Ook in de laars is ongeloof groot: Dan moet België wel véél weelde hebben

    Ook in de laars is ongeloof groot: "Dan moet België wel véél weelde hebben"

    woensdag 23 mei 2018 om 22:53

    De niet-selectie van Radja Nainggolan zorgt ook in Italië voor de nodige deining. Het Laatste Nieuws zocht contact met Roberto Donadoni, ex-trainer van onze landgenoot. Die begrijpt de keuze van Roberto Martinez absoluut niet.

    "Ik ken de exacte reden van zijn afwezigheid uit de kern niet", vertelt hij. "Het is raar, al hebben de Rode Duivels het de voorbije maanden ook zonder Radja gedaan. Maar ik ben alleszins wel verrast. "Ik vind dat je hem op twee, drie verschillende posities kan uitspelen, op het middenveld of achter de spitsen."

    Dat Martinez Nainggolan thuislaten vanwege 'tactische overwegingen', kan er bij Donadoni niet in. "Onzin. Vertel dan gewoon de echte reden. Hij is een sterke, slimme speler. En tactisch is hij ook sterk. Ik heb alleszins nooit problemen ondervonden bij Radja op dat vlak."

    Afsluiten doet de Italiaan met een cynische, maar optimische boodschap voor de Rode Duivels. "Als Nainggolan thuisblijft, moet de Belgische nationale ploeg wel véél weelde hebben op die positie. Des te beter voor jullie", aldus Donadoni.

    Plaats een reactie

    Watcher +939
    woensdag 23 mei 2018 om 23:27
    yep, wij hebben Benteke, Dendoncker, Tielemans, Chadli, en nog een hoop andere half fitte spelers
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 23:46
    Ciman is fit! En Witsel ook, die loopt daar in China 3.6km per match bijna. Chadli moet nog achter een paar nieuw schoenen, hij weet niet zeker of deze nog passen. En waar liggen die ook alweer zeg
    Vind ik leuk
    FcRazor +1154
    donderdag 24 mei 2018 om 00:06
    We weten het allemaal, we zijn het allemaal eens hierover maar het is nu eenmaal zo. Laat ons hier over ophouden zodat de ploeg hen op presteren op het WK kan concentreren. Dat lijkt me veel belangrijker nu. Dat ze spelen voor Radja en winnen voor hem, of wat dan ook.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 00:15
    Idd, het is zeeeeeer jammer, en ik kan er Martinez elke dag door eën mep geven. Maar ik denk dat er toch niets aan te veranderen valt. Enige wat ons rest is, ons land steunen, roepen en tieren op een positieve manier. Zodanig dat we eens kunnen laten zien dat een klein land als Belgie, niet enkel een Hellhole, maar een prachtige wereldkampioen kan zijn en worden. (Of toch bijna dan...)

    Come'on Belgian Red Devils, we gaan er voor!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 00:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:12
    Dikke zever, de wedstrijd tegen Portugal is het moment om iedereen duidelijk te maken dat Radja er nog bij moet.
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 07:14
    Je krijgt dat in het buitenland niet uitgelegd dat Radja er niet bij is. Indien Kompany, Eden Hazard, Vertonghen, Courtois en Lukaku samen naar de trainer stappen en met boycot dreigen indien Radja er niet bij is, dan zul je zien wat er gaat veranderen. Een rebellie is wat we nodig hebben en wat moeten die 5 of 23 andere spelers vrezen. Dat ze uitgesloten worden? Onzin, kan niet.
    Vind ik leuk
    SD +8697
    donderdag 24 mei 2018 om 08:09
    Dat is inderdaad het verschil tussen een. Land dat zich kwalificeerde voor het WK en een dat thuis blijft
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6162
    donderdag 24 mei 2018 om 08:22
    haha, moesten wij in de groep van Italië gezeten hebben en andersom hadden wij evengoed het WK kunnen missen hoor.
    Spanje is uit die groep gekomen en daarna hebben ze tegen Zweden moeten spelen (dat na het afscheid van Zlatan verrasend sterk voor de dag kwam).
    Vind ik leuk
    Geertvdd +2537
    donderdag 24 mei 2018 om 09:00
    Je kan veel zeggen over Radja, maar 'slimme spelers lijkt we toch wel een beetje overdreven;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 24 mei 2018 om 19:49
    Ik vind 't vooral HATELIJK. Heb er echt moeite mee en weet dat ik mij zo ga ergeren aan Witsel of Dendoncker op die plaats. En dan denken waarom Nainggolan er niet bij mag zijn. We wille toch allemaal onze sterkste ploeg sturen als Belg? Die Martinez is géén Belg natuurlijk. Die doet ff gewoon z'n zin met dank aan de bond met hun nieuw contract. Ze kunnen hem niets maken!! Of ze kunnen hem uitbetalen tot 2021
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ook in de laars is ongeloof groot: "Dan moet België wel véél weelde hebben"