond, dan word ik de volgende paus.....Jij vergelijkt onze situatie met de periode waarin Bart Verhaeghe FCB overnam, wel dit is niet te vergelijken. In zijn eerste seizoen eindigde Verhaeghe 2de (4 punten achter RSCA), in zijn tweede seizoen 3de (3 punten achter RSCA). Dit betekent dat ze altijd binnen de top 3 zijn geëindigd en altijd tot op het laatst hebben meegespeeld voor de titel. Leg jij mij eens uit hoe strijdbaar wij zijn en of je zelf nog gelooft dat we in de top 3 gaan eindigen. Toch sprak onze voorzitter in april 2018 de woorden uit dat het beter zou worden vanaf het seizoen 2018-2019. Hij zou een kern samenstellen die voor de titel speelde, Europees overwinterde en meeging tot op het einde voor de BvB. Maar aangezien koken geld kost moest dit ook wat kosten. Zo gingen de prijzen van de abonnementen op de VIP-tribune met 1000 euro omhoog (en waar vroeger hapjes en drank waren inbegrepen werd dit nu betalend, evenals een extra kost van minimum 400 euro en maximum 600 euro voor parking). Ook zijn wij de enige ploeg in Europa die voor een zitje ter hoogte van de 16-meterlijn dezelfde prijs aanrekent als voor een zitje ter hoogte van de middenlijn. Verder geef ik nog mee dat bij de boeren een abonnement in de VIP-tribune 2750 euro kost, bij RSCA is dit momenteel 4500 euro. Wat rechtvaardigt deze meerkost? We zitten godverdomme naar een B film te kijken, we betalen voor een driesterrenrestaurant en krijgen bij weze van spreken frituurkost (en dit gaat voor alle duidelijkheid niet over de catering). De enige visie en strategie die ik zie is dat de supporters zoveel mogelijk als melkkoe moeten fungeren en in die optiek zo lang mogelijk de leugens van het bestuur moeten geloven.
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 21 januari 2019 om 09:36
een waarheid als een koe...
nagels met koppen....
en als we dan nog voetbal te zien krijgen ,ca va nog ....
wat me nog het meest opvalt is dat we dit allemaal maar slikken....
totaal geen acties ,alles maar op zijn beloop laten en als je er dan iets over zegt ben je een slechte supporter....
dat is de realiteit...
nog niet helemaal maar toch bijna dood.
succes begint met goed voetbal ,en ja dat gaat geld kosten....
Vind ik leuk
Kat in zak +280
maandag 21 januari 2019 om 10:25
Wat Kara betreft. Ik denk dat dit een simpel geval is van een verhuurde speler die terugkeert. Nantes ging de aankoopoptie nooit nog lichten en bijde partijen (Kara en Nantes) achtten het beter om uit elkaar te gaan. Heeft dus niks te maken met Arnesen zen telefoonboekje.

Ik volg je volledig als je zegt dat in de huidige kern, jeugdspelers aan hun lot worden overgelaten. Volgens mij gaan we ook nog 2 transferperiodes nodig hebben om dit recht te trekken. Komende zomer als belangrijkste en dan volgende winter voor nog enkele details.
De gefaalde zomermercato wees er vooral op dat Mr. Devroe en Mr. Coucke de kwaliteit van spelers onvoldoende kan inschatten. Nu Mr. Arnesen en Mr. Verschueren de transfers regelen verwacht ik toch beduidend meer kwaliteit van de inkomende transfers. Peter Zulj zal weinig tot geen aanpassingstijd krijgen maar als hij de kwaliteiten heeft die Anderlecht zoekt zullen die snel komen bovendrijven.

Ik ben niet zo op de hoogte van prijzen in de VIP. Zelf zit ik 9/10 achter het doel. Maar ik vermoed dat dat een geval is van geld halen waar het zit. Waar ik zelf niet zo een probleem mee heb.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 21:59
ik dacht echt dat ik er alleen voor stond...
thx man
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:11
Het is nog steeds MAAR 20 januari he, nog bijna 2 weken om versterkingen te halen. En het is geen 3 op 9 he, of tellen oefenwedstrijden tegenwoordig ook mee voor punten? En heb je een glazen bol dat je nu al weet dat we volgende week niet gaan winnen van Eupen? Het is trouwens niét het nieuwe bestuur dat "al deze rommel" gekocht heeft he. Arnesen en Verschueren zijn de verantwoordelijken van het nieuwe bestuur. Je hebt gelijk dat Kara nog van ons was, maar ik heb toch vertrouwen in Zulj, ben er vrij zeker van dat hij een versterking is voor onze kern. Maarja, als je niet positief kan zijn over je eigen ploeg (ja dat is uw recht) dan heeft het niet veel nut om te discussiëren he, ik accepteer uw mening, maar dat wil niet zeggen dat 1. het een feit is, en 2. dat je iedereen met een andere mening moet beginnen afbreken he
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 21:25
het is geen 3 op 9??????
dus als ik het goed voor heb na de laatste match van hvh(verlies tegen cercle)was het dus.....
verlies tegen moescroen
winst tegen beveren
en verlies tegen gent......
volgens mij is dat 3 op 9 tenzij jij er een andere uitleg aan kunt geven....en nee dan tellen oefen matchen niet mee!
ook heb ik geen glazen bol maar ik denk niet dat we winnen tegen eupen en ook niet op standard en wat die 11 dagen betreft, dat is te laat....
vandaag moesten we winnen....
play off 2 gaat het worden....
en nee ik kan hier niet positief over zijn....
dit is anderlecht onwaardig, maar doe jij maar lekker positief ,dat is ook uw groot recht....
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 21:32]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:37
Het is ook niet Rutten zijn fout dat Belhocine 3 op 6 haalde he? Die 2 wedstrijden hebben toch 0,0 met Rutten te maken? Standard gaat inderdaad moeilijk worden, maar zelfs met de huidige kern mogen we niet verliezen tegen Eupen, zeker niet met Zulj er ook bij en een extra week voor Rutten om aan het systeem te werken en automatismen op te bouwen. Er is nog steeds een zeer goede kans dat we play off 1 halen, Gent gaat sowieso nog punten verliezen en ik heb het gevoel dat STVV toch onder de druk minder gaat spelen en play off 1 mist. Maar zal afwachten worden, maar ik blijf liever positief (de wereld is al negatief genoeg dezer dagen)
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 21:52
en wie heeft er iets gezegd over rutten?????
ik zei dus dat het nu 3 op 9 is na hvh....
ik heb met geen woord over rutten gesproken he....
en dat we slecht zijn....
maar voor de rest ben jij hier de slimme...
have a nice day....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:56
Je had het over het nieuwe bestuur, het is het nieuwe bestuur dat Rutten heeft aangesteld (1+1=2). Heb ik ooit geclaimed "de slimme" te zijn? Het is toch niet moeilijk om gewoon te discussiëren zonder u aangevallen te voelen?
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 22:05
het bestuur .....
de trainer is dus niet het bestuur.....
man man man...
het punt is dat het slecht is ,niet meer niet minder....
weet je wat we zullen doen, we nemen terug contact op als we play off 1 halen of niet halen ,dan zien we wel waar we staan....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:30
Had jij dan verwacht dat vanaf seconde 1 we alles zouden winnen onder het nieuwe bestuur? En je kan toch niet verwachten dat we iedereen op een hoopje spelen en een Europese (sub)topper zijn als je kijkt naar het budget van Belgische ploegen in vergelijking met zowat all andere Europese landen... Maar zoals ik eerder zei, het heeft geen nut om te discussiëren als je geen enkel goed woord kunt opbrengen over je eigen ploeg. Het is trouwens niet omdat je al 30 jaar naar Anderlecht gaat kijken dat je een supporter bent als je ze zelf de grond in boort he. Een supporter staat achter zijn ploeg in goede en slechte tijden, kijk maar naar Dortmund, nog geen 20 jaar geleden was die club bijna verdwenen en nu is het terug een van dé subtoppers in Europa...
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 22:37

ik had verwacht dat al die rommel niet meer op het veld stond.
want het is niets ,en dat heeft niks te maken met niet achter de ploeg te staan ,maar als je zegt dat je met de jeugd gaat spelen en je laat verschaeren,doku op de bank voor spelers die het niet waard zijn om een anderlecht shirt aan te hebben dan heb ik daar moeite mee....
of je koopt andere spelers of je speelt met je eigen jeugd
jij leeft nog met de gedachten dat je de wereld kunt veranderen....
maar ik ga je eens iets vertellen ,de wereld veranderd jouw.....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:55
Dus ze moeten oftewel een hele nieuwe ploeg kopen of met de belofteploeg spelen? Denk je echt dat we dan lost eerste zouden staan? "met de jeugd spelen" betekent niet dat elke week 5/6 jeugdspelers opstaan he.
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 21 januari 2019 om 00:16
je hebt gelijk....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:38
Ach sus, was jij het niet die een fles Champagne popte toen Coucke kwam? 😂
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:41
nooit gezegd vriend.....
maar ik was wel enthousiast, dat moet ik toegeven....
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:46
Achja, het zal wel goed komen, op 1 jaar tijd kan je buiten alles rechtzetten niet veel verbeteren.

