Advocaat brengt AA Gent weer in opspraak: Dat is nochtans verplicht

    Advocaat brengt AA Gent weer in opspraak: "Dat is nochtans verplicht"

    donderdag 18 januari 2018 om 12:00

    Het boek 'De Illegale Ghelamco-arena' heeft al voor heel wat beroering gezorgd. Schrijver Ignace Vandewalle kreeg kritiek van De Standaard, omdat hij niet heeft vermeld dat een klacht verworpen is door het Europese hof. Volgens advocaat Walter Van Steenbrugge klopt dat echter niet.

    Van Steenbrugge meldt dat de klacht helemaal niet verworpen is. "Die informatie klopt niet. Het enige wat de Europese commissie gedaan heeft, is zeggen dat we te weinig economisch belang hadden om ons partij te stellen. Enkel als we de klacht namens een beroepsvereniging of een aannemer deden, kon Europa ze onderzoeken", legt hij uit bij De Morgen.

    Er is in ieder geval geen aanmelding geweest over de staatssteun die het project kreeg. "En dat is nochtans verplicht. Men heeft ons mondeling gezegd - en dat kan gecheckt worden - dat de staatssteun daardoor onrechtmatig is."

    Vlaams minister Philippe Muyters volgde bijvoorbeeld wél de juiste procedure. "Die wou een aantal stadions financieren en heeft zijn dossier éérst aangemeld bij de Europese Commissie. Die heeft hem vervolgens een richtlijn gestuurd met voorwaarden voor de subsidies. In Gent is dat nooit gebeurd, dus is de staatssteun hoe dan ook onrechtmatig."

    Plaats een reactie

    SD +4733
    donderdag 18 januari 2018 om 12:18
    Op zijn minst een eigenaardige uitleg. Gent moet Europa verwittigen, doet het niet en Europa zegt dat de klacht onontvankelijk is omdat zij weten van niets. Heeft Europa eigenlijk niets beter te doen dat oordelen over de truken van de foor van onze gemeentebesturen ?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +9257
    donderdag 18 januari 2018 om 12:19
    Typisch dat weer één van die mediageile advocaten à la Sven Mary en Vermassen er als de kippen bijzijn om zich te mengen in zulke dossiers. De man werkt voor enkele Club Brugge fans die zowel voor de Ghelamco Arena als het Eurostadion klachten hebben ingediend.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Mckenzie +2414
    donderdag 18 januari 2018 om 13:35
    En nog wel Gentse Club-supporters.
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 16:40
    Tja dat kan, hé. Ik voel mij Gentenaar, ik woon hier al 40 jaar. Ik was Club supporter toen ik hier arriveerde en ben het nog steeds. Ik heb de tijden gekend waar er de zaterdagavond na de terugkomst van de match samen met de Buffalo's pinten gedronken kon worden... Je in de Overpoort kon uitgaan zonder dat je je voor alle zekerheid van het minste Club attribuut moest ontdoen. Ik heb het zien veranderen, .... Gent warme stad (?).
    Ik woon in een straat waar het 50/50 is qua supporters. Gelukkig geeft dat op het straatfeest nooit problemen. Ja, wij durven plaagstoten uitdelen maar daar blijft het bij.
    Vind ik leuk
    BS90 +3485
    donderdag 18 januari 2018 om 12:26
    Ik dacht dat Dick Advocaat nu ook al betrokken was!
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 12:33
    Walter zou beter zijn kantoor verhuizen naar Brugge...
    Vind ik leuk
    Hhti +765
    donderdag 18 januari 2018 om 15:31
    Als er iets onrechtmatigs is gebeurd, dan is het aan hen om te bewijzen! Voor de rest vind ik dat we op dit gebied in een apeland wonen waar iedereen iedereen kan tegenhouden om ook maar iets te bouwen of te verbouwen!! Die raad van State is gewoon geld graaierij voor de personen die erin zetelen! Hierdoor staan we tegenover de buurlanden dan ook al decennia achter betreffende infrastructuur in de sport!! Proficiat België dat jullie dit jullie zelf hebben aangedaan!!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Reagens +1267
    vrijdag 19 januari 2018 om 11:36
    Ik wist niet dat Walter Van Steenbrugge hiermee te maken had toen de heisa begonnen was. Dat werpt toch een ander licht op de zaak. De geloofwaardigheid is alleszins ver te zoeken.
    Wat au fond niet betekend dat er geen schimmige dingen zijn gebeurd. Maar er is nog altijd een verschil tussen morele fouten en wettelijke fouten. Het zou mij ten zeerste verwonderen dat een samenwerking De Witte/Termont/Gheysens bewezen illegale praktijken heeft toegepast. Tegelijkertijd is het voor mij ook klaar dat middels TMVW en nog veel andere constructies Termont (en bij uitbreiding zijn partij) de facto kiescampagne voeren op kosten van de belastingbetaler. Dit is een paradepaardje waarmee hij over 20 jaar nog altijd mee herinnerd wordt.
    Ik ben blij met de Ghelamco arena omdat mijn favoriete club die nodig had, maar ik ben tegelijkertijd triest voor de Gentenaars die de rekening gepresenteerd krijgen. Want Ghelamco is 1 voorbeeld, maar bvb ook Optima bewijst dat de Gentse politiek rot tot op het bot is en geen enkele interesse heeft in zijn burgers.
    Ik snap ook niet dat Verhaeghe die lapzwans van een Van Steenbrugge nog als huisadvocaat heeft. Verhaeghe moet toch ook beseffen dat zowel Gheysens als de SP.A zeer rancuneus kunnen zijn en er geen probleem van maken om iemand anders zijn plannen te torpederen 'for the heck of it'. Getuige daarvan de gronden die Gheysens gekocht heeft waar het nieuwe stadion van Club zou moeten komen.
    Vind ik leuk
    Boktor +593
    zondag 21 januari 2018 om 10:42
    Misschien zou Van Seenbrugge zich beter bezig houden metClub en met het staiondossier dan weer eens in de kijker te willen staan met zijn onnozelheden. Hebben hem de laatste tijd al veel zever horen vertellen over andere zaken op tv.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat brengt AA Gent weer in opspraak: "Dat is nochtans verplicht"