'Ergste crisis ooit in België': “We mogen de noodtoestand afkondigen”

    'Ergste crisis ooit in België': “We mogen de noodtoestand afkondigen”

    maandag 15 oktober 2018 om 15:32

    Het grootschalige onderzoek naar illegale praktijken binnen de Belgische voetbalwereld gaat de hele wereld rond. Analist/commentator Peter Vandenbempt staat er met zijn neus op.

    "We hebben in het verleden al de nodige schandalen gehad met Zheyun Yé en de Bellemans-affaire, maar dit is toch de ergste crisis ooit in het Belgische voetbal. Als je ziet wie er mogelijk allemaal bij betrokken is, dat is toch enorm. Een catastrofe en we mogen de noodtoestand afkondigen in ons voetbal", laat Vandenbempt aan Studio Voetbal weten.

    De wedstrijd tegen Nederland kan de affaire misschien een beetje doen vergeten. "Het wordt zeker overschaduwd. Tegen Zwitserland werd er enkel over de affaire gepraat. Tijdens de wedstrijd leven de fans dan wel mee en een wedstrijd tegen Nederland kan de gedachten misschien wat verzetten."

    Poll

    Heeft Vandenbempt hier gelijk?

    (592 stemmen)

    Plaats een reactie

    Goaltje +1087
    maandag 15 oktober 2018 om 15:53
    Grootste vraagteken : waar eindigt dit ? Elke rechtgeaarde voetbalfan zit hiermee in zijn maag.
    Vind ik leuk
    freeman +11465
    maandag 15 oktober 2018 om 16:03
    Slecht voor de maag ! Rennietje nemen !
    Vind ik leuk
    DDT +3374
    maandag 15 oktober 2018 om 16:12
    Want rennie helpt snel en efficiënt 😉
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2766
    maandag 15 oktober 2018 om 16:17
    Misschien een stuk in uw Kl.... zuipen helpt dat ?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2693
    maandag 15 oktober 2018 om 16:46
    Dan liever een dikke toeter smoren, dat zuipen zegt me niet veel
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:46
    Een keer naar de h....n gaan heeft misschien nog het beste effect
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +361
    maandag 15 oktober 2018 om 15:59
    En niemand dat voor psychologische bijstand zorgt voor die dramaqueen...
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:02
    tja..
    Vind ik leuk
    Den Didi +297
    maandag 15 oktober 2018 om 17:21
    Al die makelaars buiten!! Zodat alle clubs eigenaar zijn van de spelers. dan zou die profiteurs er snel uit zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:22
    Dit is al een jarenlang gegeven Match fixing. Nu sinds de klacht van Westerlo zijn ze er pas aan begonnen. Elke degradatie werd nipt ontlopen of scheidsrechter gespeeld is M'kroen. En daar wordt met geen woord over gerept!!!?
    Vind ik leuk
    valere +350
    maandag 15 oktober 2018 om 19:57
    Hij kan het niet wegsteken...Een journalist smult daarvan.
    Vind ik leuk
    blondel +2572
    maandag 15 oktober 2018 om 20:06
    Niet van het schandaal hoor,maar wel de sensatie errond.Het is ook hun job he om erover te schrijven.En zijt maar zeker dat zij veel meer weten dan wij de gewone supporters.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws