Genk beschermt zwart schaap van de fans: Zijn positie staat niet ter discussie

    Genk beschermt zwart schaap van de fans: "Zijn positie staat niet ter discussie"

    dinsdag 12 december 2017 om 18:49

    Bij KRC Genk is men absoluut niet tevreden met de huidige gang van zaken. Albert Stuivenberg werd dan wel onslagen, maar ook CEO Patrick Janssens krijgt heel wat kritiek. Bij Genk houden ze nog de hand boven zijn hoofd.

    Voor voorzitter Peter Croonen is er absoluut nog geen sprake van een ontslag. "De beslissingen om Peter Maes te ontslaan en Albert Stuivenberg aan te stellen waren collegiale beslissingen. Als CEO heeft Patrick daar natuurlijk initiatieven in genomen, maar Patrick niet alleen. Zijn positie staat niet ter discussie", klinkt het in TVL Sportcafé.

    De Genkse supporters zouden graag wat meer ervaren karakterspelers in de kern zien. Maar bij Genk wil men niet veranderen en blijft men voor de jeugd kiezen. "Dat is een filosofie, een DNA. Ik denk dat het belangrijk is dat we daar consequent in zijn. Jonge talenten komen naar ons omdat ze bij ons makkelijker de kans zullen krijgen om door te schuiven naar de A-kern en uiteindelijk de eerste ploeg. Als we dat zouden aanpassen, zouden we onze belangrijkste troef te grabbel gooien. Dat mogen we absoluut niet doen", vertelt hij.

    Plaats een reactie

    Toca +28057
    dinsdag 12 december 2017 om 18:54
    Bij de SP.A hebben ze ook lang een hand boven zijn hoofd gehouden. Zie waar ze nu staan in Antwerpen.... :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 december 2017 om 19:02
    Als ik die Croonen hoor praten dat er niks veranderd dan weet je al genoeg . Bestuur beslist over alles , ook aankopen en verkopen . Dus veranderd er niets en blijven ze voor het geld kiezen , welke trainer ze ook gaan halen .
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1333
    dinsdag 12 december 2017 om 19:22
    Misschien moeten we het volgend jaar in de danone cup proberen
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +2254
    dinsdag 12 december 2017 om 19:36
    Als dat het DNA is dan moeten ze misschien ook maar eens stoppen met top 3 te ambiëren. Dat is eens gelukt met jeugd maar zulke jongens komen in Genk niet meer (De Bruyne, Courtois,..).
    Met onbekende jeugd kampioen spelen is iets wat 1x op 10jaar per ongeluk gebeurd...
    Vind ik leuk
    firedwarf +2535
    dinsdag 12 december 2017 om 19:54
    Iedere match zingen vuile rat buiten van de 1ste tot de laatste minuut... Tot die vuile rat janssens van ellende vertrekt :D
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12023
    dinsdag 12 december 2017 om 22:15
    Die clown komt niks doen in het voetbal.
    Vind ik leuk
    Mijnclub +89
    woensdag 13 december 2017 om 10:00
    Of Janssens/decondé de juiste mensen op de juiste plaats zijn laat ik voorlopig nog in het midden maar ik wil toch even een analyse maken van de periode dat zij aan het bewind zijn.

    - Het supportersaantal is gehalveerd en beterschap is niet in zicht.
    - De sfeer rond de club waar we als genkies zo trots op waren is verziekt.
    - De band/herkenbaarheid met de spelers is er niet meer.
    - Een uitgebalanceerd team staat er niet.
    - KRC is er niet meer voor haar supporters maar voor de portemonnee.

    Een supporter wil zijn club zien winnen en moet zich kunnen inleven in de filosofie. Er is geen herkenbaarheid meer. De spelers waarvoor je naar het stadion komt zijn er het volgend seizoen niet meer.

    Wordt er nog wel rekening gehouden met de supporters ??????
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Genk beschermt zwart schaap van de fans: "Zijn positie staat niet ter discussie"