Nederlandse journalist: België is de enige bananenrepubliek van Noord-Europa

    Nederlandse journalist: "België is de enige bananenrepubliek van Noord-Europa"

    maandag 15 oktober 2018 om 11:30

    Operatie Propere Handen ging inmiddels de hele wereld rond. Ook de Nederlandse sportjournalist Sjoerd Mossou blikt terug op het schandaal.

    "Al zouden we het willen, de Belgische voetbalcultuur valt onmogelijk na te bootsen", opent hij in het Algemeen Dagblad. "Best jammer, want nergens zijn schandalen altijd zo charmant, zo knullig ook, overgoten met een jaloersmakend soort joie de vivre."

    Voor Mossuu was de Bayat-gate en het omkopingsschandaal ongezien. "Het schandaal van deze week sloeg natuurlijk alles. Het is schokkend in zijn omvang, maar voor wie de afzonderlijke verhaallijnen leest: ze zijn klein en kneuterig. Het legt een bijna schattige cultuur van gesjoemel bloot."

    Een bananenrepubliek
    Volgens de journalist is de Belgische competitie ideaal om buiten de lijntjes te kleuren. "In België doen ze niet graag aan regels, laat staan aan controles. Iedereen kan vandaag nog een Belgisch clubje overnemen."

    Mossou gaat maar door. "Met een paar brievenbusfirma's op de Kaaimaneilanden, drie louche Joegoslavische zakenmannen, twaalf minderjarige Ivorianen, een schimmige fiscalist en het telefoonnummer van een scheidsrechter uit Tubeke, bent u morgen eigenaar van een Belgische club."

    "België is de enige echte bananenrepubliek van Noord-Europa, en dat moet vooral zo blijven. Nu al zin in het volgende schandaal", besluit de Nederlandse sportjournalist.

    Plaats een reactie

    Geertvdd +3071
    maandag 15 oktober 2018 om 11:33
    Van zodra ik een argument heb gevonden dien ik hem van repliek! 😎
    Vind ik leuk
    zapperboy +804
    maandag 15 oktober 2018 om 12:55
    Noord Europa..... ???
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1436
    maandag 15 oktober 2018 om 17:29
    Joegoslavië?!
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 15 oktober 2018 om 20:32
    Noord-Europa...

    Ben het als Nederlander totaal oneens met alles wat hij zegt. Dat is niet omdat ik nou zo van de Belgen hou, maar omdat corruptie van alle landen en van alle mensen is.
    Vind ik leuk
    Garland +5360
    maandag 15 oktober 2018 om 11:37
    Dan was de reactie van Johan Derksen een pak verstandiger. "Menen we echt dat dit soort gedrag aan de grens stopt? Wat daar kan, kan hier ook."

    Later in programma volgde nog: "In de keuken kampioen divisie (nl 2e klasse) kun je doen wat je wil er kijkt toch geen hond naar."
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:55
    En het niveau is zo erbarmelijk, dat je gesjoemel onmogelijk kan bewijzen. Dat geldt trouwens ook voor beide hoogste divisies, met uitzondering van een paar clubs.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:38
    zullen eens zien. Dat. Ze overal gaan zoeken wat je dan heb te zegen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:39
    Klinkt vrij racistisch,..
    We zullen morgenavond ze toontje lager horen zingen 🤔
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:36
    Dus niet :)
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:47
    Gerland daar heb je een punt wat ze daar kunnen kunnen ze hier ook maar te lui
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:58
    Voor een bolleke kaas en een Heineken kan je dat in Holland ook 🙃🙃🙃
    Vind ik leuk
    SD +9412
    maandag 15 oktober 2018 om 12:00
    Die winnen van een stuurloos Duitsland en daar zijn ze weer met hun grote bek die Hollanders !
    Vind ik leuk
    Teppie +20
    maandag 15 oktober 2018 om 12:10
    Die bek van jullie is anders ook vrij groot geworden, en volgens mij is hij nog niet uitgegroeid! Jammer dat jullie dat zelf niet zien!!!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:18
    Dat kan aan onze spiegels liggen..🤔
    Ofwel overdrijven jullie zoals gewoonlijk?
    Ik ga er mijn slaap niet voor laten 🤣😂
    Stuur je me jou adres? Kan ik je een dood tissues opsturen voor morgen 😂🤣😂🤣😂
    Vind ik leuk
    Teppie +20
    maandag 15 oktober 2018 om 14:13
    Misschien heb ik de “dood” tissues wel nodig morgen voor het lachen!😂😂😂😂😂
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 15 oktober 2018 om 12:25
    Wij hebben alleen een grote bek als daarnaar wordt gepresteerd. dat is dan toch al een etappe voor op jullie als je het mij vraagt. :-)

    Zullen morgen wel even bekijken hoe groot jullie bek effectief mag zijn...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 15 oktober 2018 om 12:35
    En wat hebben jullie dan gepresteerd ? Terwijl jullie zulke goede voetballers hebben. Wij als Nederlanders hebben een rottijd achter de rug en dan moet je tegen Duitsland spelen. Het was zeker niet groots maar we hebben gewonnen. Dat was een onverwachte meevaller waar we mee verder kunnen. Verliezen wij van Belgie ? Waarschijnlijk wel maar wij zijn op de goede weg.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    Minunten +254
    maandag 15 oktober 2018 om 13:16
    We hebben gepresteerd dat we nu toch wel al 5 jaar volop genieten van onze nationale ploeg en kwart-/ halve finales op EK en WK gespeeld hebben. De meeste Belgen beseffen dat we bij de 6 beste landen ter wereld zijn, waardoor kwartfinale altijd moet en al wat beter is leuk en alles minder dan de beker een ontgoocheling is. Dat mag lijkt me. Wees gerust dat wij nog steeds de nuchtere Belgen zijn, maar het is ook gewoon plezant om met z'n allen te roepen dat we kampioen worden. Dat dat van over de grens gezien arrogant overkomt dat hebben wij meerdere decennia mogen ervaren en dat is dan nu eens aan jullie. :-)

    Maar het lijkt me dat het evenwicht tussen beide landen er snel terug zal zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    Teppie +20
    maandag 15 oktober 2018 om 13:57
    Daar ben ik het niet mee eens, ambitie mag uitgesproken worden. Dat mag niet altijd maar als arrogant worden uitgelegd. Dat jullie dat nu doen is toch prima! Jullie hebben er de spelers voor.
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 15 oktober 2018 om 13:35
    En dat gun ik jullie wel degelijk, niet zolang geleden was het bij ons huilen met de pet op. Lees even heel het gesprek en je zal merken dat de reacties voornamelijk door het artikel en die riooljournalist worden uitgelokt.

    Winnen van Duitsland is trouwens sterk, maar je treft ze ook op de juiste moment, dat moet je wel meenemen in de analyse...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 15 oktober 2018 om 14:25
    Niemand in Nederland zegt dat het makkelijk was of dat Duitsland op zijn sterkst was. Niemand zegt dat 3-0 een terechte uitslag was. Maar ik denk dat het probleem van Nederland ook een stukje gebrek aan zelfvertrouwen was na al die negatieve resultaten. En dat winnen van Duitsland (onze aartsrivaal) dan heel goed uitkomt is dan toch niet gek. Ook al was dit het minste Duitsland van de laatste 4 jaar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 15 oktober 2018 om 14:28
    12 jaar* :-P
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 15 oktober 2018 om 14:29
    Sinds ze wereldkampioen werden dan :)
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 15 oktober 2018 om 15:25
    Hehe, geen idee, denk niet dat ze ooit al zo diep zaten.. :-)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:29
    Dat ben ik met je eens, dat denk ik ook niet :)
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:48
    *geeuw*
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 15 oktober 2018 om 14:17
    geen argumenten ?
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:50
    Goede weg is hard te zeggen voor Nederland, als je hun geschiedenis kent, en vooral, het volk, weet je dat ze na 1 goede match teveel zelfvertrouwen krijgen en zichzelf in de voeten schieten.
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 15 oktober 2018 om 23:32
    Ach, 3x finalist, 1x ongeslagen en derde, 1x vierde op een WK en een EK gewonnen. Daar zijn we met recht trots op lijkt me. Kwartfinales worden niet als prestatie genoemd.

    Clubs deden het ook goed in Europa. 8 EC1/CL finales gespeeld, 6x gewonnen, 2xEC2 finale, 1 gewonnen, 7 Eufacupfinales en 4x gewonnen.
    Europees Voetballer van de Eeuw voortgebracht...

    Dat zijn de feiten in de laatste 50 jaar over dat volk...

    ...en dat met al die schotwonden in de voeten. Niet slecht lijkt me.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:49
    De Nederlandse vrouwen waren vroeger ook mooier , je ziet mooie liedjes duren niet lang en wij Belgen beseffen dat en genieten van het moment .
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:59
    Prima toch?

    Vind ik leuk
    K1908 +820
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:49
    1x 4de en 1 x 3de (WK), 1x EK finalist.
    Het is neit hetzelfde, maar ben er daarom niet minder trots op.

    Ik ken de titels op clubniveau niet exact, maar daar deden we het ooit ook niet zo slecht. Ik denk dat we op dat geval niet teveel moeten opscheppen, verschil is er amper.
    Heeft de KV Ajax zo neit naar huis gespeeld in Straatsburg? ;-)

    Het is natuurlijk wel allemaal lang geleden en momenteel niet meer van tel.

    Enfin, we leven niet in het verleden. Dat de beste vanavond mogen winnen, hopelijk zijn wij dat! :-)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 29 oktober 2018 om 13:12
    Even eerlijk zijn. Als je de statistieken kijkt lijkt het niet echt op elkaar
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 29 oktober 2018 om 13:17
    Ik had het over clubniveau daar. En op dat vlak hebben wij met Anderlecht, Brugge, KV, Standard, toch ook wel een rol gespeeld in bepaalde periodes van de voetbalgeschiedenis. Ik denk niet dat er daar zo immens veel verschil is. Momenteel is dat zelfs allemaal niet meer van toepassing, we zijn allemaal gewoon meelopers op Europees niveau...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 29 oktober 2018 om 14:15
    Hoeveel EC1's en CL's hebben jullie gewonnen ? En met KV tegen Ajax herinner ik me nog 1 ding en dat is dat er bij Ajax eentje uitgestuurd werd en dat de Sadeleer nog riep dat het net leek of er bij KV eentje uitgestuurd was. zo was de veldverhouding. Dus weggespeeld was absoluut niet waar
    [Reactie gewijzigd op maandag 29 oktober 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 29 oktober 2018 om 15:18
    Geen idee van dat laatste man, dat was wat gejen.. Ik was wel in het stadion, maar in de baarmoeder van mijn ma.. :-)

    Ik ben net wat gaan kijken en op het eerste zicht staan jullie inderdaad mooi voor. Heb nu geen tijd en zin om er me dieper in te gooien. ;-)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    vrijdag 2 november 2018 om 13:34
    Oke man, Beetje gezonde concurrentie mag best :)
    Vind ik leuk
    zapperboy +804
    maandag 15 oktober 2018 om 13:05
    Blijf op jullie blauwe VP, lompe Hollander.
    En nu rap uw mond spoelen, hahaha
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 15 oktober 2018 om 13:37
    Wil je voor jezelf spreken a.u.b.. Er zijn hier mensen die de uitstraling waar jij nu voor zorgt, net willen vermijden...

    respect is iets moois..
    Vind ik leuk
    zapperboy +804
    maandag 15 oktober 2018 om 17:57
    Ga aub maar eens de blauwe VP op.
    Dan kom je respect tegenover de Belgen NOOIT tegen.
    De Nederlanders op VP kijken neerbuigend op de Belgen neer, laat ons zeggen voor 90%.
    ........ RESPECT is iets mooi, maar het moet wel van twee kanten komen.
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 15 oktober 2018 om 23:38
    Haha, jij wil respect na alles wat je op de 'blauwe' kant hebt klaargespeeld, Zappy?

    Daar schrijven genoeg fatsoenlijke Belgen hun mening en dan krijgen ze ook fatsoenlijk weerwoord.

    Jij niet, maar dat ligt volledig aan jezelf.....

    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:08
    Wat een onzin. Op de blauwe VP ben jij geen enkele keer op een gefundeerde mening te betrappen en nu begin jij over respect ? Er zijn zat Nederlanders die de Rode Duivels supporteren ondanks het feit dat wij weten dat als jullie echt een keer kampioen worden wij als Nederlanders het bij elke gelegenheid voor onze voeten geworpen krijgen omdat het ons niet gelukt is. Het grappige van jou is dat je nu loopt te gillen dat wij Nederlanders naar de blauwe VP moeten terwijl jij als Belg op de blauwe VP loopt te trollen :) Hypocriet figuur dat je bent
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:41
    Die 'blauwe VP' interesseert me zo niet. Ik verlies hier al genoeg tijd aan. Je kan misschien eens proberen om niet hetzelfde te doen als de personen die je beschuldigd. Dan kan je zo'n opmerkignen maken zonder als een idioot over te komen...
    Vind ik leuk
    zapperboy +804
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:17
    Moet ik nu ook bij mijn buur langs lopen om een nieuw account aan te maken, jozefke?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 15 oktober 2018 om 14:22
    Weet je het verschil wel tussen een Nederlander en een Hollander of leer je dat pas in de volgende klas op school ?
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 15 oktober 2018 om 14:27
    Hoewel dat voor jullie niet het geval is, is een Nederlander voor ons WEL 'nen Hollander'. Hoef je verder niet veel achter te zoeken.

    Hollander is in dat geval eerder dialect en heeft niets meer te maken met de provincies. ;-)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    maandag 15 oktober 2018 om 14:41
    Ik vind het vreemd omdat bij jullie je ethniciteit zoals Walen en Vlamingen best een heet hangijzer is. Daarom had ik niet gedacht dat jullie elke Nederlander een Hollander zouden noemen :) Er zijn een heleboel Nederlanders die niks met Holland hebben, vandaar :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    maandag 15 oktober 2018 om 15:28
    Mensen willen enkel politiek correct zijn t.o.v. zichzelf, anders hebben ze het vaak niet eens door.

    Ik ben trouwens Belg, geen Vlaming..
    Maar goed, aan die discussie wil ik hier niet beginnen. :-)
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 15 oktober 2018 om 23:42
    Zo ben ik trotse Hollander en Nederlander.
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    vrijdag 19 oktober 2018 om 13:49
    Ik ben uiteraard wel Vlaming, wat ik wil zeggen is dat dat communautaire nogal belachelijk is imo...

    Hoewel ons landje zeker voor verbetering vatbaar is...
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:46
    Zucht, heeft er net alles mee te maken, waarom zo idioot reageren, laat staan met een zelfvertrouwde knipoog, je maakt uzelf echt belachelijk. Hollanders zijn mensen uit Noord & Zuid Holland, in west-NL zijn er ook 2 delen waar ze Hollanders zijn en geen Nederlanders, het verschil is er. Of wil je dat men u een Waal noemt in het vervolg? Zoals al gezegd door anderen hier, maak eerst uw school af, kom dan praten op het internet met volwassenen. Je wilt niet weten hoe ongeschoold je klinkt en vooral, hypokritisch.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:50
    In West-NL zijn er 2 delen waar ze Hollanders zijn en geen Nederlanders ??? Waar dan ?
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:40
    De volwassen man die mensen het gebrek aan een opleiding verwijt, op het internet. Wees kalm 'vriend' en spreek van hypocrisie wanneer het niet op jezelf van toepassing is...

    Ik kader een reactie van een ander, eigenlijk om het allemaal een beetje rustig te houden.

    EDIT: nog vergeten, noem me wat je wil, ik speel die spelletjes niet zo graag. Een Waal is ook een Belg, couldn't care less..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    vrijdag 19 oktober 2018 om 14:25
    Precies, we hebben trouwens in het westen helemaal geen gebieden waar er wel Hollanders zijn maar geen Nederlanders. Beetje apart om dan over een ander zijn schoolopleiding te beginnen ??
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 19 oktober 2018 om 14:26]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15019
    maandag 15 oktober 2018 om 12:17
    Mossuu moet niet te hoog van de toren blazen, in Nederland is het niet veel beter dat Jan met de korte achternaam een club kan kopen..

    Bij ADO den Haag hadden ze ene Meneer Wang die niet over de brug kwam met het beloofde geld als eigenaar. Bij Roda JC hebben ze Korotaev die in de gevangenis heeft gezeten in Dubai voor het uitschrijven van ongedekte cheques. Bij Vitesse zit er nu ook een Rus die eigen mensen in de club steekt (Sloetski ex bondscoach van Rusland). Bovendien krijgen die elk jaar een paar Chelsea C of D spelers.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2795
    maandag 15 oktober 2018 om 16:30
    Een match ,en de waare aard van onze noorderburen komt weer naar boven
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:45
    Ja zo zijn alle Nederlanders, nou goed. Wat jij hier schrijft zegt meer over jou als over anderen. Dom en kortzichtig
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2795
    woensdag 17 oktober 2018 om 05:57
    Andenten dat is pas dom en kortzichtig
    Blinde mol
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:01
    Ach jee, een typefout. Nee mensen die een heel volk over één kam scheren zoals jij. Van die sukkelaars moet de wereld het hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:21
    Ze hebben een mesthoop opengetrokken in België en wie kroop daar uit , een hoop Nederlandse journalisten met Dijkshoorn en Sjoerd Mossou op kop die jaren gezocht hebben naar iets en het nu hebben gevonden .
    Laat U helemaal gaan kezen .
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:30
    Ja hoor.

    Heel Nederland denkt zo...

    Alsof alle Belgen op Urbanus lijken en verfijnde praat a la Herman Brusselmans spreken....
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:50
    Neen dat geloof ik goed maar die halve of hele gekken kunnen hun mening wel in de krant zetten en zo een hele hoop mensen beïnvloeden
    Vind ik leuk
    zapperboy +804
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:31
    Ward, ik zou niet reageren op jozef.
    Die zijn zuur-zeikende-arrogantie tegen Belgen is niet te stoppen.
    Die mogol heeft als hoofdhobby: denigrerend overkomen op alle Belgen, een echt misselijk figuur.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:36
    En dan gaan wij als nederige Belgjes op onze kop laten kakken ik dacht het niet . Maar misschien is het wel verstandig om Uw raad op te volgen voor het op een scheldpartij uitdraait , bedankt in ieder geval
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:04
    Ja maar Ward, diezelfde journalisten zeggen niet alleen iets over Belgie. Ze staan constant op de Nederlandse VP onzin uit te kramen. Dus denk nou niet dat Nederlandse journalisten alleen de Belgen afzeiken en dat alle Nederlanders zo denken
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:56
    In Nederland heb je 2 soorten mensen , hopeloze arrogante betweters en hele maar dan ook hele gezellige spontane mensen . Al goed dat het merendeel van de tweede soort is en U waarschijnlijk daarbij hoort .👍👍
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:59
    Je hebt overal hopeloze arrogante betweters. Dat is niet aan een land gebonden. Dat zeiden wij over Duitsers. Maar feit is dat het gewoon onzin is. Het is niet aan landen gebonden. Je hebt overal normale en afwijkende mensen
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1098
    maandag 15 oktober 2018 om 18:44
    Euhm, de NL competitie is even rot..... wacht tot de bom daar ontploft.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:59
    Onze universiteiten bulken van de Nederlandse studenten. ( Faculteit Dierengeneeskunde Gent bestaat voor 30% uit Nederlanders om maar een voorbeeld te noemen.
    Onze ziekenhuizen ontvangen grote aantallen noorderburen die in eigen land niet meer geholpen kunnen worden.
    Toch wel een raar volkje die Nederlanders die voor onderwijs en zorg zo massaal naar een “bananen republiek” trekken.
    Dit is weer een prachtig voorbeeld van een uiterst arrogante neerbuigende reactie, die dan nog eens te lezen valt in één van Nederlands belangrijkste kranten. (die overigens ook in handen is van geciteerde bananenrepubliek, maar dit terzijde...)
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:35
    Je leest wat je wilt lezen.

    Deze opinie wordt niet breed gedragen. Misschien goed om te weten. De man wil aandacht, dit gebeurt altijd en overal. Het gaat namelijk niet zo goed met de kranten. Puike overname...
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:43
    Over de Nederlandse studenten in België: op veel Nederlandse universiteiten wordt gewerkt met numerus clausus. Dit om de kwaliteit te waarborgen.

    Over de zorg: die is goedkoper in België en met name mensen uit de grensstreek maken er om die reden gebruik van. Persoonlijk vind ik de Belgische ziekenhuizen, evenals de universiteitsgebouwen erg aftands en verouderd. Scheelt vanzelfsprekend in de kosten...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:53
    Doe ons een plezier en moei U met het voetbal in Nederland en hopelijk komt U in België geen ongeval tegen zodat U in een middeleeuwse kliniek beland die alle moeite dan nog gaan doen om U het leven te redden of toch een prima verzorging te geven .
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:07
    Dat bepaal ik zelf wel. Vrijheid blijheid.

    Middeleeuws...Dat zijn jouw woorden trouwens.
    Vind ik leuk
    valere +361
    maandag 15 oktober 2018 om 20:01
    Heikneuter,wacht tot men eens het potje Johan Cruyff opentrekt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws