UPDATE: Transfer is kwestie van tijd, Dendoncker gespot in shirt nieuwe club

    UPDATE: Transfer is kwestie van tijd, Dendoncker gespot in shirt nieuwe club

    Gepubliceerd: donderdag 9 augustus 2018 om 14:15do 09-08-2018 om 14:15

    Krijgt Leander Dendoncker een dag voor de deadline toch zijn transfer naar Engeland? Het Laatste Nieuws weet alvast dat hij afreist naar Engeland om te onderhandelen.

    Het is Wolverhampton dat aan het langste eind zou kunnen trekken voor Dendoncker, die al een tijdje hoopt te vertrekken bij Anderlecht. Eerder stond hij in de belangstelling van West Ham United en Crystal Palace, maar nu is het de promovendus die de beste papieren heeft om hem over te nemen.

    Eerder deze week werd al duidelijk dat Dendoncker een voorstel van Marseille heeft geweigerd. De Fransen wilden 19,6 miljoen euro betalen, maar enkel via een investeringfonds. Dendoncker vertrouwde het zaakje niet en zei nee.

    Update 08/08, 18u30: Inmiddels komt er ook bevestiging uit Engeland. Zo meldt Sky Sports dat Wolverhampton inderdaad dicht bij de Rode Duivel staat. Wolves-watcher Tim Nash meldt dat er woensdag zelfs al medische testen gepland staan. Hij en The Mirror geven aan dat de Engelse club zo'n 13 miljoen euro zouden betalen voor Dendoncker.

    Update 09/08, 14u15: Het ziet er naar uit dat Leander Dendoncker een nieuwe club heeft gevonden. De verdediger staat op het punt om zijn overgang naar Wolverhampton te finaliseren. De Rode Duivel aast al een tijdje op een transfer en Sky Sports wist Dendoncker alvast in een shirt van de Engelse club te betrappen. Volgens HLN zal Dendoncker een contract voor vier seizoenen tekenen bij Wolverhampton. Een transfer lijkt dus enkel nog maar een kwestie van tijd.

    Plaats een reactie

    TageMeister +5294
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:30
    Ben benieuwd!
    Vind ik leuk
    Riddlin +2413
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:31
    Zou hij nog een voorkeur hebben van club of is het gewoon ok eender wie zolang hij maar weg is?
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:33
    Gok da 2de
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +810
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:26
    Als het dat 2e is dan het de deal met Marseille wel doorgegaan.
    Vind ik leuk
    Mathifcb +470
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:47
    Frankrijk is niet zo intressant voor een belgische speler ze gaan liever naar duitsland of engeland naar de topcompetities
    Vind ik leuk
    MoCa +246
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:59
    Gewoon poen pakken en daarna na 1 of max 2 jaar de terugstap doen naar lagere competitie. Zoals vele 'grote talenten' reeds hebben voorgedaan. Jammer genoeg !!!
    Vind ik leuk
    Robbie007 +607
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:33
    Nog wel goede ploeg als tussenstap
    Vind ik leuk
    Boerken +7041
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:11
    Tussenstap? Ik dacht dat Anderlecht een tussenstap naar hoger zou zijn geweest.
    Vind ik leuk
    Dirk H +3113
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:35
    Hopelijk werken in Engeland de faxen goed de volgende 36u
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:36
    Krijgt daar wel stevige concurrentie met Neves op die positie.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:58
    Denk dat daar enne Van Damme ook eens geweest is
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +810
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:27
    Maar na paar dagen wou die al terug ...
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:17
    Idd :)
    En Strupar destijds ook dacht ik?
    Vind ik leuk
    Riddlin +2413
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:17
    Strupar speelde bij Derby County. En hij was daar ook een belangrijke speler
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:16
    Juist! My bad 😊, verkocht voor 195 miljoen Belgische Frankskes als ik het me nog goed kan herinneren 😉
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    woensdag 8 augustus 2018 om 14:58
    Ja watte wat een zwakke ploeg voor Dendoncker..naar een goeie middenmoter dat had ik begrepen maar Wolverhampton? Dat wordt vechten tegen degradatie...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4843
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:06
    Zou ik zo niet zeggen. Die hebben best een sterke ploeg. Die gaan volgens mij niet voor degradatie spelen. Ik gok op een plaats tussen 8! En 14. Dus middenmoot.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:15
    Ik moet toegeven dat ik de ploeg van the Wolves niet zo goed ken.. Maar het is geen vaste middenmoter he.. en de meeste ploegen die promoveren hebben het meestal niet simpel om erin te blijven
    Vind ik leuk
    freeman +11893
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:14
    Zolang hij maar niet moet vechten om op de bank te geraken ?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4780
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:48
    Wolverhampton zal niet vechten tegen de degradatie. Denk dat je gewoon niet zo goed op de hoogte bent. Wordt gewoon makkelijk de middenmoot
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:51
    Net even opgezocht en ze hebben wel paar goeie transfers gedaan... ik had op een andere ploeg gehoopt .. Everton als voorbeeld.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4780
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:55
    Everton lijkt me komend jaar beetje te hoog mikken. Die zijn ook ferm aan het inkopen, zou daar zijn plek niet hebben vrees ik, bon ja, wat mij betreft is de PL niet de competitie voor Leander, maar als hem daar toch voor kiest, liever een middenmoot ploeg , een jaartje of 2-3 groeien. En dan hoger mikken.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:51
    De anderen deden ook goede transfers dus zal toch afwachten worden. Misschien doet hij daar een Burnleytje...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 8 augustus 2018 om 16:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:01
    teleurstellend. een droomstransfer ???
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:15
    Wat een bende zieligaards hier. Weken zagen dat hij niet goed genoeg is voor de top en nu zagen dat hij naar de middenmoot gaat. 😣
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:17
    Van de LDD van twee seizoenen geleden was ik grote fan maar verleden seizoen heeft hij zwaar teleurgesteld... ik had hem graag naar een middenmoter zien gaan maar ik vond the Wolves geen middenmoter. Ik had op een betere, stabielere ploeg gehoopt
    Vind ik leuk
    maverick +217
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:15
    Om dan met hangende pootjes terug te komen , zal weer een flop worden
    Vind ik leuk
    TageMeister +5294
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:33
    Als ik eerlijk moet zijn als RSCA fan interesseert mij vooral wat ze dervoor betalen ! De rest is leuk mee genomen maar als hij weg gaat, liefst zoveel mogelijk geld voor krijgen en is de dan 2de klasse in Engeland,China of Rusland so be it :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 15:40
    Komt het dan toch nog goed; ik twijfel nog
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1047
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:07
    De reden van weigering an Marseille: achter het bod zat het sportinvesteringsfonds Doyen Sport en Leander wil geen speelbal in hun handen worden. Sinds 2014 verbiedt FIFA het zogenaamde Third Party Ownership, maar daar heeft Doyen Sport iets op gevonden. Het investeringsfonds van topmakelaar Jorge Mendes koopt geen transferrechten meer, maar leent geld aan clubs om spelers te kopen. In ruil vraagt het erge hoge intresten en inspraak in de toekomst van de speler. Daarom wou Leander daar niet op ingaan. Bij de gesprekken met Sevilla, dus met Christophe Henrotay, met wie Leander al tijdje samen werkt en hij is degene die alles ging uitwerken, kwam hij toen met een extra tussenpersoon, die ook via de kassa wenste te passeren. Sevilla blies dan alles af. Intussen heeft zijn broer Andres een licentie als makelaar en probeert hij inmiddels een transfer te regelen. Hij zal waarschijnlijk quasi niets vragen als vergoeding.
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 16:58
    Wolverhampton aub! Ok je speelt in Engeland, kan je beter bij Anderlecht blijven vind ik.
    Vind ik leuk
    Intel +1306
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:45
    Dat is toch een goede tussenstap?
    Zeker na een minder seizoen en als voetballiefhebber speelt ge toch veel liever in de Pl zelfs de laatste zou gemakkelijk mee bovenin draaien bij ons...
    Vind ik leuk
    Joesay +665
    woensdag 8 augustus 2018 om 18:59
    #feestjebouwen, #highfive, en nog zo van die # brol
    Vind ik leuk
    Robbie007 +607
    woensdag 8 augustus 2018 om 19:48
    13 mlj is wel een prikje voor Dendoncker
    Vind ik leuk
    Joesay +665
    donderdag 9 augustus 2018 om 08:50
    Aan DD bedoelt ge, tis te hopen dat hij met de voeten terug op de grond komt
    Vind ik leuk
    VaSy +916
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:13
    Menen ze nu dat ze hem vorig jaar niet wouden laten vertrekken, zelfs niet bij een bod van 20mil en dat hij nu 'maar' 13mil opbrengt..
    Jezus...
    Vind ik leuk
    woensdag 8 augustus 2018 om 20:52
    Waarom altijd maar die vergelijking maken met vorig jaar als het over LDD of andere RSCA-spelers gaat?
    Iedereen weet toch ondertussen wel al genoeg dat het om een totaal ander bestuur gaat?
    Dat hij vorig seizoen niet weg mocht heeft niks te maken met beslissingen van het huidige bestuur.
    Dat zijn waarde gedaald is, is niet meer dan logisch na het vorige seizoen, wat evenzeer geldt voor andere toenmalige "hoogvliegers" als Theo
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    woensdag 8 augustus 2018 om 21:33
    Ik snap niet wat je bedoelt...??
    Herman beweerde dat hij een bod van 20 miljoen geweigerd had... dan zijt ge onnozel .. dan beloven ze hem ook nog een transfer wanneer het seizoen om is ... en nu zat Coucke en Devroe ermee.. door de schuld (of toch een gebrek aan kwaliteit?) van LDD en Herman moeten we nu heel tevreden zijn met 13 miljoen.

    Benieuwd als deze 13miljoen nog geïnvesteerd gaan worden..! 5miljoen naar Sanneh.. hopelijk nog een spits met een dribbel type Suarez of Aruna.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    woensdag 8 augustus 2018 om 22:46
    Iemand info wat zo een investeringsfonds inhoudt?
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 14:56
    Zo een fonds verhuurt je uit aan andere clubs om dan je waarde te zien stijgen zodat ze met winst kunnen verkopen. Bij Lestienne en Ezekiel was dat ook zo dacht ik.
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    vrijdag 10 augustus 2018 om 07:35
    Als je anderhalf jaar loopt te verkondigen dat je hogerop wil, en er blijkt geen enkele ploeg met kaliber geïnteresseerd te zijn, dan ben je niet zo goed als je zelf graag wil geloven. En dan heb je zeker geen goede manager. Ter vergelijking: Elke middelmatige Hollander slaagt er blijkbaar veel makkelijker in om die toptransfer te versieren....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws