Koeman sneert naar toekomstige Duivels, Martinez reageert meteen

    Koeman sneert naar toekomstige Duivels, Martinez reageert meteen

    woensdag 17 oktober 2018 om 07:45

    De Rode Duivels speelden in de Derby der Lage Landen 1-1 gelijk tegen Nederland. Voor rust speelde België aardig, nadien was het wat minder. Ronald Koeman maakte de balans op na de wedstrijd.

    "Na onze wissels waren wij de betere ploeg", opent de Nederlands bondscoach bij Het Nieuwsblad. "Dat doet me besluiten dat wij in de breedte misschien meer talent hebben dan de tegenstander", komt hij met een opvallend besluit.

    Koeman ziet in zijn team heel wat potentieel voor de komende jaren. "In de laatste twee maanden zijn er vijf, zes, zeven jongeren van 20 à 21 jaar bijgekomen. Ik weet niet of dat bij België ook zo is", gaat hij verder.

    Roberto Martinez dient zijn collega meteen van antwoord. "Wij stomen ook talenten klaar, alleen is het bij ons moeilijker om in de basis te geraken. Toch ben ik tevreden over wat de minder ervaren spelers hebben laten zien", besluit de Spanjaard.

    Plaats een reactie

    zapperboy +780
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:57
    Nou ik denk dat Koeman gelijk gaat krijgen.
    ""......... in zijn team heel wat potentieel voor de komende jaren ""
    Ik denk in een van de komen de jaren...... aan volgende eeuw wisseling.
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:05
    Als dat zo is ziet het er voor de RD ook niet best uit.

    Niet gewonnen van ons b-elftal...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9854
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:29
    Welk is je a elftal? Bestaat dat überhaupt?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:29]
    Vind ik leuk
    GBAU +1683
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:32
    Heb jij gisteren een A-elftal van de duivels gezien dan?
    In de tweede helft stonden er exact 2 op (Witsel en Alderweireld).
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:48
    Klopt. Toch een aardige inkijk gekregen wat erachter zit bij beide landen.


    Wat is er trouwens aan de hand met Carasco?
    Dat vond ik een mooie speler en hoort in de basis lijkt me.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:32
    Welke zever staat er hier weer geschreven, het was een domme oefenmatch ,de Belgen wouden niet en de Hollanders konden niet. Ze moeten nog veel boterhammekes eten als ze weer een topteam willen worden.
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:54
    De Belgen wilden niet?

    Dat is dan voor het eerst...

    Ammehoela dus..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:35
    Tja, de tijden veranderen. Vroeger was het juist omgekeerd.
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:33
    Ze wilden gewoon winnen. Dat vuur is er altijd namelijk. Ik vermoed dat het een kleine misrekening was dat het met deels tweede keus ook wel kon. Niet dus tegen een Oranje met ook een deel tweede keuze spelers.... Volgens mij vindt geen Belg de uitslag van gisteren leuk. Jullie hadden maar wat graag gewonnen met de mededeling dat zelfs een minder team van Oranje kon winnen... Als wij het zouden doen werden we arrogant genoemd denk ik...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:41
    Ik ben vooral teleurgesteld van de getoonde inzet en wil om er een mooie match van te maken.Ik heb liever dat ze een oefenmatch verliezen dan naar een match te kijken waar invallers zitten te spelen die nooit met elkaar gevoetbald hebben!
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:35
    Met de komst van de Nations League is er een soort vriendschappelijk voetbal op enig niveau van een land bedacht. Niet onaardig en het gaat tenminste nog om iets. Misschien verworden gewone oefeninterlands inderdaad nog meer tot potjes om helemaal niks en kunnen ze inderdaad beter afgeschaft worden.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:06
    Jullie hebben eindelijk weer eens een fatsoenlijk team. Jullie staan op nummer-1 in de wereld. Maar je wint niet van de nummer 17. Weinig reden om een grote mond op te zetten, he ?
    Vind ik leuk
    Johnmor +422
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:13
    Hollanders, denken ook dat het warm water van hen is.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:08
    Probeer eens inhoudelijk te reageren en ik zal het nog één keer uitleggen. Niet alle Nederlanders zijn Hollanders
    Vind ik leuk
    Johnmor +422
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:59
    Ah, de inhoud is afhankelijk van een parameter. Bv. Een 1 liter fles... Hollanders toch ;-)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:05
    Jij bent zeker een Waal ? een tip: Boven dit artikel staat een kop en een stukje tekst. Probeer daarop te reageren. Dom geleuter over water staat er namelijk niet in
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    Johnmor +422
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:19
    Quoi?
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    donderdag 18 oktober 2018 om 07:47
    Hebben jullie al warm water inmiddels?


    🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:22
    Uit onze kranen is dat een feit, ja.

    Bovendien kun je overal zonder vrees water uit de kraan drinken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:29
    Bwa, je speelde wel voornamelijk tegen een B-team. In de eerste helft ontbraken 6 van onze basispelers, in de tweede helft waren er dat 9. Jullie speelden tegen bijna onze volledige B-kern. Moest het echt een kwalificatiematch zijn dan bleven ook Hazard, Mertens en Lukaku staan. Die zitten al aan meer dan 80 goals voor de Rode Duivels. Lukaku 4 in zijn laatste 2 wedstrijden. De laatste 30 wedstrijden heeft die gemiddeld 1 goal per match. Dus normaal laat je zo'n speler staan. Hun vervangers halen denk ik niet eens de 10 goals. Dus ik zou maar niet te hoog van de toren blazen. Je staat niet voor niets op nummer 1 he. Deze wedstrijd werd gebruikt om spelers zoals Castagne te testen (die dan nog eens de oorzaak was dat jullie konden scoren).
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:35

    En jullie speelden tegen ons A-team ?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:45
    Als je zegt dat wij niet kunnen winnen van het nummer 17, dan mag ik opmerken dat het maar een vriendenmatch is met vooral reservespelers. Laat onze voorlinie staan (Hazard - Lukaku - Mertens) en we scoren ongetwijfeld nog. Maar Martinez haalde dan nog eens zijn beste spelers van het veld. Dan moet je niet opmerken dat we niet kunnen winnen van het nummer 17. Dat was ook niet de bedoeling van de trainer als je die spelers laat rusten na 1 helft.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:54
    tuurlijk mag je dat zeggen maar jij praat alsof wij wel met onze beste opstelling speelden. en wij liepen niet van tevoren te roepen dat we de Belgen wel even met de voetjes op de grond zouden zetten. Dat deden jullie over ons wel
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:10
    Wat de anderen zeggen daar kan ik niet van meespreken. Ikzelf heb gisteren nog op deze site gezegd dat jullie goede spelers hadden en dat het geen walk in the park zou worden. Ook trainers, spelers en journalisten spraken met veel respect voor jullie ploeg. Het zijn enkel sommige "supporters" die het nodig vinden om te lachen en uit te dagen. Is nergens voor nodig. Jullie hebben zeker een goed team en volgende grote toernooien zullen jullie er opnieuw bij zijn.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:35
    Oke, Nou dat is andersom ook zo. Er zitten een stel roeptoeters tussen die de meest idiote onzin gaan lopen roepen zowel tussen de Belgen als tussen de Nederlanders. Ik vind het Belgisch team een mooi team met goede spelers.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Basvyncke +664
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:59
    Mooi van Roberto... Bij ons geraak je moeilijker in de basis. Fijn stekje ;)
    Vind ik leuk
    blondel +2572
    woensdag 17 oktober 2018 om 22:33
    Het moet heel moeilijk zijn om in de basis te geraken.Als je ziet dat ene Carrasco,Tielemans en Chadli zoveel kansen krijgen.Man ,wat zijn die toch zwak.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2242
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:59
    U21 vn België zijn geplaatst voor het EK, kunnen onze Noorderburen niet zeggen. Dus qua beschikbaar talent kan Koeman beter zwijgen
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:05
    Dat is echt heel knap van Belgie. De beste onder-21 spelers van NL zitten bij de A-selectie waardoor de jeugdselectie iets verzwakt is. bij Belgie is dat moeilijker omdat jullie een sterkere a-selectie hebben
    Vind ik leuk
    Jozef +38625
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:23
    Spijker op zijn kop.

    We speelden met heel veel spelers van rond de 20...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9854
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:07
    Jong, ongelooflijk! Ze hebben eens 2 partijtjes niet verloren en ze hebben alweer noten op hun zang! Beetje bescheidenheid is op zijn plaats! Voor de match kwamen superlatieven tekort om achteraf dan weer steekjes uit te delen! Staat ons sterkste elftal op (ook meunier, Kompany, KDB, Vertonghen,..) 90’ dan zou het toch een paar mouwen worden
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    Gaucho +49
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:35
    Onder Koeman hebben ze pas een keer verloren (0-1 Engeland) dus qua resultaten doen ze het al een tijdje aardig. Zo werd er ook met 3-0 van Portugal gewonnen.
    Vind ik leuk
    SD +9317
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:52
    Juist van Martinez.Laat die Hollanders zweven want die gaan toch straks,op hun bek.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:13
    De Nederlanders bedoel je ? En het grappige is dat nadat jullie van Brazilie wonnen jullie wel even wereldkampioen gingen worden. Wat klets jij nou over Hollanders die zweven ? Sterker nog: jullie "gouden generatie" heeft nog nooit om goud gespeeld
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9854
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:32
    Beetje vermoeiend, gaan nu toch geen palmares of generaties vgl hé! Ok jullie zijn de beste en hebben de grootste! Maar owee als wij Belgen even iets goed doen (buiten gisteren dan)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:09
    Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat als wij blij zijn met een resultaat er gelijk van die azijnzeikers gaan lopen roepen dat we gaan zweven of arrogant zijn. Jij ook weer met je domme geleuter dat we jaloers zijn als jullie iets goed doen.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9854
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:14
    Dus jullie zijn blij met het resultaat van gisteren van deze non-match vooral tweede helft, waarin vooral niemand wou verliezen?

    Deze partij was niet aan te zien, vooral tweede helft niet! Het is vriendschappelijk dus maak er iets van...

    Depay is een heerlijke speler en dat maakte het nog iets of wat leuk maar de rest...leuk voor de jongens dat ze een cap hebben kunnen scoren maar ze hadden zich beter gespaard voor hun competities want op die manier is een duel tss de lage landen voor mij niet nodig!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:27]
    Vind ik leuk
    Toca +36144
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:15
    Bij ons in t dorp zeggen ze nooit discussiëren met een Hollander. En er wonen er veel bij ons hoor. Je herkent ze bovendien van ver.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:43
    En dan vind je het gek dat wij moppen hebben over domme Belgen ?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:42
    Nee, we waren blij met het resultaat tegen Duitsland. Hetzelfde Duitsland wat gisteren eigenlijk een gelijk spel verdiende tegen Frankrijk. Maar van een heel aantal Belgen moesten we horen dat Duitsland niks voorstelde en dat Belgie wel even korte metten met ons zou maken
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9854
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:45
    Ok, die grootspraak is alleszins nooit uit mijn mond gekomen...maar ik zou wel uitkijken tss onze twee sterkste elftallen...wie weet binnen 2 jaar op het EK, dan gaat het voor de knikkers. De laatste kans voor deze generatie, Hazard, Lukaku en KDB gaan normaal nog wel even mee maar voor de verdediging lijkt voorlopig alleen Boyata voor de test te slagen! Al de rest lijkt nog wat te groen en plat
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:46]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:53
    Dit is veruit de beste generatie Belgen die ik gezien heb.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:58
    Koeman heeft gelijk : de RD staan er al vier jaar met een vaste kern en ploeg met een systeem.
    Bekijk de gemiddelde leeftijd en je weet nog eens dat hij gelijk heeft... Nederland heeft een jonge generatie speelse frisse jongeren, laat deze wat doorgroeien en binnen vier jaar staan zij op in het WK 2022.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:11
    Eindelijk een verstandige reactie.
    Vind ik leuk
    Patfey +5207
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:21
    Inderdaad, Nederland heeft een ploeg met (grote) toekomst. maar ik zou geen te grote conclusies willen trekken uit een oefenwedstrijd tussen veredelde B-elftallen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 21:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:31
    Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Zou mooi zijn als we snel een keer de kans krijgen om serieus tegen elkaar te spelen.
    Verder blijven we mekaar hier lekker plagen. :)
    Vind ik leuk
    Patfey +5207
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:46
    Wie weet, jullie moeten maar proberen voorbij Frankrijk te geraken, gewoon je twee laatste matchen winnen volstaat😉
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:59
    Formaliteit! Wat hebben die 2 nou gewonnen de laatste, pak 'm beet, 4 jaar? ;)
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
    Jongens toch, geniet gewoon van de momenten dat het goed gaat! We zijn beide kleine landen die zeker een woordje meepraten in de grote voetbalwereld . Genieten godver ! Nu eens zo dan eens anders
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:28
    Koeman heeft gedurfd om Nederland op een manier te laten voetballen die 'onhollands' reactief is, countervoetbal vanuit een strakke organisatie, en haalt daar prima resultaten mee. Mooi zo, je moet je systeem afstellen op het spelersmateriaal, op deze manier komt het wel goed met dat elftal hoor.
    Ze gaan wel hetzelfde probleem hebben als de RD lang gehad hebben: dit werkt heel goed tegen ploegen die willen voetballen, maar je gaat het lastig hebben tegen de betonploegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:33
    Toch denk ik dat wij daar ook de spelers voor hebben. Er zit genoeg individuele kwaliteit in. Wij vinden het fijn dat we eindelijk ook op een andere manier kunnen winnen, al was dat onder van Gaal niet veel anders natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Boyke +4
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:02
    Het is niet moeilijk om nu een plaats te eisen in de Nederlandse ploeg ten opzichte van de Belgische wat niet wegneemt dat er een enorm talent rondloopt in Nederland nu
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:04
    Nederland speelde duidelijk niet met een B elftal. Belgie speelde dat duidelijk wel.
    En wat koeman zegt is waar, maar wat martinez zegt is ook zeker waar.
    Als je jongens rond hebt lopen zoals hazard en de bruyne is het moeilijker om in de ploeg te komen.
