Club Brugge kampt met groot probleem: Daardoor groeien ze niet

    Club Brugge kampt met groot probleem: "Daardoor groeien ze niet"

    zondag 20 mei 2018 om 07:45

    Club Brugge heeft voor de tweede keer op drie jaar tijd de titel gewonnen. Via de Champions League strijken ze dus weer ongeveer 25 miljoen euro op, maar structureel veranderd er volgens Jacques Sys niets. Daarvoor is een nieuw stadion nodig.

    In De Zondag geeft Sys aan dat Club Brugge nooit de volgende stap kan zetten zonder dat nieuwe stadion. "Bij de eerste titel in 1920 werden de koeien nog voor elke match van het veld gejaagd, maar nu barst het Jan Breydelstadion uit zijn voegen. Het eeuwige dispuut rond het stadion laat de club niet toe om te groeien en een Europese dimensie te bereiken."

    Sys is absoluut niet verbaasd dat het stadiondossier van Club Brugge zo veel tegenkanting krijgt. "Het is eigen aan een land waarin iedereen alles kan blokkeren. Terwijl nieuwe stadions de basis vormen voor een verdere sportieve, financiële en sociale ontwikkeling."

    Plaats een reactie

    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 08:00
    Als grootste club van het land had stadion al lang een feit moeten zijn.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 08:16
    Wat heeft Anderlecht weer met dit artikel te maken?
    Vind ik leuk
    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 08:29
    Goed geprobeerd TageMeister........iedereen weet ondertussen wel dat club de laatste 5 jaar de grootste club van belgie is. Is al jaren het grootste merk in belgie en over supportersaantallen hoeven we sowieso niet te discussiëren. Pas op en dit is moeilijk om over de lippen te krijgen maar respect voor het palmares van anderlecht en dit zal geen enkele club ooit evenaren. Maar in de wetendheid dat anderlecht altijd de rijkste club van het land is geweest mogen wij clubsupporters toch wel zeer trots zijn. En geloof het dat zijn we ook. One passion one life one family. Koopt club werkelijk in voor de CL zal het voor de concurenten moeilijk worden om ons van de troon te stoten het komende seizoen.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 08:47
    de grootste club is royal sporting anderlecht met 34 titels....
    dat ga jij niet meer meemaken ....
    we are anderlecht,jullie zijn TWEEDE ploegske
    Vind ik leuk
    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 08:52
    Arrogante zielige reactie. Nu ja denk het uwe eraf. Zoals ik zei doet club het toch maar mooitjes met 1/3de van jullie budget. Trouwens als je mijn reactie een beetje begrijpend leest .........
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 08:48
    Wat dan met de laatste 10 of 15 jaar?
    En doen ze zoveel beter als RSCA? 1 beker. En op Europees vlak...
    Vind ik leuk
    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 08:54
    Goed lezen TageMeister goed lezen net als je vriendje Blauwe video ref.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 08:57
    Ik kies mijn vrienden nog steeds zelf...


    Maar als ze nog niet het grootste palmares hebben of het grootste budget zijn ze dan wel al de grootste?

    De grootste is een totaal plaatje e.
    Vind ik leuk
    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 09:07
    Voor mij ben je zo goed of groot als je laatste seizoen. Maar zoals ik zei respect voor het palmares van anderlecht.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 09:11
    Zo goed ja, zo groot neen...

    Of vond jij dat Gent enkele jaren geleden de grootste club van het land was en club een kleine? Der zijn 3 top-clubs Brugge, RSCA en Standard. Wie de grootste is zal veelal afhangen van wat je als criteria gebruikt maar normaal rsca. Wie de beste is, dat kan je meten op sportieve resultaten en dit jaar Brugge
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7566
    zondag 20 mei 2018 om 09:13
    Dus toen Gent kampioen speelde, zei jij dat Gent de grootste club van België was..je bent maar net zo goed als je laatste seizoen..
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 09:37
    Nope gent zal nog veel boterhammetjes moeten eten. En geef toe club heigt al jaren in de nek van anderlecht en dit met veel beperktere middelen. En als je op alle vlakken kijkt de voorbije jaren heeft club niet alleen bijgebeend maar heeft het een streepje voor.ik las onlangs dat club per seizoen bijna 80.000 supporters meer ontvangt dan eerste achtervolger standard,bij anderen is dat bijna 100.000. Nu ja zoals ik zei lees mijn reactie begrijpend en dan weet je perfect wat ik zeg. En dat is dat Anderlecht...........
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7566
    zondag 20 mei 2018 om 09:50
    10 jaar is het op de sukkel geweest en nu oogsten ze succes, zo zie ik het...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3628
    zondag 20 mei 2018 om 11:05
    volgens uw redenering was Leicester dus onlangs de grootste club van England? :P Als we spreken over de grootste club van het land, gaat het altijd over de TOTALE geschiedenis. Brugge komt niet eens in de buurt slimmen
    Vind ik leuk
    Paljaske +140
    zondag 20 mei 2018 om 09:38
    Robson dat weten we allang dat die van Anderlecht niet begrijpend kunnen lezen ,
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3628
    zondag 20 mei 2018 om 15:10
    En die van Anderlecht weten al lang dat die van Brugge graag uit hun nek kletsen en hun eigen opgebouwde luchtkastelen voor waarheid aannemen :P
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7566
    zondag 20 mei 2018 om 09:11
    Laatste 5 jaar’ Anderlecht 2 keer, Brugge 2 keer
    Laatste 10 jaar Anderlecht 5 keer, Brugge nog steeds 2 keer..

