Zondebok bij Rode Duivels aangeduid: ‘Er klopte niets van’

    Zondebok bij Rode Duivels aangeduid: ‘Er klopte niets van’

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 08:00di 20-11-2018 om 08:00

    De zware nederlaag van de Rode Duivels tegen Zwitserland zindert nog na. Columnist Hugo Camps duidt tegenover Het Laatste Nieuws een zondebok aan bij de Rode Duivels.

    Bondscoach Roberto Martinez is volgens Camps de schuldige. ‘Zijn overmoed illustreerde hij door Michy Batshuayi naar de bank te verwijzen. Zo maak je een jonge spits dood. Tactisch klopte er nog weinig van zijn elftal.’

    ‘Eden Hazard en Dries Mertens waren onzichtbaar of deden de verkeerde dingen. Kennelijk was de bondscoach niet in staat om tijdens de wedstrijd in te grijpen. Nu hij voor één keer nodig was, gaf hij niet thuis’, klinkt het.

    Toch krijgt Martinez weinig kritiek. ‘Ik heb voorgangers van Roberto gekend die minder coulant werden bejegend door de publieke opinie. Deze bondscoach heeft weinig vlagen van kritiek moeten doorstaan. Je kon zien en horen dat hij graag het lieverdje is. Zoals zijn spelers’, aldus Camps.

    Lees meer over:Rode Duivels

    Plaats een reactie

    zapperboy +983
    dinsdag 20 november 2018 om 08:09
    Camps en een mening over voetbal, tjonge, tjonge.
    Die zou hier nog komen vertellen dat varkensmanieren de basis is van kinderen op te voeden.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    dinsdag 20 november 2018 om 13:08
    Deels ok maar geef hem hier eens ongelijk. Een spits die in een vorige interland 2x scoort zet je niet aan de kant. En een speler als Tielemans die tot deze wedstrijd 0 meerwaarde bleek te zijn liet hij wederom starten. Dat "sterkhouder(s)"Hazard en co niet thuis gaven kan maar mag niet gebeuren,dit is mede zijn schuld door de boel om te gooien. Altijd al gezegd dat deze generatie goed is maar dat ze ver boven hun stand staan. Wales,Colombia, Japan,Frankrijk,.....waren toch indicaties dat ze bij het uitdelen van de ranking bij België een nulletje vergeten waren.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    Bonanza +710
    dinsdag 20 november 2018 om 17:17
    K weet niet waarom iedereen op Tielmans zijn dak zit. Chadli was nergens, Alderweireld en mister PSG waren nergens. W er verwacht dat de ploeg kan gedragrn worden door een 21 jarige? T was duidelijk dat er iemand op t middenveld bij moest, Vanaken had een goed aanspeelpunt kunnen zijn plus wat lengte vooraan.
    Vind ik leuk
    Toca +39981
    dinsdag 20 november 2018 om 08:33
    En ook camps die niet verder denkt dan gewoonlijk. Omdat de heren er geen zin in hadden of liever vrij hebben volgende zomer ligt het aan de tactiek. Deze nederlaag heeft daar niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    Time +227
    dinsdag 20 november 2018 om 09:08
    Heeft niks te maken met Bats.
    Als middenveld en verdediging hun werk doen, winnen ze met 0-2.
    Vind ik leuk
    Dan4red +740
    dinsdag 20 november 2018 om 09:40
    Maar had dit Wilmots overkomen, waren ze nu nog kranten aan het bijdrukken. Mag er even nagedacht worden over Martinez zijn tactiek? Laat Batsman buiten de discusie, maar als je in 15 min 3 doelpunten binnenkrijgt, dan verander je tijdens de rust van tactiek...maar neen, laat gewoon verder spelen, en in de 89ste min brengt hij Origi in... Ik geef Camps en andere gelijk... hij heeft gefaald in deze wedstrijd... en voor die denken dat de spelers vrijaf willen volgend jaar, think again, dat zijn verplichte speeldagen van de UEFA dus worden dat vriendschappelijke wedstrijden zonder inzet. Maar met zijn simpele uitleg "it's the nature of the game" ...ppfff ik ben zijn standaard zinnetjes zo beu...t'is inderdaad de ideale schoonzoon, maar daar win je geen prijzen mee...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:16
    Wilmots heeft belgie heel wat jaren gekost
    Met zulke goede spelers zo slecht presteren
    Maar wel een Belg en dat is ook belangrijk in dit trotse land
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:45
    Welke ingreep zou jij dan tijdens de rust uitgevoerd hebben Dan4red? Als je Origi al tijdens de rust zou brengen en we verliezen, dan krijgt hij gegarandeerd commentaar dat hij een speler met amper speelminuten inbrengt. Stel dat Origi toch zou scoren, dan is hij ineens een uitstekende trainer. Zo dun is de lijn he. Maar hij had minder mogelijkheden dan anders he. Geen De Bruyne, geen Lukaku, geen Vertonghen, geen Vermaelen, geen Fellaini, geen Benteke, geen Dembéle, geen Carrasco. Dat is veel talent en veel ervaring die op het veld gemist wordt. Kijk naar de bank die hij had, gaat hij een Vanaken of Praet of Castagne voor de leeuwen gooien? Als die falen gaat alle kritiek naar de trainer. Naar mijn aanvoelen kregen Witsel en Tielemans het middenveld niet onder controle. Op dat moment heb je de keuze en hoop je dat uw ploeg opnieuw gaat renderen zoals in het begin van de wedstrijd of je gooit het om en als het mislukt krijg je alle bagger over u heen vanwege de slechte ingreep. Je kan met 4 verdedigers gaan spelen, maar wie gaat dan die linksback zijn? Als het mislukt maken de analisten Martinez af. Ik zou in die match Thorgan van het veld gehaald hebben en Den Doncker op het middenveld als extra breker om dat middenveld toch onder controle te houden en tegendoelpunten te vermijden. Chadli en Meunier zouden vooral dan naar hun verdedigende taken moeten kijken. Je krijgt dan een laag blok. Veel kansen zullen we niet krijgen, maar als er een ploeg is die kan omschakelen... En de Zwitsers zouden dan ook minder het middenveld onder controle hebben. Maar je moet die gok durven maken en als het mislukt dan krijg je als trainer bagger over u dat je een speler zet die nog niet gespeeld heeft dit seizoen. En dat is natuurlijk ook wel waar. Om maar te zeggen, wat je ook doet is goed als je wint en slecht als je verliest.
    Vind ik leuk
    voyager +136
    dinsdag 20 november 2018 om 15:25
    Den Doncker ??? Naast Tielemans ? Hopeloos. Beiden volledig uit vorm, alleen hunne dikke nek is in vorm.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:42
    Voor alle duidelijkheid. Ik ben geen fan van Den Doncker, verre van. Maar het middenveld had nood aan iemand die 2 longen heeft en aanvallen kan afbreken. Daarom Dendoncker. Op dat moment moesten we nog geen goal maken want we waren virtueel geplaatst. Maar zoals gezegd, dat had ook slecht kunnen aflopen en leg het dan maar aan de pers uit als je trainer bent.
    Vind ik leuk
    JVR +160
    dinsdag 20 november 2018 om 18:11
    Camps heeft gelijk wat betreft Michy... Martinez als zondebok aanduiden is wel wat kort door de bocht, hij had wel met een pak afwezigen te kampen tegen Zwitserland en het elftal liet hem in de steek en dan vooral zijn verdediging!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:02
    Na de 2 - 2 Hadden ze moeten omschakelen, Bats alleen voorin en Vanaken die kan naar daar ballen droppen de rest in de verdediging en die maken zeker geen 3 goals meer. Kompany ook vervangen, zat weinig in en een trainer moet zoiets zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws