'Anderlecht hakt de knoop door over de toekomst van Deschacht'

    'Anderlecht hakt de knoop door over de toekomst van Deschacht'

    maandag 18 juni 2018 om 06:58

    Er lijkt na 17 jaar een einde te komen aan de samenwerking tussen Anderlecht en Olivier Deschacht. Volgens Het Laatste Nieuws is de kans onbestaande dat de clubicoon een nieuw contract krijgt.

    Er is officieel nog geen duidelijkheid en dat terwijl donderdag al de eerste training op het programma staat. Maandag, dinsdag en woensdag vinden de medische testen van de selectie plaats. Het Laatste Nieuws weet dat Deschacht niet is ingepland en schrijft op basis daarvan dat de 37-jarige Deschacht na 30 juni geen speler van paars-wit meer zal zijn.

    Na een turbulent jaar zal het dus bij een recordaantal van 601 optredens blijven. Afgelopen seizoen leek Deschacht de 600 niet te gaan halen, toen coach Hein Vanhaezebrouck hem in februari naar de B-kern verwees. Tijdens Play-Off 1 werd hij toch opgevist en Deschacht speelde vervolgens de laatste vijf matchen als basisspeler volledig mee. Voor volgend seizoen wordt er niet meer op een gerekend, al doen club en speler nog geheimzinnig. ''Vóór donderdag zal de club officieel communiceren'', zegt sportief directeur Luc Devroe in een reactie.

    Anderlecht haalde met Elias Cobbaut al een nieuwe linksachter in huis, maar zoekt op de transfermarkt nog naar een concurrent voor de belofteinternational, die de overstap maakt van het gedegradeerde KV Mechelen.

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 07:02
    End of an era! :(
    Vind ik leuk
    TageMeister +2288
    maandag 18 juni 2018 om 07:13
    Aangezien er nog geen transfers afgerond zijn zal hij wel een nieuw contract krijgen
    Vind ik leuk
    pateken +2803
    maandag 18 juni 2018 om 07:52
    Nog even afwachten dus alvorens conclusies te trekken.
    Medische tests zijn misschien te vergelijken met ... matrassen affaire bij duivels. Daar was het ook meer gissen dan weten.
    Vind ik leuk
    Toca +28081
    maandag 18 juni 2018 om 08:00
    Lijkt me nu wel het juiste moment om te stoppen.
    Vind ik leuk
    SD +6114
    maandag 18 juni 2018 om 08:27
    Een rolstoel is besteld wist de materiaalmeester te verklappen
    Vind ik leuk
    freeman +8367
    maandag 18 juni 2018 om 08:51
    Jammer ! Betekende toch steeds een noodoplossing ! Zoals good old Timmy ..... Zou die dus momenteel nog niet aan de kant gaan schuiven . Denk gewoon aan de invloed " in de kleedkamer " !
    Vind ik leuk
    FrankVH +19
    maandag 18 juni 2018 om 16:32
    Timmy gokte niet op zijn eigen ploeg en lekte ook niet naar naar de pers. Je hebt Toppers & Toppers Toppers.
    Vind ik leuk
    freeman +8367
    maandag 18 juni 2018 om 17:58
    Daarin moet ik je gelijk geven !
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 08:58
    Bedoelden ze dit met ‘op 18 juni zullen 80% van de transfers gedaan zijn’ ?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 11:02
    Dan vind ik dat ze hem de laatste wedstrijd een afscheid in schoonheid mochten geven. Dit verdient hij toch op zijn minst.
    Vind ik leuk
    Brubru +2960
    maandag 18 juni 2018 om 12:52
    Op andere voetbalsites noemen paarswitsupporters dit een prachtige dag.
    Dat zijn in mijn ogen geen supporters. Van mij zouden ze zelfs het stadion niet meer binnen mogen.
    Iemand die 600 matchen speelde verdient een mooier afscheid.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:34
    Inderdaad, was in de play-offs nog zelfs één van de sterkhouders
    Vind ik leuk
    Kettos +707
    maandag 18 juni 2018 om 15:41
    Ni zeveren coekie, een jaartje extra contract en een standbeeld zijn op zijn plaats!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Anderlecht hakt de knoop door over de toekomst van Deschacht'