    Op basis van wat, buiten je laatste seizoen, leid jij af dat Brugge grootste club is?
    Aub beetje eerlijk) en serieus blijven..
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3628
    zondag 20 mei 2018 om 11:07
    Die heeft het als tegenargument ons stadion zit altijd vol. Terwijl algemeen bekend is dat nationaal gezien , rsca de meeste supporters heeft. Al zijn die gewoon een pak kritischer dan in brugge.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3628
    zondag 20 mei 2018 om 11:03
    Toch grappig hoe sommige graag hun eigen verzinsels geloven :P
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:17
    Tagemeister of hoe je ook noemt, RSCA komt hier niet ter sprake. Jij brengt ze ter sprake.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 09:28
    Den eerste zin is toch duidelijk rsca.... Palmarès, budget,...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7566
    zondag 20 mei 2018 om 09:49
    Laat maar zitten, zien de humor er niet van in!
    Vind ik leuk
    Toca +28517
    zondag 20 mei 2018 om 09:53
    Dat is het slimste makker.
    Vind ik leuk
    Time +177
    zondag 20 mei 2018 om 08:32
    Inderdaad jammer dat Verhaeghe begonnen is met het eerste staiondossier te boycotten.
    Vind ik leuk
    Tornado79 +735
    zondag 20 mei 2018 om 08:42
    Wat ondertussen ook al lang fake News blijkt... hij heeft zijn mening gegeven, maar voor de rest heeft het stadiondossier in Brussel vooral zichzelf de das om gedaan. Het dossier was gewoon niet goed en er was totaal geen wettelijke basis om dat er door te krijgen. Men heeft gegokt op het Ek om dit er door te krijgen, maar de wet heeft in deze gewonnen van de Brusselse (overheid) corruptie. Anderlecht heeft dat zelf ook op tijd ingezien en was ondertussen ook al uit dat project gestapt. En Verhaeghe heeft met heel die mislukking niets te maken, behalve dat hij van in het begin zei dat zoiets not doen was... en gelijk had hij.
    BTW, ik wens Anderlecht ook zeker hun eigen nieuwe stadion toe. De Rode Duivels hebben geen eigen stadion nodig in dit veel te kleine land.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 08:43
    Hij heeft zich wel teveel gemoeid, maar dat was niet nodig idd slecht dossier en nog slechtere locatie. Verder ben ik het volledig eens dat de Belgen geen nationaal stadion nodig hebben, liever 3-4 locaties die voldoen, alleen moeten de locale fans dan wel de selectie aanmoedigen en niet uitfluiten omdat men bij een andere club speelt....
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 08:46]
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    zondag 20 mei 2018 om 15:13
    Waar doel je op? Club spelers die een fluitconcert krijgen als ze voor de rode duivels speelden in CVDS-stadion?
    Vind ik leuk
    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 08:45
    Club hun stadiondossier is al 10 jaar in orde. Toen was er geen sprake van verhaeghe en het eurostadion. Trouwens bart kon alle aanteigingen die werden geuit aan zijn adres aangaande het eurostadion weerleggen of denk je nu echt dat dit zomaar kan. Dat er geen machtsspelletjes spelen hoor je me niet zeggen.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 09:03
    Hij durft ook te zeggen dat zijn woorden verdraaid zijn terwijl iedereen. Ze kon horen...


    En denk je dat die mannen niet Lobbyen? Daarvoor geen contacten gebruiken?

    Net zoals der mede daardoor tegen U-place zullen zijn(uit de politiek).

    Nu als we allen echt eerlijk moeten zijn ist een goede zaak dat daar geen voetbal tempel komt is een totaal foute locatie. Zonder voetbal is het daar al dagelijks(ook int weekend) fille en het was niet RSCA die wou doorduwen, maar de politiek, dezelfde politiek die tegen U-place is....
    En we weten massaal dat als een politieker echt iets wil, dat dit vaak vooral voor hem goed is...
    Vind ik leuk
    ROBSON +1814
    zondag 20 mei 2018 om 09:13
    Hier geef ik je 200% gelijk. Anderlecht stapte er terecht zelf uit niet?En over verhaeghe zijn aandeel.......dat is uiteindelijk niet van tel zoals je zelf zegt. U place dat aan 1500 mensen werk zal bieden en ook de omliggende zaken zal laten floreren had er ook al lang moeten zijn of het nu verhaeghe is of iemand anders maar ja onze graaiers in brussel denken er anders over.
    Vind ik leuk
    TageMeister +3441
    zondag 20 mei 2018 om 09:26
    U-place is buiten Brussel en daar kunnen ze niet mee van profiteren en dan, want in Brussel zijn wel zulke centra gebouwd...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:29
    Sorry maar met een (goede)advocaat kan je hier in België veel laten verdwijnen .
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 08:48
    ja verhaege ,je oogst wat je zaait he....
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:45
    Verhaeghe heeft niets gezaaid en zal ook niets oogsten. U beschuldigt mensen zonder te weten waar je over spreekt. Trouwens als je een nationaal stadion wil bouwen met geld van de belastingbetaler , maak dan dat alle sporten erin thuis horen, en niet alleen voetbal.
    Er is zelfs gebleken dat er bedrog werd gepleegd wat de voorziene ruimtes betreft.. Zelfs RSCA trok zich terug omdat ze zich ook bedrogen voelden.
    RSCA hoort in Anderlecht vandaar dat Coucke in Anderlecht zak bouwen
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 09:48]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:09
    ja dat is waar verhaege heeft alleen maar meegewerkt....!
    geld van de belasting betaler....whoehahahahaha!
    denk je dat je nu minder belasting moet betalen nu het er niet komt....
    arm schaapje....
    schande is het dat wij met zo een lichting van rode duivels geen nationaal stadion hebben( ik bedoel een fatsoenlijk voetbalstadion).het niet mee mogen organiseren is alleen maar te danken aan die paljas van een voorzitter die 2 weken geleden ook al anderlecht beschuldigde van omkoping!
    en ja ik ga kijken tegen portugal op de heizel met mijn zoontje van zes die dan waarschijnlijk niet veel van de match kan zien.....
    nochtans uwe bril op u mottige smoel is groot genoeg om dat te zien he!
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    Crusader +1575
    zondag 20 mei 2018 om 15:21
    Verhaeghe was er tegen en heeft daar duidelijk zijn mening over gegeven, terecht! Dat het dossier niet in orde is, wat heeft verhaeghe daarmee te zien??
    Dat anderlecht de stekker uit het dossier trekt omdat men nattigheid voelt en blijkbaar dit dossier te prijzig is nadat ze een contract tekenden... wat heeft Verhaeghe daarmee te zien...??
    Dit artikel gaat trouwens over het dossier van een stadion voor Club. Daar heeft Verhaeghe wel zijn aandeel in...
    Paul Gheysen en Joris Ide en nog een verdwaalde groene jongen zij zijn diegene die het dossier ophouden...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 21:54
    Het gaat hier niet over Anderlecht!
    Het gaat erover dat er een nationaal stadion had moeten komen....
    En nee Anderlecht moet daar niet in spelen!
    Feit is dat verhaege er alleen maar tegen was omdat er sprake was dat Anderlecht erin zou spelen....
    Kleine voorzitter,hele kleine!
    Anderlecht heeft de match tegen ons omgekocht boehoehoe ween ween ween de bleiter
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:24
    Mss een voordeel, dit jaar zijn er verkiezingen en dan kunnen die politiekers plots iets meer dan anders, de fakers!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:26
    Boontje komt om zijn loontje.(Bartje Verhaeghe.... Uplace.... eurostadion)
    Vind ik leuk
    DOMI +26
    zondag 20 mei 2018 om 13:37
    Omdat Vlaanderen zo klein is en alle grote ploegen op 100 km van elkaar wonen (in het buitenland zijn dat allemaal derby"s) is het moeilijk het licht in iemand anders ogen te dulden! Gunstige maatregelen die ter bevordering van de sport in Vlaanderen door regering en/of ministers worden voorgesteld of genomen worden vaak geblokkeerd onder het mom van objectieve argumenten. In werkelijkheid zijn het de verborgen agenda's en eigenbelang die primeren en die iedereen wel kent, maar die vanzelfsprekend niemand wil toegeven.
    Vind ik leuk
    Markske +272
    zondag 20 mei 2018 om 15:36
    Genk bouwde een nieuw stadion en deed een stap vooruit.
    Gent bouwde een nieuw stadion en deed een stap vooruit.
    Als Brugge en Anderlecht een nieuw stadion kunnen bouwen doet België een stap vooruit.
    Stop eens van elkaar het licht niet in de ogen te gunnen en hoop dat we allemaal een stap vooruit kunnen maken. Klimmen we misschien wel een beetje dichter bij de rest van Europa.
    Vind ik leuk
    Meester123 +158
    zondag 20 mei 2018 om 17:30
    Klopt! Als je naar de landencoëfficiënten kijkt staat België 9de, we moeten landen zoals Rusland,Portugal en Oekraïne voor ons dulden.
    Als iedereen elkaar zou respecteren en een beetje zou samenwerken kunnen we deze landen voorbijgaan. Dan komen we 6de te staan in de landencoëfficiënten ranking en moeten we enkel de G5 laten voorgaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Club Brugge kampt met groot probleem: "Daardoor groeien ze niet"