VP Rapport: Magere cijfers en onvoldoende voor Duivels tegen Oranje

    VP Rapport: Magere cijfers en onvoldoende voor Duivels tegen Oranje

    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:47

    De Rode Duivels hebben 1-1 gelijkgespeeld in de Derby der Lage Landen tegen Oranje. De eerste twintig minuten was België baas, maar nadien zakte het niveau beduidend bij de manschappen van Roberto Martinez. De tweede helft was er één om snel te vergeten. Het rapport van VoetbalPrimeur.be is streng, maar rechtvaardig.

    Simon Mignolet – 5,5

    Kon niets doen aan het tegendoelpunt. Verkeek zich wel bijna op een verre vrije trap van Memphis Depay. Straalt toch een pak minder zelfvertrouwen uit dan Thibaut Courtois tegenover zijn verdediging.

    Toby Alderweireld – 6

    Secure partij zonder al te veel aanvallende impulsen.

    Jason Denayer – 6

    Ging met momenten beenhard het duel in. Heeft laten zien dat hij stappen aan het zetten is bij Olympique Lyon.

    Dedryck Boyata – 6

    Stond net als de andere verdedigers zijn mannetje tegen de voorhoede van Oranje. Zorgde ervoor dat De Jong in de tweede helft niet kon scoren.

    Axel Witsel – 6

    Had vijf minuten voor tijd een knappe voorzet in huis dat bijna voor de winning-goal zorgde, maar invaller Batshuayi kon niet scoren.

    Youri Tielemans – 5

    Was bij het tegendoelpunt te laat om terug te keren. Kon zijn stempel ook niet echt drukken op het spelbeeld.

    Timothy Castagne – 4

    Ging zwaar de fout in bij de gelijkmaker van Danjuma. De enige gebuisde speler, werd in de tweede helft ook gewisseld.

    Nacer Chadli – 6

    Toonde zijn loopvermogen. In de tweede helft had hij ook een geweldige actie met bijkomende panna in huis.

    Dries Mertens – 6,5

    Schoot de 1-0 in de winkelhaak na een afvallende bal. Verder geen kansen meer gekregen.

    Eden Hazard – 5,5

    Toonde zich meteen bedrijvig in de openingsfase, maar deemsterde vervolgens weg.

    Romelu Lukaku – 5,5

    Had een grote kopbalkans, maar pakte niet genoeg hoogte om binnen te knikken. Ook een magere partij voor de topscorer aller tijden van de Belgen.

    Wat zijn jouw cijfers voor de Rode Duivels vanavond? Zet het in de comments!

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15046
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:53
    Inderdaad niemand die een 7 of meer verdiende. Partij om zeer snel te vergeten.
    Vind ik leuk
    Smuuw +710
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:55
    Keeper was goed anders had nl 3 keer meer gescoord ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:54
    Schandalig die punten voor Mignolet die heeft meer verdiend
    Vind ik leuk
    kasper90 +255
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:55
    Wat voor cijfers zijn dat nu? Ok was geen goede partij maar om nu zo'n lage cijfers te geven is ook nogal mager
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:21
    Vp Belgie doet net alsof wij een soort Moldavie zijn, waar Belgie overheen had moeten walsen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11718
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:46
    Dat zijn jullie tegenwoordig ook
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:53
    En jullie beste speler was de keeper???
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9972
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:00
    Van de absolute b-ploeg wel ja
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:11
    En wij stonden met de A-ploeg?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9972
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:39
    Heb jij dat?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:41
    Sorry, kan een taal probleempje zijn, maar ik begrijp je vraag niet. Wat heb ik?
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:49
    Haha, we deden niet aa het WK mee, maar wonnen dit jaar met 3-0 van de huidige Europese Kampioen en met 3-0 van de voormalig Wereldkampioen, we vergaten ons te belonen tegen de nieuwe Wereldkampioen en verloren nipt met 2-1 en speelden met ons b-team niet onverdienstelijk gisteren gelijk tegen de nummer 1 van de FIFA ranking.

    Niet slecht voor Moldavië...😉
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:12
    Maar Gibraltar zit ons op de hielen :P
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:19
    Dat wel natuurlijk...
    Vind ik leuk
    valere +355
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Dik tegenvallende Praet,verdorie ik had hem beter verwacht
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:01
    Stond niet op zijn plaats, beoordeel spelers op hun waarde als ze op hun juiste positie staan
    Vind ik leuk
    Smuuw +710
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:53
    Daar knelt het schoentje bij de meeste Danny: vitten, neuten en verder goedkope commentaar geven en dit zonder te weten wat voor rol ze eigenlijk hebben. Wat hun posities zijn ... Is dat de eerste keer dat die daar speelt en is dat altijd met dezelfde spelers rond hem?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:00
    Hazard de meest dreigende rode duivel voor de rust met als score 5,5... LOL
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:04
    Die analist van VP heeft gedronken of heeft gewoon een twa cijfers opgeplakt uit verveling
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:51
    Viel België tegen of was Oranje toch sterker dan gedacht?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:16
    België heeft Oranje onderschat en waren zelf aan het voetballen als een schoteldoek
    Vind ik leuk
    Frefke +630
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:02
    Mignolet heeft ons niettegenstaande recht gehouden. En Castagne was, op zijn pas op het tgendoelpunt na, toch niet zo slecht.
    De vervangers van de tweede helft werden niet gekwoteerd... maar beter ook zeker want vele lichtpunten heb ik niet gezien...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:02
    Ik vind dat mingole (de reserve doelman) dat verdomme heel goed gedaan heeft. Beter dan Courtoi. Van mij mag die jongen wat meer vertrouwen verdiend, en meer in het doel zou mogen staan. Voor mij krijgt hij 8,5 op 10.
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:20
    Mignolet behoedde België voor onheil, maar Courtois is natuurlijk ook een geweldige keeper.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
    Matig elftal. De 5-6 landen die momenteel veel beter zijn dan de Belgen zullen spoedig weer boven ze staan op de ranglijst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:08
    Ze wilden een beetje spelen maar niet voetballen
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
    Daar ben ik ook van overtuigd... Helaas zal Nederland nog een hele poos niet tot die 5-6 landen behoren! :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:11
    In de praktijk nu al. Op dat lijstje uiterst eind 2019 denk ik.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
    Pas op, nadat wij het EK winnen (waar jullie misschien getuige van mogen zijn, als jullie het EK halen natuurlijk) zal het toch nog even duren vrees ik :)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:23
    In de veteranen competitie dan neem ik aan, want de helft van de ploeg loopt dan al tegen de 40 :P
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:21
    Toch kun je het nog altijd niet laten.Jullie konden in de 2de helft ook niet winnen tegen voor mij een veredeld c-elftal
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:55
    Oranje speelde op volle oorlogssterkte, dat scheelt...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:13
    Oh, nu is het al een c-selectie?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:30
    Zeg dat nog maar eens als Courtois, Vertonghen, Kompany, De Bruyne, Carrasco en Meunier in het basiselftal staan. De eerste 20 minuten werd Nederland kapot gespeeld door onze veredelde B-ploeg. Na de rust werd dan onze hele voorlinie weggehaald, die hebben meer dan 80 goals gemaakt onder hun 3 voor de Rode Duivels. Maar ja, wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3394
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:19
    Schei toch uit met je als, als, als. Allemaal smoesjes
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:32
    Ach man. Ga lekker genieten van jullie puntje tegen onze B-ploeg. Wauw!!!! Wat een prestatie!!! Als Martinez echt had willen winnen dan had hij Lukaku (de laatste 30 wedstrijden goed voor 1 goal per match), Hazard (ook beslissend in bijna elke match) en Mertens laten staan. Er stonden de tweede helft 2 basisspelers op het veld. En zelfs daar kunnen jullie niet van winnen. Sukkelaars.
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:50
    Volgens mij vind je het niet zo leuk dat België niet won gisteren van een ook incompleet Oranje. Dat konden ze de vorige keer trouwens ook niet met een a-team tegen een op dat moment dolend Oranje.....

    Het grote probleem (of voordeel...) met het huidige Belgische team is dat ze in de afgelopen 6 jaar weinig tegenstanders van groot formaat (wilden) ontmoetten.

    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:07
    Geloof wat je wil. Ja, we zijn de laatste jaren altijd onterecht nummer 1 geworden in onze poule. Dikke mazzel hadden wij. Ja we hebben de meeste goals ooit gemaakt in een voorronde, allemaal onterecht. Een 0-2 achterstand opgehaald in een kwartfinale op het WK, nooit gebeurd...wat hadden wij toen mazzel...jongens jongens jongens toch. Onterecht brons op het WK, want allé wij hadden geen tegenstanders. Zaten wij niet langs de gemakkelijke kant van de rangorde waar ook Engeland wou zitten? Onterecht nummer 1 op de ranking, niet te snappen. En het zijn bandieten he, omdat wij altijd in de hoogste pot zitten met de allerbeste ploegen, krijgen wij nooit een tegenstander van formaat. Smeerlappen zijn het! En Hazard, De Bruyne, Courtois, Lukaku.... allemaal overroepen spelers. We wonnen dit jaar van Brazilië, van Engeland, van Zwitserland. Waarom zouden we dan niet kunnen winnen van een lager geklasseerd team als Nederland.
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:18
    Je legt me een hoop dingen in de mond die niet kloppen.

    Die voorrondes prima, maar uiterst zwakke ploegen.Gewoon een feit hoor. En op het WK speelden jullie goed, maar zwijnen gewoon met de poulesamenstelling en toch ook tegen Japan en Brazilië. Maar België won wel en daar ging het om. Gewoon sterk hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 17:35]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:41
    En waarom tegen zwakke ploegen? Omdat wij in de hoogste bokaal zitten. We kunnen geen ploegen loten die sterker zijn dan de hoogste bokaal. Als je in bokaal 3 zit dan krijg je een ploeg uit bokaal 2 en 1. Wij hebben dat probleem op dit moment niet. Maar als wij uit bokaal 1 ooit vallen, dan zullen wij terug Duitsland, Frankrijk, enzo ontmoeten.
    Vind ik leuk
    Jozef +38717
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:28
    Klopt. België is wel op een slimme manier omhoog geklommen om die status te krijgen. Vriendschappelijk alleen landen uitgekozen waar wat te halen viel. Sowieso vreemd dat oefenmatchen meetellen voor de Fifaranking. Naar mijn smaak moet je die samensteĺen op basis van toernooivoetbal waar het echt om gaat. Dan was die klim van België een stuk lastiger geweest.

    Maar, zoals gezegd, slim gedaan...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3394
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:20
    Zelfs dan weet je niet of je gewonnen zou hebben. Je kletst maar wat en doet aannames. Nogmaals: als, als, als. Dat is alles wat jij bent. Ik snap het wel. Het had veel leuker voor je geweest als Belgie dik gewonnen had van Nederland en nu moet je smoesjes verzinnen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:11
    VP kenners????? Castagne een 4? amaaai kutjournalistjes!!! Mignolet een 5,5?? was verdorie beste duivel!!! Tielemans een 5?? eerder een 2 voor hem, kan het niveau niet aan!!! denaeyer een 6?? belachelijk, was slechtste man opt veld en een 1 zou al teveel zijn!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:11
    Zet die roze bril eens af man, ze waren echt dramatisch. Echt.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
    Klopt, soms passen ze zich aan aan de tegenstander :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
    Het zit diep, zie ik. ;)
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:18
    Wat zit diep? Het feit dat jullie zelfs onze reservespelers niet kunnen kloppen? Niet echt hoor! Het gevoel van medelijden zit wel diep :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:51
    Ja, bij u zit het diep. Nederland dat niet kan winnen tegen onze B-ploeg. Bij de aftrap van de tweede helft stonden er nog maar 2 spelers van onze A-ploeg op. Toch wel een schande dat jullie niet kunnen winnen en dat tegen een nooddefensie. Vertonghen, out. Zijn back-up Vermaelen, out. Ooh, derde keuze dan Denayer en niet op zijn positie. Kompany out, ook een back-up moeten zetten. Kom eens terug als de echte basisploeg er staat, dan zal je zien waarom België al jaren in de hoogste regionen van de ranking vertoeft.
    Vind ik leuk
    Smuuw +710
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
    En hun defensie stond heel de tijd diep ... Ja heel diep met 8 man 😂😂
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3394
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:26
    Dat komt omdat ze zelden tegen toplanden spelen en zo punten pakken. Maar hou jezelf maar voor de gek
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
    B H ipv te lullen, ga op VI beetje je landgenoten lastig vallen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
    VI werd de afgelopen dagen geïnfiltreerd door Belgen die kwamen vertellen hoe hun extreem superieure elftal met de beste voetballers in de geschiedenis van de sport, ons vanavond helemaal met de grond gelijk zou maken. We zouden weer met onze beentjes op de grond worden gezet. Want vreugde na een grote overwinning op Duitsland, die mochten wij niet hebben van de haatvolle Belgen!

    Boontje komt om z'n loontje. ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:19
    spelen we op volle sterkte en of match met inzet, hadden jullie idd geen schijn van kans! had Giny en Virgil graag zien spelen, door ik Lfc supp ben, maar buiten die 2! pffffffffffff nog paar jaar nodig, om te staan in de subtop van Europa
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:22
    Jullie speelden al bijna op volle sterkte. ^^

    KDB had het verschil niet gemaakt. Zeker niet naast een matige Hazard. Die half bejaarde verdedigers uit de Engelse subtop ook niet.

    België is lang niet zo goed als jullie media jullie heeft doen geloven d.m.v. jaren van blinde zelfophemeling en hersenspoeling door winst tegen niemandslandjes als Panama en Tunesië.

    Als we enkel Frenkie d'r bij hadden gehad vanavond, hadden we al gewonnen. :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:24
    AMEN!
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:31
    Als... Als jullie beter hadden gespeeld in 2015 hadden jullie het EK in 2016 gehaald... Als jullie beter hadden gespeeld in 2017 hadden jullie dit jaar het WK gehaald... Als al jullie topspelers gerendeerd hadden waren jullie waarschijnlijk al eens wereldkampioen geworden...
    Als jullie echt zo goed waren hadden jullie na 1998 zeker nog eens tegen ons gewonnen..
    Als...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:40
    Ach joh, niet zo'n grote mond. België heeft zich al 300 keer niet geplaatst man. En heeft momenteel voor het eerst ooit een bovengemiddeld team, dat nu al weer zonder prijzen ten einde loopt.
    De standaarden zijn daar zo laag dat jullie dat al de "gouden generatie" noemen LOL.
    Hooguit de Bronzen Generatie voor die troostmedaille op het WK.

    Verder wens ik jou het beste Daydreamer, je was zo ongeveer de enige op dit forum die wel over kwam als een goede jongen. Ik houd het voor gezien hier op deze nog bloedend rode VP. Tot de volgende en misschien zien we je wel eens op blauw. ;-)
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4783
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
    Weet dat mijn reply telkens ludiek bedoelt was als antwoord op jouw ludieke Posts! Ik besef maar al te goed dat we als klein landje gewoon moeten genieten van het moment, wetende dat het zo voorbij zal zijn! En als we geen prijzen pakken zal ik heus niet mistroostig zijn en volgende keer gewoon weer voor de Nederlanders supporteren hoor!
    Probeer volgende keer misschien wel iets minder scherp te zijn en niet alle Belgen over dezelfde kam te scheren :)
    Wat is blauw trouwens? Ook een forum over het Nederlandse voetbal? Kom ik misschien wel eens kijken want voor het Champions League voetbal moet ik niet op een Belgisch forum zijn :)
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:02
    Haha zelfde hoor. Iedereen hapt hier zo lekker en dan troll ik graag verder. Heerlijk speels. Word ik bronstig van.
    Stond verder ook achter de duifkes deze zomer hoor, maar niet doorvertellen hè. ^^

    Enneh… voetbalprimeur.nl ;-)
    Vind ik leuk
    zapperboy +784
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:50
    Jozef, begin je weer over je "duifkes"
    Nog enkele weken geduld, Bronstig Hert, dan begint de jacht, hopelijk loopt er een oplettende jager rond,hahaha.
    Eer ik het vergeet, Oranje komt er wel, als Koeman die overhypte spelers van Ajax eruit kiepert.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
    Één ding is zeker. Jij kent NIETS maar dan ook NIETS van voetbal. Bijna op volle sterkte. Eerste helft ontbraken 6 basiskrachten, we speelden met meer reserven dan met onze basisspelers. Tweede helft stonden er nog maar 2 basisspelers op het veld. Ga maar op een snookerforum zitten tokkelen ofzo en wat cafépraat uitbrallen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3394
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:27
    Als, als, als
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11718
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:51
    Proficiat met jullie gelijk spel tegen ons c-elftal! De eerste helft kon het trouwens al 3-0 zijn...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:42
    Beschrijf die kansen nog eens dan, want ik kan me ze niet herinneren. O ja die bal op de paal, of was die van ons...Jezus, mijn geheugen :P
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1729
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:05
    VP zijn jullie dronken of zo???? Mignolet heeft ijzersterk gekeept, Zelfs met meer uitstraling dan Courtois die op dit ogenblik niet in topvorm is.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 00:06]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1729
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:09
    VP zijn jullie dronken of zo???? Mignolet heeft ijzersterk gekeept, Op dit ogenblik zelfs met meer uitstraling dan Courtois die op dit ogenblik niet in topvorm is.
    Vind ik leuk
    Chroom +336
    woensdag 17 oktober 2018 om 01:16
    Zó n vriendschappelijke match zegt niks, goed om de reserve spelers wat speeltijd te geven en voor de rest geen inzet en zeker geen risico's nemen op blessures in en match die van geen enkele nut is en meer een last dan een lust is om te spelen gezien het drukke programma van de topspelers die wat rust kunnen gebruiken.
    Als deze match moest gewonnen worden voor een klassement waren de kaaskopjes er niet aan te pas gekomen net zoals in de eerste 20 minuten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 01:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 04:03
    Deze journalist is duidelijk omgekocht door (de entourage van) Courtois! Mignolet speelde een erg sterke wedstrijd en straalde juist veel vertrouwen uit (met onder meer het uitkappen van zijn tegenstander op het eind van de wedstrijd)!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 07:10]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3394