OFFICIEEL: Transfertarget van RSCA kiest voor Frans avontuur

    OFFICIEEL: Transfertarget van RSCA kiest voor Frans avontuur

    donderdag 26 juli 2018 om 17:48

    RSC Anderlecht haalde al flink wat nieuwe namen in huis, maar een nieuwe spits was daar nog niet bij. Carlos Eduardo en Landry Dimata zijn al enige tijd in beeld, maar paars-wit heeft een alternatief in gedachten.

    Volgens Franse media houdt paars-wit de situatie van Thierry Ambrose nauwlettend in de gaten. De centrumspits is eigendom van Manchester City, maar werd het voorbije seizoen uitgeleend aan NAC Breda. Daar was de Fransman goed voor tien doelpunten en vijf assists.

    Anderlecht is echter niet de enige gegadigde. Girondins de Bordeaux wil de Fransman graag naar eigen land halen. Of Ambrose The Citizens definitief mag verlaten is niet duidelijk. De aanvaller heeft nog een contract tot medio 2020 in Manchester. Zijn marktwaarde wordt geschat op 1,25 miljoen euro.

    Update 18/06 (11u30): Het Turkse Ajansspor schrijft dat Trabzonspor in de dans springt voor Ambrose. Samen met Bordeaux wordt er nu gestreden voor de aanvaller van Manchester City. De kans dat hij naar Anderlecht trekt, wordt steeds kleiner.

    Update 05/07 (10u50): BN De Stem weet dat Bordeaux niet over de middelen beschikt om Ambrose in huis te halen. Franse media weten bovendien dat verschillende clubs uit de Ligue 1, de Engelse Championship interesse tonen. Ook RSC Anderlecht volgt zijn situatie nog steeds op de voet.

    Update 26/07 (17u48): Ambrose trekt dan toch niet naar België. De aanvaller wordt uitgeleend aan het Franse RC Lens. Dat maakte de club donderdag bekend via de officiële kanalen.

    Plaats een reactie

    woensdag 13 juni 2018 om 08:40
    Een marktwaarde van 1,25 miljoen euro? Klopt dit? Dan zal het vast een echte topper zijn.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14445
    woensdag 13 juni 2018 om 08:43
    Dat klopt ja. Hij komt/kwam uit voor de U23 van Manchester City.
    Vind ik leuk
    Jasper55 +228
    donderdag 5 juli 2018 om 10:59
    Ja want het is een schande om op jonge leeftijd geen hoge marktwaarde te hebben, Thierry Ambrose is een groot talent en ik zou hem graag in een Anderlecht shirt zien (toch zeker liever dan Ivan Santini)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 5 juli 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    skippie +323
    donderdag 5 juli 2018 om 11:25
    Ja, ik ook, maar Santini, dat is telaat, nog voor vele supporters konden reageren op de geruchten, was hij al in Brussel. Deze transfer is ongelooflijk snel geregeld alsof men in Anderlecht vreesde voor supporters-oproer.
    Vind ik leuk
    BOEREH +185
    donderdag 5 juli 2018 om 13:16
    ik ga eerlijk zijn ik ben fan van thierry ambrose ik ben man city fan en ik volg de jeugd een beetje ook en hij kan echt goed uit de voeten
    Vind ik leuk
    skippie +323
    donderdag 5 juli 2018 om 11:23
    klopt, 1.25m is zijn marktwaarde.
    https://www.transfermarkt.nl/schnellsuche/ergebnis/schnellsuche?query=thierry+ambrose&x=0&y=0
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    donderdag 5 juli 2018 om 12:44
    En Bordeaux heeft zoveel geld niet??
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 juli 2018 om 07:49
    Waarom denk je dat ze bij Manchester city hem aan boord willen houden vanwege zijn potentieel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 27 juli 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    woensdag 13 juni 2018 om 09:10
    Ik dacht dat het Debruyne was, maar das ne middenvelder he !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 juni 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    Toca +33361
    woensdag 13 juni 2018 om 09:13
    Meer een spits naar Belgische normen.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1048
    donderdag 5 juli 2018 om 11:08
    We gaan toch zo'n jonge speler kunnen overtuigen?! Tegenover de mindere clubs uit Ligue 1, staat RSCA toch in een deftig positie, ook 't nieuwe project en de speelkansen moeten toch een top argument zijn voor zo iemand?
    Vind ik leuk
    Lunam +1380
    donderdag 26 juli 2018 om 21:42
    Ik ben fan van Santini scoort altijd zijn goals kent de competitie, kent de trainer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: Transfertarget van RSCA kiest voor Frans avontuur