En het seizoen is nog lang. Ik had wel echt verwacht dat Coucke wat transfers ging doen 🤔...
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:51
coucke heeft al wat transfers gedaan he...
stuk voor stuk toppers....
zoals ene sanneh voor 8 miljoen dan nog he....
die voorzitter ligt nog in een coma van het lachen, die had er maar € 300000 voor betaald!
milic,morioka,gerkens en santini moesten (of mochten)weg tijdens de winter....
obradovic moest in de zomer weg en werd naar de b kern verwezen
en kara kon niet rap genoeg weg zijn vorig jaar....
wel ligt dat nu aan mij of hebben die echt allemaal gespeeld vandaag????
verschaeren niet, saelemakers op de bank samen met doku,die het beste was op stage....
ik begrijp wel dat je die niet altijd kan brengen ,maar wel als ze beter zijn als wat je op het veld hebt staan....
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:57]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:50
Dat snap ik ook niet. Te denken dat Scholz het daar op Sanneh zijn plek abnormaal goed doet... zegt al genoeg over die competitie.

En een Saelemaekers moet altijd spelen, enkel al voor de mentaliteit.
Vind ik leuk
Boerken +8614
zondag 20 januari 2019 om 22:34
Play off 1 halen jullie wel hoor, jullie zijn net de Duitsers op het einde staan jullie er wel
Vind ik leuk
strat2 +1183
zondag 20 januari 2019 om 19:56
Anderlecht heeft volgens mij nog een spits én een goed uit voetballende verdediger nodig!
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Alle wat dat jij nu zegt....
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:05
Idd...
Zet Dimata ipv Santini, Trebel ipv Kayembe (die gewoon te braaf is) en Zulj ipv Gerkens/Morioka (die allebei te zwak zijn), en dan zijn het enkel nog Milic en Obradovic die echt te licht zijn.

Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:09
Kayembe was zeker niet slecht...
Breng doku vanin het begin....
Daar komt gewoon dreiging van...
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:10
Kayembe is niet slecht, maar hij is soms te braaf in de duels en laat zijn man teveel ruimte.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:13
Heb je gezien wat najar 2 x doet....?
Stampt 1 x in de grond en stampt naast een open doel
Vanop 3 meter....
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:14
Ja, dat heb ik zelf ook gezegd enkele reacties hierboven en je hebt er zelfs op gereageerd... 😉
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:18
Juist.....
Had niet gezien dat jij dat was..🙈
Vind ik leuk
strat2 +1183
zondag 20 januari 2019 om 20:35
Santini zou ik sowieso niet meer laten starten als basisspeler (dan toch veel liever Dauda of Doku als Dimata gekwetst is).
En Kara veegt wel veel weg, maar dient volgens mij toch geleid te worden door een goed uit voetballende verdediger.

Dus....
Wat mij betreft is er dringend nood aan een technisch goede, en scorende spits, plus een goed uit voetballende verdediger.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:37
dauda is er niet meer he vriend....
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:39
Die zat op de bank.
Ze zijn van plan om hem te laten gaan, maar hij is nog niet weg.
Is niet uwen scherpsten dag eh... 😉
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:40
blijkbaar niet....
Vind ik leuk
strat2 +1183
zondag 20 januari 2019 om 20:53
Neen, dat klopt blijkbaar niet, want Dauda zat vandaag op de bank dus ze zouden wat mij betreft toch beter Santini verkopen of verhuren, en Dauda houden plus een bijkomende spits
kopen of huren.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:59]
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:58
idd,
ik dacht dat dauda al weg was...
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:41
Dauda is fysiek te licht en Doku is nog heel jong, dus ik zou inderdaad snel een snelle technische aanvaller bij hallen. Dan kan je Doku langzaam brengen, maar zo direct in de basis droppen vind ik iets te snel.
Wat Kara betreft, hij was verdedigend ok, maar echt een leider heb ik toch niet zien staan op het veld. Was eerder een anonieme partij.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15373
zondag 20 januari 2019 om 19:58
Proficiat Gent trouwens.
Wel penalty van Odidja, altijd.
Vind ik leuk
Zetterberg +13567
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Denk ik ook, maar waarschijnlijk zullen de meningen bij de ‘andere’ supporters hierover verdeeld zijn!
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:07
Volgens mij raakt hij de bal niet met de hand, dus hij 'blokkeert' enkel de bal. Dan is het volgens mij onrechtstreekse vrije trap en geen penalty.
Vind ik leuk
Rebel +2218
zondag 20 januari 2019 om 22:18
Was ook met de hand,duidelijk in vertraagde beelden maar was het verdiend geweest?
Hopelijk helpt het Rutten bij zijn volgende wedstrijd,ik had Saelemaekers aan de aftrap gezet ipv Gerkens/Morioka en idd koop een goede spits bij en laat Santini vertrekken,ieder zijn mening.
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 22:38
Heb het niet gezien, maar is mogelijk.
Was de overwinning van Gent verdiend? Gent was het eerste half uur beter, daarna was Anderlecht beter van de 30e tot de 65e Min, en na de rode kaart was Gent weer beter, maar voor mij verdiende geen van beide echt te winnen.
Saelemaekers is niet slecht, maar heb altijd het gevoel dat die tegen zichzelf speelt. Hij denkt ook veel te veel aan zichzelf en niet genoeg aan het team...
Vind ik leuk
Rebel +2218
maandag 21 januari 2019 om 08:20
Was tot aan de rode kaart gelijk opgaand maar Gent kreeg toch de beste kansen,vooraan was het te weinig.
Met of zonder Dimata is enorm.Ik begrijp niet dat die woensdag geen punten had,vindt ik persoonlijk toch veel beter dan Wesley .
Club supporters gelieve hier niet op te reageren,is een persoonlijke keuze en zou graag is horen wat de andere supporters hierop zeggen,we weten allemaal dat we niet realistisch reageren als uw club of spelers worden vermeld.Is geen aanval hè .
Vind ik leuk
Xytox +3097
maandag 21 januari 2019 om 08:31
De aanval was idd met horten en stoten, maar Najar mist wel twee keer vanop 5 meter (waaronder één keer voor een lege goal) en Santini mist een grote kans, dus is niet alsof we geen kansen kregen...

Persoonlijk vind ik Wesley en Dimata allebei hun sterke en minder sterke punten hebben. Wesley is heel sterk, kan een bal afschermen en bijhouden, maar is voor mij nogal onregelmatig (teveel bezig met transfer?) en scoort te weinig om een echte topspits te zijn.
Dimata scoort vlot, zeker als je ziet dat hij bijna dubbel zoveel scoort als Wesley, in een ploeg die veel minder goed draait, maar is minder sterk in het bijhouden en afschermen van de bal en heeft minder présence. Hij is wel sneller en beweeglijker dan Wesley en voor mij gaat er meer dreiging uit van Dimata dan van Wesley.
Vind ik leuk
Brick +1242
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Missing :Ivan santini
Vind ik leuk
Zetterberg +13567
zondag 20 januari 2019 om 20:31
Was niet geslecteerd, volgens mij! 😉
Vind ik leuk
Brubru +6079
zondag 20 januari 2019 om 21:34
De man die samen met Dimata voor 70 goals zou zorgen... Dat werd na 4 speeldagen hier gezegd door paarswit supporters hé.
Terwijl iedereen ondertussen toch zou moeten weten wat Santini kan en niet kan. Santini is een degelijke spits die bij gelijk welke ploeg ieder jaar een 15tal goals zal maken maar is niet de man van een actie. Dat bewees hij voordien bij Kortrijk en Standard.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18276
zondag 20 januari 2019 om 22:16
De slechtste speler op het veld vandaag. Die Didillon is dan weer wel een prima keeper. Een jongen waar jullie ploeg kan op uit voortgebouwd worden.

Edit:
Bovendien ook een mooie geste van Didillon om Thoelen en Kim na de minuut applaus achterna de trap af te lopen om ze beiden een knuffel te geven.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 22:24]
Vind ik leuk
Brick +1242
zondag 20 januari 2019 om 23:00
Gent speelde vandaag zoals anderlecht eig moet spelen, die Sorloth pff, voor mij nu al individueel een van de beste prestaties van het seizoen
Vind ik leuk
Xytox +3097
maandag 21 januari 2019 om 08:41
Vind ik nogal voorbarig. Je ziet wel dat hij iets kan, maar je zag ook duidelijk dat de flank zijn ding niet is. Hij liep vaak te centraal, waardoor hij de ruimte dicht liep, en hij worstelde ook een paar keer met de bal. De tweede helft, wanneer hij in de spits stond, liep hij beter, maar hij kwam minder aan de bal.
Hij heeft wel duidelijk een neus voor de goal (ook al miste hij een enorme kans in de 1e helft), dus ik zou die gewoon in de punt laten staan.
Denk wel dat het een meerwaarde is voor Gent, maar om hem al zo op te hemelen zoals sommigen doen, vind ik het nog wat te vroeg...
Vind ik leuk
Lord Wenger +18276
maandag 21 januari 2019 om 14:10
Anderlecht komt er ook wel hoor, volgens mij. Ze moeten daar alleen eens echt met de grove borstel door die spelerskern vegen en 2 tot 3 gerichte spelers bijhalen. Bij ons is het spelpeil zeker niet top, maar er wordt eindelijk strijd geleverd en ze proberen wel om snel verticaal voetbal te brengen bij momenten.

Sörloth zijn debuut was inderdaad heel sterk, maar ik volg Xytox wel in zijn analyse dat er vaak gaten dichtgelopen werden door hem en de flank onbemand was. Een Dejaegere op de flank zetten en Sörloth op de positie van Yaremchuk of David zou een oplossing kunnen bieden.
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:05
Er is dus niks veranderd ....
Vind ik leuk
polle1 +456
zondag 20 januari 2019 om 20:20
als ge met milic,obradovic,santini,morioka speelt dan kun je niet winnen;
cobbaut is veel beter dan obradovic;
milic kan gewoon niet mee
morioka is nog trager dan een slak en als hij niet wil vertrekken naar de b kern
santini is te plat om mee te voetballen
er moet nog zeker een goede spits bij en een rechtsback kunnen ze ook nog gebruiken zodat najar een rij hoger kan
geef doku meer zijn kans daar komt meer gevaar van voort dan hetgeen er nu opstaat
playoff 1 kunnen ze goed als vergeten
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 20 januari 2019 om 20:36
ik snap ook niet dat cobbaut niet speelt...
is een man met volume en kracht...
Vind ik leuk
Brubru +6079
zondag 20 januari 2019 om 21:06
Als je weet dat zelfs KV Kortrijk nog aan PO1 denkt dan weet Ik niet waarom jullie geen PO1 zouden halen. Laat Trebel, Dimata, Zulj (afwachten natuurlijk), Bornauw en Cobbaut 100 % fit zijn en je hebt een heel andere ploeg.
Alleen heb Ik de indruk dat te veel spelers hun mogelijkheden verliezen eens ze het Anderlechtshirt aantrekken. Te veel pharma-artikelen moeten slikken misschien.
Vind ik leuk
w-b forever +2090
zondag 20 januari 2019 om 20:35
Anderlecht met rutten voorlopig in hetzelfde bedje ziek!!
Vind ik leuk
Xytox +3097
zondag 20 januari 2019 om 20:48
Komkommertijd in het Waasland? 😉
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:54
Denk je nu dat hij een nieuwe ploeg kneed in een zucht?
Goal ook maar gevallen bij 10 man tijdens her organisatie.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:58]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:59
En dan maar zeggen dat het met Hein slecht was, om dan nog maar van de opstelling te zwijgen..Ik ben weer een illusie armer...
Vind ik leuk
Brubru +6079
zondag 20 januari 2019 om 21:08
Ook geen geschenk om te beginnen op Gent natuurlijk. En dat met nog altijd veel afwezigen.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2133
zondag 20 januari 2019 om 22:05
Goeie Kayembe wel. Sørloth - niet alleen dankzij zijn goal - is een echte aanwinst voor de buffalo's
Vind ik leuk
Cavalier1 +134
maandag 21 januari 2019 om 01:05
Heel Anderlecht zal wel content zijn met deze kleine nederlaag bij het sterke KAA Gent
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws