'Raadkamer beslist, vijf bekende namen vliegen maand in de cel'

'Raadkamer beslist, vijf bekende namen vliegen maand in de cel'

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 21:00di 16-10-2018 om 21:00

Negen verdachten in 'Operatie Propere Handen' moesten dinsdag voor de raadkamer verschijnen. Daarvan zijn er vijf die in voorlopige hechtenis blijven. Vier mensen komen vrij met een enkelband. Dat staat te lezen in De Standaard.

De raadkamer heeft bevestigd dat beklaagden Mogi Bayat, Dejan Veljkovic, Bart Vertenten, Laurent Denis (topadvocaat) en Olivier Somers (hoofdaandeelhouder KV Mechelen) nog een maand in de cel moeten zitten. 

Vier andere verdachten mogen naar huis, maar wel met een enkelband. Het gaat dan om Marija Bogjevska (partner van Veljkovic), makelaars Dragan Siljanoski en Karim Mejjati en Thierry Steemans, technisch directeur bij KV Mechelen.

De advocaten hebben nu 24 uur om beroep aan te tekenen tegen die beslissingen. Zeker in het geval van de eerste vijf namen in die kans heel groot.

Plaats een reactie

dinsdag 16 oktober 2018 om 21:11
Ze moeten toch serieuze bewijzen hebben als hun aanhouding met 1 maand verlengd wordt
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:16
Normaal de rotte appels moeten er uit ok René.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:35
Wie is de 5de die in voorlopige hechtenis blijft zie maar 4 namen staan
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:37
Lees en tel nog maar eens goed
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:39
Heb inderdaad fout geteld maar waar is die andere zogezegde topscheidsrechter die ook moest brommen ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:41
Voorlopig vrijgelaten veronderstel ik
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:43
Zonder enkelband dan ?
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:44
Ja,ik dacht van gisteren maar ben niet zeker.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
Dat is Delferière en ik heb gelezen dat die zich volledig wil rehabiliteren ( lees: naam zuiveren). We zullen zien hoe dat afloopt...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:39]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:05
Leuk, kunnen ze daar direct,een zaalvoetbalclubje oprichten.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:40
Met welke ongeloofwaardige leugens gaan ze nu weer afkomen onze
maffiaadvocaten ?
Vind ik leuk
Gimini +923
woensdag 17 oktober 2018 om 05:04
Voorlopige hechtenis met 1 maand verlengen, dat doen ze niet over 1 nacht ijs, dan moet er al iets meer zijn dan alleen vermoedens. Wat Vertenten betreft, heb ik het vermoeden dat hij op een naieve wijze erin gedraaid werd. Zolang de schuld niet bewezen is , moeten ze het voordeel van de twijfel krijgen.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +901
woensdag 17 oktober 2018 om 05:25
Ik heb een flauw vermoeden dat de speurders dan niet enkel de lege horlogedoosjes van Bayat gevonden hebben maar ook het lijstje waarop staat welke doosjes hij al allemaal had...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws