Praet is terug Rode Duivel na vier jaar, maar snapt keuze van Martinez niet

    Praet is terug Rode Duivel na vier jaar, maar snapt keuze van Martinez niet

    woensdag 17 oktober 2018 om 09:15

    Dennis Praet mag zich weer Rode Duivel noemen. De middenvelder van Sampdoria werd voor het eerst onder Roberto Martinez opgeroepen. Tegen Nederland mocht hij één helft opdraven.

    "Het geeft op zich wel een goed gevoel om na vier jaar eindelijk nog eens voor de Rode Duivels te mogen uitkomen", opent Praet bij Het Laatste Nieuws. "Maar ik weet ook dat de tweede helft niet zo goed was."

    De gewezen middenvelder van RSC Anderlecht had zich zijn invalbeurt wel anders voorgesteld. "Het was niet makkelijk invallen. We kwamen in met drie wissels tegelijk, met spelers met wie ik nooit eerder samen op het veld stond. Bovendien ben ik de positie waarin ik speelde niet gewoon."

    "Ik haalde mijn beste niveau niet", geeft Praet toe. "Maar de laatste twee jaar ben ik geëvolueerd naar een echte '8'. Zo offensief spelen als ik hier deed, heb ik al lang niet meer gedaan", heeft hij daar een logische verklaring voor.

    Poll

    Verdient Praet meer speelkansen bij België?

    (239 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14901
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:19
    Hij heeft honderd procent gelijk. Praet is een centrale middenvelder, geen zwervende speler. Bovendien speelde hij op de plaats van Mertens, een positie die speciaal gebruikt wordt door Martinez voor Dries en Hazard. Laat andere jongens daar dan niet opdraven. Hoe kan je uzelf zo bewijzen?
    Vind ik leuk
    freejazz +1053
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:30
    Ik treed je bij, sterker nog, door dat (te) grote aantal aan wissels haalde quasi niemand (behalve enkele anciens) niveau. Het was alsof er met de mixer werd doorgegaan. Dan kan je als nieuwkomer niet presteren zoals er van je verwacht zou worden. Jammer, en dan juist tegen Nederland zo experimenteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:44
    In Italië spelen zij zonder morren daar waar de trainer het bepaald en hier zou hij blij mogen zijn dat hij de selectie haalt
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +585
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:23
    Tweede helft was totaal zinloos ... buiten Witsel en Alderweireld geen enkele basisspeler (tenzij je Chadli basisspeler noemt) op het veld.

    Leuk om reserves te laten opdraven en te zien wat ze presteren. Maar doe dat wel binnen een 'normaal' kader.
    Vind ik leuk
    VDF +28
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:42
    Waarom kwam Praet niet in de plaats van, een weer niet overtuigende, Tielemans?
    Vind ik leuk
    K1908 +765
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:42
    Tielemans bij België was tot nu toe toch over het algemeen goed te noemen?
    Gisteren was hij niet beter en niet slechter dan de rest. Ik vond Witsel ook veel afval in zijn spel hebben. Maar ook daar begrip, ik vond ze beiden 'OK'...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:49
    Bepaalde keuzes van de trainer zijn niet te begrijpen en totaal nutteloos.Er stonden 11 spelers op het veld maar geen ploeg en zo stonden er zelf een paar niet op hun positie die ze gewoon zijn van bij hun ploeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:57
    Ik zou bij mijn eerste invalbeurt niet zo hoog van de toren blazen....anders wordt ie de volgende interland gewoon weer vergeten (zie Radja)
    Vind ik leuk
    freejazz +1053
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:07
    Ik denk wel dat in die affaire heel andere feiten meespeelden.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:32
    Waarom somde hij ze dan niet op?
    Vind ik leuk
    freejazz +1053
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:49
    Heeft hij gedaan. Hij is daarvoor speciaal nog naar Rome gevlogen om het hem mee te delen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:01
    Dus dat hij tactisch niet past geloof je als waardige redene?
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +585
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:55
    Ik heb nog geen instagram posts voorbij zien komen waarbij Praet staat te pronken dat hij een stuk in zijn voeten heeft ... Op dat vlak denk ik dus wel dat Dennis een stuk meer discipline aan de dag kan leggen. En als het gaat over het volgen van tactische regels dan vermoed ik dat het bij Praet ook een stuk beter gaat zitten.

    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:50
    Ik had het over Radja :p
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +585
    vrijdag 19 oktober 2018 om 21:50
    En ik over Praet vs Radja ... mijn punt is dat Radja een goede speler is mogelijk/waarschijnlijk de betere ten opzichte van Praet. Maar Radja blijft een ongeleid projectiel (en Praet is dat niet naar mijn weten).
    Vind ik leuk
    Frefke +595
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:23
    Dus geeft hier openlijk toe dat hij maar op één plaats kan spelen...
    Nog nooit samengespeeld horen we, tja, zat hij bij dezelfde groep tijdens de voorbereiding ? Is er taktisch vooraf niets afgesproken of heeft hij dat ook niet begrepen ? Nee, zijn kwaliteiten zijn beperkt, idem dito voor Tielemans (momenteel toch, slechts 21).
    Vind ik leuk
    Diego A M +3580
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:00
    Volledig akkoord met u. Probeert altijd via de media in de belangstelling te komen . Zijn statistieken in Italië stellen ook niks voor. Soms zie je hem daar half uur niet in beeld net als in Anderlecht. Juventus geïnteresseerd? Daar moet ik echt mee lachen. Praet blijft een eeuwige belofte zoal zovelen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:31
    Zolang Martinez trainer is zal alleen Witsel op die positie mogen draaien als hij fit is...
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +585
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:57
    Ik denk dat je gelijk hebt. Ik voeg er dan ook aan toe dat ik hoop dat Martinez nog lang trainer mag zijn van de Rode Duivels.
    Vind ik leuk
    SD +9317
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:35
    Martinez speelt met een systeem en de doublures moeten in dat puzzle passen of aanvaarden dat ze niet geselekteerd worden.
    Vind ik leuk
    DeSelle +115
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:28
    Ik zou Praet liever eens via zijn prestaties zichzelf in de ploeg zien werken ipv via de pers. Praet is een degelijke basisspeler in de middenmoot/subtop van Italië. Hij mag van mij gerust eens op die 8 getest worden maar ik verwacht nu niet dat hij daar een versterking is tov Tielemans, die 3 jaar jonger is en altijd de betere was van Praet. En als De Bruyne terug is, is het zelfs de vraag of hij bij de kern zal blijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:51
    Dan toch liever Praet dan pakweg Dendoncker...
    Vind ik leuk
    taz +158
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:36
    praet moet presteren op het veld en niet met zijn mond
    hij komt gewoon te kort op dat niveau.
    moet met voetjes op de grond blijven en niet zweven
    heeft nog niks gepresteerd en denkt dat hij een topper is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws