Martinez rekent op ervaren technische staf: 'Je weet niet wat er zal gebeuren'

    Martinez rekent op ervaren technische staf: 'Je weet niet wat er zal gebeuren'

    zondag 27 mei 2018 om 19:12

    Roberto Martinez begint binnen enkele weken aan zijn eerste groot toernooi als bondscoach. Maar de Spanjaard vindt dat hij genoeg ervaring heeft om onze nationale ploeg naar een goede prestatie te loodsen.

    "Dat ik twee WK’s (Zuid-Afrika en Brazilië, red.) als analist heb meegemaakt, is een groot voordeel", vertelde Martinez volgens Het Laatste Nieuws tijdens een persconferentie. "Ik had de bewuste keuze gemaakt om het hele toernooi te volgen. Je ziet de voetbalcultuur in de manier van voorbereiding. Dat intrigeerde me."

    "Een Zuid-Amerikaans land bereidt zich anders voor dan een Europees land. Ik kreeg de ervaring van een groot toernooi in een veeleisende periode voor spelers. Zij moeten steeds meer gedurende twaalf maanden met een hoge intensiteit spelen. De voorbereidingsperiode voor een WK is dus heel belangrijk."

    Henry
    Met Thierry Henry heeft de bondscoach bovendien veel WK-ervaring in zijn technische staf. "Thierry heeft het meegemaakt. Hij heeft een WK en EK gewonnen. We weten wat we kunnen verwachten, maar je weet niet wat er zal gebeuren.  Hij weet hoe je moet omgaan met hoge verwachtingen en hoe een speler zich zal voelen tijdens die periode. Dat is belangrijk", besloot de bondscoach.

    Plaats een reactie

    firedwarf +2812
    zondag 27 mei 2018 om 19:17
    Gaat em Henry opstellen dan als we nie kunnen scoren nu radja er niet bij is ofzo? :p Den achterlijke dwaas

    [Reactie gewijzigd op zondag 27 mei 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Toca +28428
    zondag 27 mei 2018 om 19:21
    Martinez zijn interviews zijn gewoon hilarisch.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3374
    zondag 27 mei 2018 om 19:24
    Alles wat die man zegt zal verkeerd zijn...
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    zondag 27 mei 2018 om 20:08
    inderdaad sad sad belgium support!
    Vind ik leuk
    firedwarf +2812
    zondag 27 mei 2018 om 19:39
    kan beter de eer aan zijn eigen houden en het afbollen voor een debacle te voorkomen... 2de ronde ligt belgie eruit... komen tegen colombia of polen uit... dan zalt wel gedaan zijn met de konijnenpoot van onze spanjool
    Vind ik leuk
    TageMeister +3374
    zondag 27 mei 2018 om 19:23
    Ja Radja is topschutter aller tijden!
    Vind ik leuk
    zondag 27 mei 2018 om 19:51
    Triestig om te lezen dat velen nog steeds niet respect voor een keuze van de bondscoach kunnen hebben. Laat schelden toch achterwege . Zet je er over heen, supporter vooral en oordeel achteraf en niet vooraf. Ik heb het volle vertrouwen in deze staf, verheug met op de WK wedstrijden van onze duivels.
    Vind ik leuk
    DDT +2852
    maandag 28 mei 2018 om 10:23
    Zijn keuze is zijn keuze . Ik had liever een type Simeone als bondscoach gehad. Iemand die er alles uitperst op 6 weken tijd.
    Vind ik leuk
    freeman +9130
    zondag 27 mei 2018 om 21:23
    " Weet niet wat er zal gebeuren " ? Heel logisch , kon met Naingolan een joker ingezet hebben , zoals Zidane gisteren deed met Bale in de match van Madrid- Liverpool ! Jammer genoeg wilde hij die joker niet meenemen, paste niet in zijn tactisch systeem ...... laat hem dan maar jammeren !
    Vind ik leuk
    freeman +9130
    zondag 27 mei 2018 om 21:27
    " Je weet niet wat er zal gebeuren " ? Zal het straks wel weten als je een joker weigert mee te nemen ! Eens voorbeeld nemen aan Zidane die Bale inzette als joker ! Naingolan zal je nooit meer vergeten .....
    Vind ik leuk
    maverick +120
    maandag 28 mei 2018 om 08:00
    Toch begrijp ikniet dat je voor resultaten al een contract verlenging geeft. Zie wat er gebeurd is met wilmots na ek. Die werd ook afgemaakt en terecht.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +3267
    maandag 28 mei 2018 om 08:21
    Wat een vreemde reacties lees je hier...
    - blijkbaar kunnen we zonder Nainggolan niet scoren, is hij het grote scorende vermogen van de ploeg!?
    - Hij moet de Bale van de rode duivels zijn, een joker op de bank?
    Mij lijkt dat toch eerder een vorm van blinde adoratie voor de persoon Nainggolan, ontdaan van elke vorm van realiteitsbesef.
    Even back to reality: Met Nainggolan gingen we er simpel uit tegen Wales op het voorgaande EK! Een uitblinker is Radja bij de rode duivels ook nooit geweest, wel hebben we al doelpunten geïncasseerd door zijn nonchanance!
    Vind ik leuk
    DDT +2852
    maandag 28 mei 2018 om 10:27
    Op het EK wel toch. Dankzij hem gingen we naar de tweede ronde. Tegen Wales was de verdediging met Fellaini daarvoor op kop een lachertje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Martinez rekent op ervaren technische staf: 'Je weet niet wat er zal gebeuren'