    We hebben gelijk gespeeld in een vriendschappelijke wedstrijd, so what?
    Nr.1 tegen nr.17....
    Nederland wint van duitsland met 3-0.
    Ze waren alweer bijna wereldkampioen.....
    Ons B elftal speelt gewoon gelijk tegen het beste elftal wat koeman kon maken....
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:44
    Dream on
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:34
    Als hollander kan je idd beter blijven dromen ja.....
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:10
    Jullie dachten ons weg te vagen en nu dat niet gelukt is heb je andere smoesjes nodig
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:09
    Hahaha totsal niet zelfs. Met de.opstelling van.martinez had ik dat niet verwacht...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 16:19
    Nee, daarom lopen jij en je billenmaatjes de hele tijd te roepen van als, als, als
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:57
    Heb je daar lang over na moeten denken?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    vrijdag 19 oktober 2018 om 15:00
    Nee hoor. Mensen als jij maken het me makkelijk
    Vind ik leuk
    Rdken +393
    vrijdag 19 oktober 2018 om 16:32
    Lijkt me ook het beste voor jou.. anders zou je het nogal zwaar hebben denk ik..
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    vrijdag 19 oktober 2018 om 17:33
    Ach als je tot beter in staat was dan deed je het wel. Maar het zit er gewoon niet in denk ik. Dus ja dan heb ik het inderdaad niet zwaar
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Robbie007 +540
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:59
    De enige conclusie dat je kan trekken is dat ons B elftal en het B elftal van de Nederlanders elkaar in evenwicht hebben gehouden...er zit dus ongeveer even veel talent op de bank. Dat zegt toch helemaal niks?! En daarbij stonden er bij ons in de 2de helft amper 2 basisspelers tussen de lijnen en bij Nederland wel wat meer. Feit is: als op dit ogenblik het A elftal van ons tegen het A elftal van Nederland speelt dan wint België wellicht vrij makkelijk. En wat er over 4 jaar gebeurt zien we dan weer wel. Daar gaat het nu toch niet over. Je loopt toch ook niet te roepen dat er fantastich talent zit bij onze U-9 jeugd, dus pas maar op voor ons in 2034.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 13:01]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:18
    Even over die A-ploeg. Dat is geen feit dat is een aanname
    Vind ik leuk
    Robbie007 +540
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:21
    Hahaha, ja Pagan, jullie zullen nog veel broodjes kroket mogen eten om ons A elftal te verslaan. Wel typisch Nederland. 1 keer winnen tegen Duitsland ( een ploeg en crisis) en 1 keer gelijk spelen tegen Rode Duivels B en jullie denken weer dat je wereld kampioen gaat worden. Hahaha. Straks gaat Depay weer naast zijn schoenen lopen, blijkt dat De Ligt eerder Te Licht wordt bevonden en beseffen jullie plots dat jullie geen scorende spits hebben...en dan is het weer de trainer dat het gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:23
    Wie zegt dat we wereldkampioen worden ? Er is geen Nederlander die dat roept. Begrijpend lezen is niet je sterke punt he ? Maar ik zal het je even uitleggen: een feit is een bewezen iets en dat jullie A-ploeg zomaar van de onze wint is helemaal NIET bewezen. Die wedstrijd is namelijk NIET gespeeld. Moeilijk he ? Het zit allemaal in je hoofd
    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    Robbie007 +540
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:04
    Allemaal goed jongen...dromer.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:26
    Je hebt geen argumenten meer, fantast
    Vind ik leuk
    Robbie007 +540
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:40
    Haha en maar blijven druk maken.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 12:50
    De waarheid is hard he
    Vind ik leuk
    Robbie007 +540
    donderdag 18 oktober 2018 om 19:57
    Hahaha zolang jij maar overtuigd bent van je gelijk.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 20:23
    Ik weet zeker dat een feit een bewezen iets is en in de volgende klas van de basisschool leer jij dat ook
    Vind ik leuk
    Robbie007 +540
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:16
    Ik zat toen in ee klas kansberekening. By the way, wij belgen liggen eigenlijk niet zo wakker van een oefenmatchke tegen Nederland. Dus ik ga je moeten laten vriend.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3386
    donderdag 18 oktober 2018 om 21:24
    Je hebt anders genoeg over die oefenwedstrijd getypt. En wat ook grappig is, is dat je nu zegt "Wij Belgen liggen niet wakker van een oefenmatchke tegen NL" Praat jij voor alle Belgen ? Is dat ook een feit ? Ik hoef geen klas kansberekening te volgen om te weten dat dat niet zo is :) tot later
    Vind ik leuk
    Robbie007 +540