Ontketende Teodorczyk gidst Anderlecht voorbij Moeskroen na boeiend slot

    Ontketende Teodorczyk gidst Anderlecht voorbij Moeskroen na boeiend slot

    Gepubliceerd: zondag 25 februari 2018 om 16:23zo 25-02-2018 om 16:23

    In laatste instantie was het nog even zweten voor Anderlecht, maar de Brusselaars hebben dan toch een overwinning geboekt. In eigen huis haalde het met 5-3 van Moeskroen.

    Anderlecht had absoluut geen taaie klant aan een ongeïnspireerd Moeskroen, dat al zeker was van Play-Off 2. Voor de thuisploeg was het vooral zoeken naar die ene opening in de defensie van de Henegouwenaren.

    Na enkele kleine kansjes kwam die er dan toch halfweg de eerste helft. Met zijn eerste in een shirt van Anderlecht bracht Ryota Morioka paars-wit op voorsprong. Moeskroen maakte helemaal geen vuist en hoopte vooral om de voorsprong niet vergroot te zien worden.

    Anderlecht kreeg nog een lichte strafschop, Lukasz Teodorczyk bedankte voor het geschenk en zorgde voor de 2-0. Moeskroen stond op een verdiende achterstand en ging met de koppen naar beneden richting kleedkamer.

    Doelpuntenfestival
    Moeskroen kwam er iets beter uit na de pauze, maar kon Matz Sels aanvankelijk amper aan het werk zetten. Aan de andere kant bleef Anderlecht bijzonder efficiënt. Lukasz Teodorczyk vond de weg naar doel andermaal, deze keer niet op penalty, maar met een kopbal: 3-0. Enkele minuten later werd het zelfs 4-0 via opnieuw Teodorczyk.

    Die late eerredder kwam er uiteindelijk dan toch nog voor Moeskroen. Taiywo Awoniyi maakte er 4-1 van. Daar bleef het niet bij. Moeskroen vond weer wat moed, met een tweede treffer tot gevolg. Een 4-3 tien minuten voor tijd zorgde nog voor knikkende knieën bij de Brusselaars. Een late 5-3 van een counterend Anderlecht zorgde uiteindelijk voor de eindstand.

    Plaats een reactie

    Toca +40226
    zondag 25 februari 2018 om 16:26
    Ik onthoud van vandaag 1 naam TEO :-)
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    zondag 25 februari 2018 om 16:38
    Morioka verdient toch ook een vermelding
    Vind ik leuk
    Toca +40226
    zondag 25 februari 2018 om 16:41
    Das waar maar ben nog wat in de teo mood :-) morioka dat komt goed. Die gast kan echt voetballen.
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 16:28
    Zielig, zielig Anderlecht. Maar supporters zien al duidelijk dat Coucke zwaar geinvesteerd heeft, alleen niet in degelijk spelersmateriaal maar zoals ouderwets, arbitrage.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    zondag 25 februari 2018 om 16:32
    Was een terechte penalty. Indien er contact is is het penalty. Een lichte penalty is een lichte penalty. Anderlecht heeft gewonnen. Deal with it! Genk zal nooit de status van Anderlecht bereiken. Deal with that as well!
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    zondag 25 februari 2018 om 16:33
    Ik zie hier eerder een zielige Genksupporter :) :)
    Vind ik leuk
    Toca +40226
    zondag 25 februari 2018 om 16:35
    En mensen blijven reageren op die zielige vent. Ik ook vroeger.. nu niet meer.
    Vind ik leuk
    Garland +5359
    zondag 25 februari 2018 om 16:35
    @Genkenaar

    Hoe de meeste van jouw reacties zijn? Bekijk je eerste twee woorden van je comment.

    Haast altijd afgeven op mensen of ploegen. Er is ook echt een andere manier van communiceren mogelijk.

    Welke fouten maakte de scheids volgens jou?
    [Reactie gewijzigd op zondag 25 februari 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    zondag 25 februari 2018 om 16:38
    WEEENNNNNN WEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNN WEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNNNNNN WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNN
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 16:39
    Ik weet het, tis triestig om naar dit anderlecht te kijken, echt om te bleiten.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    zondag 25 februari 2018 om 16:42
    Hahaha, echt om te bleiten! Al de ploegen die onder dit Anderlecht staan moeten echt wel heel slecht zijn! :)
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 16:45
    Jullie zijn echt even dom als die van Brugge he. Competitie telt niet he jongens. Na PO1 spreken we he, dan zien we wie waar staat en wie iets behaald heeft dit seizoen en wie niet.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    zondag 25 februari 2018 om 16:47
    Juist, na play-off 1! Veel plezier in play-off 2 dus...
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 16:50
    Zou toch eens de stand bekijken, staan 5e op 8pt van deze kutploeg. Dus na halvering maar 4ptjes. Anderslecht, anderslecht, Racing komt eraan, Racing komt eraan
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    zondag 25 februari 2018 om 16:55
    Ja misschien wel, maar dan toch met een haperende versnelling. En met de veronderstelling dat Genk niet meer verliest eh. Gent is geen hapklare brok voor een mankend Genk.
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 16:59
    Mank Genk, gij leeft in diezelfde fantasiewereld als Selske. Die ziet in zijn autistische wereld ook de wereld heel anders.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    zondag 25 februari 2018 om 17:09
    Echt in topvorm kun je Genk toch niet noemen. Ze zijn in hun normale vorm namelijk op koers voor net PO1 maar niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 17:11
    Meer hoeft dat niet te zijn. Krachten gespaard om te vlammen in PO1 en anderlecht te ambeteren.
    Vind ik leuk
    DVGenkie +130
    zondag 25 februari 2018 om 18:56
    Genkenaar 2708!!!!

    Stop hiermee!!

    Een echte Genkenaar gedraagt zich niet kinderachtig!!
    Vind ik leuk
    DVGenkie +130
    zondag 25 februari 2018 om 18:54
    Ben ook een Genkie, maar ik distantieer me van deze zielige uitlating....
    Ik hoop dan ook dat anderen, supporter of niet van Genk, Genk hier buiten laten!!

    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    zondag 25 februari 2018 om 21:46
    Dank u wel voor deze volwassen reactie. Ik heb ook dingen gezegd die niet helemaal waar zijn en wil mij dan ook excuseren voor deze dingen. Ik ben zeer gelukkig dat er ook nog Genk-supporters zijn met wie wel over voetbal te praten valt.
    Vind ik leuk
    DVGenkie +130
    zondag 25 februari 2018 om 22:21
    Mooi!!!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15591
    zondag 25 februari 2018 om 16:28
    Toch maar door het oog van de naald gekropen. Als je 4 - 0 voor staat, mag je nooit meer zo in de problemen komen. Zeker als Anderlecht zijnde, moet je die wedstrijd gewoon rustig uitspelen thuis.
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    zondag 25 februari 2018 om 16:59
    Blij de euforie bij de anderlechtsfans weer eens terug te zien!
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 17:29
    Overdrijven kunnen ze hier het best op VP... amai... ONTKETENDE Theo hahaha... die gast kan nog geen ei kapot schoppen! Hij maakt er nu weer es toevallig 3 en hij is voor da simpel volk in het Astridpark (een of andere homotempel) weer een God! Mannekes mannekes... waar gaan we naar toe...
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    zondag 25 februari 2018 om 18:29
    Ja die goals zijn ook manipulatie. Miljaar betrapt. Hahahaha. Eerst as het ambetant, maar nu begint u haat grappig geworden.
    Vind ik leuk
    zondag 25 februari 2018 om 18:41
    Tzit blijkbaar diep hé bleitsmoel? Kunt ge zelf es niks schrijven ipv op alles en iedereen te reageren?
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    zondag 25 februari 2018 om 18:46
    Ik kan dat zeker wel, maar heeft dat zin? Zou ge er dan niet op reageren. Ik zie het probleem niet. Ik reageer op iedereen wiens mening ik niet deel om een discussie te starten en mijn kennis te veruimen en mijn mening misschien aan te passen. Er moeten allen gegronde reacties zijn en niet zoals die van u die enkel bestaan uit frustratie.
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1517
    zondag 25 februari 2018 om 20:35
    Wat zijt gij voor ne duffe Pierre? Terwijl RSCL - Brugge bezig is, zit gij hier lekker te kakken op een andere ploeg?

    Ferme supporter!
    [Reactie gewijzigd op zondag 25 februari 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    FL +163
    zondag 25 februari 2018 om 20:59
    Haha
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    maandag 26 februari 2018 om 10:17
    Ontketende Teo, dag is toch af te wachten. Maar ook al ben ik geen fan van hem.... deze keer speelde hij goed. Hij stond op de.plaatsen waar hij moest staan. En geen dribbels....want dan is hij de bal altijd kwijt.. Hopelijk voor Anderlecht blijft hij dat doen en blijven ze hem.ballen geven..
    Waar ik ook naar uitkijk is Markovic. Liet zijn sterke kanten zien en is een verademing op rechts. Werd te weinig gezocht maar alle baltoetsen waren goed en brachten direct opening in het spel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws