Genk beschermt zwart schaap van de fans: Zijn positie staat niet ter discussie

Genk beschermt zwart schaap van de fans: "Zijn positie staat niet ter discussie"

dinsdag 12 december 2017 om 18:49

Bij KRC Genk is men absoluut niet tevreden met de huidige gang van zaken. Albert Stuivenberg werd dan wel onslagen, maar ook CEO Patrick Janssens krijgt heel wat kritiek. Bij Genk houden ze nog de hand boven zijn hoofd.

Voor voorzitter Peter Croonen is er absoluut nog geen sprake van een ontslag. "De beslissingen om Peter Maes te ontslaan en Albert Stuivenberg aan te stellen waren collegiale beslissingen. Als CEO heeft Patrick daar natuurlijk initiatieven in genomen, maar Patrick niet alleen. Zijn positie staat niet ter discussie", klinkt het in TVL Sportcafé.

De Genkse supporters zouden graag wat meer ervaren karakterspelers in de kern zien. Maar bij Genk wil men niet veranderen en blijft men voor de jeugd kiezen. "Dat is een filosofie, een DNA. Ik denk dat het belangrijk is dat we daar consequent in zijn. Jonge talenten komen naar ons omdat ze bij ons makkelijker de kans zullen krijgen om door te schuiven naar de A-kern en uiteindelijk de eerste ploeg. Als we dat zouden aanpassen, zouden we onze belangrijkste troef te grabbel gooien. Dat mogen we absoluut niet doen", vertelt hij.

Plaats een reactie

Toca +13459
dinsdag 12 december 2017 om 18:54
Bij de SP.A hebben ze ook lang een hand boven zijn hoofd gehouden. Zie waar ze nu staan in Antwerpen.... :-)
Vind ik leuk
Drekovic +5118
dinsdag 12 december 2017 om 20:02
Maar we hebben wel een héél grote parking gekregen hé , neen alle gekheid op een stokje denk ik dat de meerderheid blij is dat hij in de Limburg zit.
Vind ik leuk
Toca +13459
dinsdag 12 december 2017 om 20:18
Dat denk ik ook en volledig terecht.
Vind ik leuk
dinsdag 12 december 2017 om 19:02
Als ik die Croonen hoor praten dat er niks veranderd dan weet je al genoeg . Bestuur beslist over alles , ook aankopen en verkopen . Dus veranderd er niets en blijven ze voor het geld kiezen , welke trainer ze ook gaan halen .
Vind ik leuk
stama +368
dinsdag 12 december 2017 om 20:29
Je kan verkopen aan een Chinees of Rus.... Waar ga je het geld blijven halen. Van abonnementen alleen kan je de spelerslonen nog niet betalen. Het is gemakkelijk praten als je het financiële plaatje niet kent. Ik denk niet dat Croonen 1 speler zal kopen, daar wordt De Condé voor betaald. Langs de lijn is het gemakkelijk praten.... zeker als je niet verantwoordelijkheid bent. (ik heb niets met het bestuur te maken notabene)
Vind ik leuk
dinsdag 12 december 2017 om 19:22
Misschien moeten we het volgend jaar in de danone cup proberen
Vind ik leuk
dinsdag 12 december 2017 om 19:36
Als dat het DNA is dan moeten ze misschien ook maar eens stoppen met top 3 te ambiëren. Dat is eens gelukt met jeugd maar zulke jongens komen in Genk niet meer (De Bruyne, Courtois,..).
Met onbekende jeugd kampioen spelen is iets wat 1x op 10jaar per ongeluk gebeurd...
Vind ik leuk
stama +368
dinsdag 12 december 2017 om 20:32
Zo jong zijn ze nu ook niet. Het probleem is dat de "ouderen" met name Pozu, Malinovski, Buffel niet de leiderschapsfiguren zijn en de rol opnemen zoals bijv een Vormer bij Brugge. Daar moet iets aan gedaan worden wil men het Hopelijk wordt dat ook de les die getrokken wordt.
Vind ik leuk
firedwarf +1393
dinsdag 12 december 2017 om 19:54
Iedere match zingen vuile rat buiten van de 1ste tot de laatste minuut... Tot die vuile rat janssens van ellende vertrekt :D
Vind ik leuk
Drekovic +5118
dinsdag 12 december 2017 om 20:03
We willen hem niet terug hé
Vind ik leuk
stama +368
dinsdag 12 december 2017 om 20:33
Begrijpt ge wel wat ge zegt..... Een beetje opvoeding mag wel.
Vind ik leuk
firedwarf +1393
dinsdag 12 december 2017 om 23:25
vrij goed stama een rat hoort niet thuis bij genk. Het enige waar janssens al dan niet verdienste in heeft is de transferinkomsten van spelers maar ook DAAR is hij grandioos de mist in gegaan... Peeters Gerkens, Bailly verlieten de ploeg voor een habbekrats vergeleken met andere toppers ( al dan niet met doorverkooppercentage)... Ik stel me ernstig de vraag of de functie die destijds door de vorige voorzitter en raad van bestuur werd gecreeerd van algemene manager / directeur wel noodzakelijk is bij genk? Eens te meer omdat hij nu zijn verantwoordelijkheid WEERAL niet neemt... Bij de aanstelling van maes was het dat ze voor jaren goed zaten... Bij de aanstelling van van stuyvenberg was het dat hij persoonlijk garant stond op succes bij deze trainer... hoeveel leugens nog voor deze overbetaalde rat die er wel persoonlijk voor gezorgd heeft dat sinds zijn aanstelling ( neem de cijfers er maar bij) de bezoekersaantallen tijdens de matchen elk seizoen lager en lager liggen ondanks prijsverhoging... Laat janssens nog 5 jaar genk "managen" en ze spelen voor een leeg stadion op wat jaknikkers na die vinden dat janssens en decondé deftig werk geleverd hebben
Vind ik leuk
stama +368
dinsdag 12 december 2017 om 20:37
Wie zijn die fans die schreeuwen.... Kunnen deze oordelen op het werk van Janssens? Werken die op de club. Langs de lijn roepen kan iedereen, een club managen van a tot z is niet velen gegeven en zeker dezen niet die langs de lijn staan te roepen. Spreek liever eens over die vet betaalde jochies die op de plein staan en er niets van bakken....
Vind ik leuk
firedwarf +1393
dinsdag 12 december 2017 om 23:29
Kunnen we oordelen? Wel een kleine opsomming
1) supportersaantallen zijn sinds zijn aanstelling enkel gedaald
2) geen enkele keer werden zijn doelstellingen bereikt die hij voorop stelde
3) elke trainer die hij in samenspraak met de sportieve commissie voorstelde is vroegtijdig moeten vertrekken
4) de transferinkomsten van de spelers vallen eigenlijk tegen in vergelijking met wat ze zouden KUNNEN opbrengen aangezien veel spelers haast gratis de deur uitwandelden...
5) ge zit met een onevenwichtige kern door hem samen met de sportieve commisie samengesteld
6) jeugd breekt door maar wordt opgebrandt omdat ze MOETEN presteren omdat die eis naar prijzen er nog altijd is!

Dus is hij capabel? nee sorry komt erbij dat hij evenveel voetbalverstand heeft als mijn kamerschildpad van okkernoten... WIl je dan toch met een deftige manager werken zorg dan op zijn minst dat ge iemand neemt die weet hoe een club draait en die het reilen en zeilen van een club weet...

Waar is de slogan blauw bloed heen???Met janssens gaat het eerder geen bloed zijn als hij zo doordoet want het stadion gaat nagenoeg leeg zijn als ge hem blijft steunen...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6265
dinsdag 12 december 2017 om 22:15
Die clown komt niks doen in het voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 13 december 2017 om 10:00
Of Janssens/decondé de juiste mensen op de juiste plaats zijn laat ik voorlopig nog in het midden maar ik wil toch even een analyse maken van de periode dat zij aan het bewind zijn.

- Het supportersaantal is gehalveerd en beterschap is niet in zicht.
- De sfeer rond de club waar we als genkies zo trots op waren is verziekt.
- De band/herkenbaarheid met de spelers is er niet meer.
- Een uitgebalanceerd team staat er niet.
- KRC is er niet meer voor haar supporters maar voor de portemonnee.

Een supporter wil zijn club zien winnen en moet zich kunnen inleven in de filosofie. Er is geen herkenbaarheid meer. De spelers waarvoor je naar het stadion komt zijn er het volgend seizoen niet meer.

Wordt er nog wel rekening gehouden met de supporters ??????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Genk beschermt zwart schaap van de fans: "Zijn positie staat niet ter discussie"