Waar zijn 3.000 abonnees Genk plots naartoe?

    Waar zijn 3.000 abonnees Genk plots naartoe?

    zaterdag 24 februari 2018 om 09:22

    Vrijdagavond won KRC Genk met 4-0 van Royal Antwerp FC. De thuisploeg haalde het voor de ogen van 15.250 fans, maar waren de andere Genk-fans?

    Volgens Het Belang van Limburg waren er 18.250 – inclusief abonnees – verkocht voor de match tegen Antwerp. 3.000 fans kwamen dus niet opdagen om de strijd om Play-Off 1 met eigen ogen mee te maken. De krant suggereert dat de misschien te koud was voor de afwezigen.

    De afgelopen jaren heeft KRC Genk het almaar moeilijker om de tribunes van de Luminus Arena vol te krijgen. In de competitie laten heel wat fans het afweten en in de beker kwam er nog minder volk opdagen de laatste keren. In de halve finale zaten er maar goed 7.500 fans in de tribune.

    Voor de bekerfinale heeft Genk trouwens geen probleem om 20.000 tickets te verkopen. De finaletickets zijn immers wel in trek.

    Plaats een reactie

    egeysen +47
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:50
    Ik was er als abonnee niet! Waarom? Ff een week of 3 op voorhand een wedstrijd op vrijdagavond zetten. Mensen moeten dingen kunnen plannen en in een gezin met 2 tieners zijn er soms andere verplichtingen. Al die verschuivingen in de kalender maken het alsmaar moeilijker. Ondertussen al een wedstrijd of 5 van de 15 gemist. Moet echt gaan nadenken of een abonnement nog interessant is.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3188
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:59
    Ik ben daar ook mee gestopt..met 2 mensen aan €200. Daar heb je verschillende maanden playsports voor en je kan op een luie zondag wat topwedstrijden meepikken! EN warm EN vooral geen misselijke files (wat ik toch een heel groot probleem vind in Genk)
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:10
    Voetbal op TV heeft niets te maken met een wedstrijd live in het stadion toch ?
    Ik ben de zestig ruim voorbij maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn abonnement op te geven.
    Ik moet zelfs 70 km rijden om te gaan kijken.
    Ik heb ook betaaltelevisie met voetbal JPL (en andere competities) maar buiten de verplaatsingen van mijn ploeg kijk ik heel zelden.
    Ik heb ook een gezin maar als je een beetje creatief bent met je agenda kan veel. Ik neem als alles goed gaat volgend seizoen mijn 40ste opeenvolgende abonnement en ik denk niet dat ik op al die jaren al 10 matchen heb gemist.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3188
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:29
    Met kleine kinderen is mijn keuze toch snel gemaakt...
    Vind ik leuk
    Wimz3 +738
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:36
    Bij Antwerp komt er meer volk kijken en op verplaatsing zorgen ze steevast voor ambiance. Blijven zelf zingen als ze 4-0 achter staan!
    Vind ik leuk
    ElPimpi +1409
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:37
    Succes supporters zijn overal te vinden he...
    Vind ik leuk
    Verne +408
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:57
    Antwerp en KV Mechelen hebben pas echte supporters, ook wanneer het niet zo goed gaat. Bij KRC Genk haken de 'supporters' al af als het iets minder gaat en wanneer de uiterst talentrijke jeugd volop kansen krijgt en worden onmiddellijk zondebokken gezocht zoals o.a. CEO Janssens wegens zijn twee 'mislukte wintertransfers'.
    Vind ik leuk
    Chris1880 +155
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:59
    Zolang ze die met zijn trommel daar ni buitengooien, begrijp ik dat ze wegblijven ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Waar zijn 3.000 abonnees Genk plots naartoe?