'Grote consternatie op training Genk: Dewaest en Ndongala met elkaar op de vuist'

    'Grote consternatie op training Genk: Dewaest en Ndongala met elkaar op de vuist'

    woensdag 11 juli 2018 om 15:36

    Het seizoen met nog beginnen of het eerste grote incident bij Racing Genk is al een feit. Sébastien Dewaest en Dieumerci Ndongola raakten woensdagochtend slaags op de training, zo meldt Het Belang van Limburg. 

    De krant schrijft dat het misging tijdens een onderling oefenspel. Hoewel Dewaest en Ndongala in dezelfde ploeg zaten, kwam het tot een slaande ruzie. Verschillende spelers en coach Philppe Clement snelden naar het duo, dat voorheen al 1,5 jaar samenspeelde bij Charleroi, toe om de vechtersbazen uit elkaar te halen.

    Hiermee waren de gemoederen echter niet bedaard. Dewaest trok na de ruzie richting kleedkamer, maar Ndongola zette de jacht op hem in. De technische staf wilde escalatie in de kleedkamer voorkomen en dus grepen Clement een zijn assistent in. Genk heeft nog niet gereageerd op het incident, maar dit voorval zal zeker niet zonder consequenties blijven.

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 15:40
    Voetbal lijkt toch echt stilaan meer en meer op een gevecht sport en dat als ploeg maten goed bezig zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:49
    Alle twee wegsturen,rotte appels bederven een ganse kist.trouwens zo kerels horen niet thuis op een veld
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:50
    Zeer mee eens welk beeld heeft dit over op de jeugd?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15097
    woensdag 11 juli 2018 om 15:49
    Nochtans ook al ex-ploegmaats van bij Charleroi.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:54
    Beide naar B kern en doorsturen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:53
    Het enigste dat helpt is zéér zwaar in hun geldbeugel zitten : een gigantische boete en een half seizoen de helft van hun winstpremie ,de andere helft aan een goed doel of de jeugdwerking schenken
    Vind ik leuk
    Nikolas +17
    woensdag 11 juli 2018 om 18:13
    Zulke incidenten brengt de club wereldwijd in het slechte daglicht. Het bestuur moet ingrijpen en beiden hun contract met onmiddellijk ingang ontbinden. Beiden spelers zijn niet waardig dat men de kleuren van KRC Genk draagt en de club in het slecht daglicht wordt geplaatst in zowel het Nationale- als het Internationale voetbalgebeuren. Tot slot zullen spelers die eventueel een transfert naar KRC nog willen doen, voortaan 2 keer nadenken om een stap richting Genk te nemen, dus moet het bestuur van KRC Genk 'onmiddellijk' ingrijpen... Het is van MOETEN DURVEN INGRIJPEN, maar Genk kennende zal men kiezen voor een 'gulle middenweg' wat zeker niet mag gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:27]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 23:13
    Gebeurt in elke club
    Vind ik leuk
    wesleyvb +927
    donderdag 12 juli 2018 om 01:16
    Morgen is het misschien opgelost en is al die heisa voor niks geweest !
    Ik zie liever 2 man op een voetbalveld elkaar nen djoef verkopen dan 11 janetten in een zalmroze shirt, das meer afgang
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws